Waarom draag jij geen helm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:18

Gut wat zijn jullie allemaal fijngevoelig dat jullie nooit miskopen doen.
Maak je geen zorgen over mijn cap, ik heb een prima ding in de kast liggen.
Maar ik speel graag advocaat van de duivel en probeer ook begrip te hebben voor afwijkende meningen.

@Wallance: Laat eens verzekeringsvoorwaarden zien waar dit in staat?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:19

Als je 60 euro te duur vind voor je eigen veiligheid dan kan je indd maar beter zonder rijden.

fourseasons

Re: Waarom draag jij geen helm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:21

O ik doe echt wel eens miskopen hoor, maar niet in de zin van dat iets niet fijn zit of niet past. Daarvoor kun je in kledingwinkels passen namelijk. Kan ook bij een ruitershop en die mensen kunnen je ook allerlei soorten adviseren waardoor je echt wel een passende cap vind. Beter in een keer een goede cap kopen (en daar 60 hele euro's voor betalen!) dan dat je dadelijk je hoofd kapot hebt en je niks meer kan?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:24

bliver schreef:
Als je 60 euro te duur vind voor je eigen veiligheid dan kan je indd maar beter zonder rijden.

Ik denk dat je niet helemaal goed gelezen heb. Kan nu ook een sneer over opticien geven maar dat laat ik maar achterwege.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:26

naomi_g1998 schreef:
O ik doe echt wel eens miskopen hoor, maar niet in de zin van dat iets niet fijn zit of niet past. Daarvoor kun je in kledingwinkels passen namelijk. Kan ook bij een ruitershop en die mensen kunnen je ook allerlei soorten adviseren waardoor je echt wel een passende cap vind. Beter in een keer een goede cap kopen (en daar 60 hele euro's voor betalen!) dan dat je dadelijk je hoofd kapot hebt en je niks meer kan?

Sterker nog mijn cap is gewoon 200 en dan heb ik nog een wedstrijdcap die is 300. Gewoon omdat het lekkerder zit en ik er (mits ik er niet meer val :D ) heel lang meer doe. In middels als 4 jaar

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:26

Ja Nick Motmans die bij mij in de buurt woont en goed ken.
Een hele talentvolle springruiter.
En is in coma geraakt hersendood verklaard en overleden.
Omdat hij geen cap opheeft.
Heel erg jammer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:31

IKbenEllen schreef:
Hoe "zoeken" jullie naar de cap die bij je past, koop je gewoon telkens een nieuwe als de cap die je hebt niet lekker zit? Om maar van iedereen te lenen vind ik ook niet zo smakelijk. Hebben jullie een geldboompje dan? Of blijven jullie er een uur mee in de ruitersportzaak staan om te kijken of je geen hoofdpijn krijgt?

Er bestaat ook nog zoiets als ruilen :j en anders kun je hem altijd nog wel verkopen binnen de kennissenkring (zodat je elkaar een beetje vertrouwt en niet een cap koopt die al eens de grond van dichtbij heeft gezien) met het bonnetje, en dan weet je dat ook weer :)

Ik moet zeggen dat ik een hele makkelijke cap had (uitgezonderd dat mijn hoofd echt gigantisch is dus toen ik eenmaal eentje had die paste was ik al gelukkig := ), maar als je er later hoofdpijn van krijgt dan moet er toch iets niet lekker zitten? Je moet dan toch ergens een drukpuntje hebben waar een groot deel van het gewicht op komt, of gewoon een gevoelig plekje op je hoofd? Als je heel goed daarop let verklein je de kans al aanzienlijk.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:35

Als kind kreeg ik al hoofdpijn van een stoffen petje, dat hoeft niks met drukkingen of te strak te doen te hebben.
Een tweedehands cap vind ik ronduit goor, kijk ik niet eens naar het feit dat je niet weet of hij nog goed is.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:37

IKbenellen, dan is er toch echt iets mis hoor als je van een stoffen petje al hoofdpijn krijgt, dan ligt het niet meer aan de cap. Tweedehands cap kan je gewoon schoonmaken.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:38

monica42 schreef:
Ja Nick Motmans die bij mij in de buurt woont en goed ken.
Een hele talentvolle springruiter.
En is in coma geraakt hersendood verklaard en overleden.
Omdat hij geen cap opheeft.
Heel erg jammer.

Precies dit hier. Voor zijn ongeluk reed ik ook steeds zonder, maar nu is er geen haar meer op mijn hoofd dat eraan denkt om zonder te rijden. Je gaat er toch wel even bij nadenken als zoiets gebeurt, vooral omdat het zo'n ervaren ruiter is verwacht je niet snel dat ze iets aan de hand krijgen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:38

Ja okee, maar bij de meeste mensen zal dat niet zo zijn :)

De meeste caps hebben zo'n stukje dat je eruit kan halen om te wassen... en trouwens, als hij 1-2x gebruikt is valt de goorheid toch wel mee :') naast dat je ook met je laarzen door de drollen heen loopt enzo, en ik was mijn haar als ik paard heb gereden hoor :P

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:47

naomi_g1998 schreef:
IKbenellen, dan is er toch echt iets mis hoor als je van een stoffen petje al hoofdpijn krijgt, dan ligt het niet meer aan de cap. Tweedehands cap kan je gewoon schoonmaken.

Zoals ik al zei: dat had ik als kind, nu niet meer gelukkig.
Maar ik ben daar ongetwijfeld niet de enige in, zo bijzonder zit ik niet in elkaar.

Sorry, tweedehands vind ik echt te ranzig. Maar een ander doet zijn best maar hoor.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:35

Heerlijk om te zien dat altijd de anti-cap mensen hier zo fel en aangebrand op reageren.

Persoonlijk stoor ik me niet aan mensen die geen cap dragen. Eigen risico, denk ik altijd maar. Ik draag wel altijd een cap, mede omdat ik hier anderhalf jaar geleden mijn leven aan heb te danken.

Wel heb ik minder sympathie voor mensen die zonder cap gevallen zijn en hoofdletsel opgelopen hebben. Helaas ken ik er een en ik kan je zeggen, je verkloot er niet je eigen leven mee, maar ook die van de mensen waar je mee leeft.

Daarnaast heb je (zeker als volwassenen) een voorbeeldfunctie en vind ik het verstandig om dan ook op openbare plekken een cap te dragen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:41

IKbenEllen schreef:
Als kind kreeg ik al hoofdpijn van een stoffen petje, dat hoeft niks met drukkingen of te strak te doen te hebben.
Een tweedehands cap vind ik ronduit goor, kijk ik niet eens naar het feit dat je niet weet of hij nog goed is.

Dat jij geen cap op wilt omdat je het te duur vind, ranzig vind een 2e hands te kopen etc is jouw probleem. En ja ik ruil een cap als hij toch niet lekker zit. Jammer dan.
En ja ik heb nu een 2e hands. Ooooooh wat ben ik vies zeg!

Pff kinderachtig dit hoor. Je mening is prima, maar nu doe je net of er niks goed is aan een cap en of iedereen die een nieuwe, goedpassende cap draagt een geldboom heeft. Terwijl het fenomeen ruilen met bon, binnen 30 dagen al een hele tijd een begrip is.
Daarbij vind ik het kortzichtig dat het 'ranzig' zou zijn een 2e hands cap te kopen. Nou dan ben jij of slecht in schoonmaken of ik gewoon zo goed. Sorry hoor, maar iedereen afkraken slaat ook nergens op terwijl er wordt gekozen voor veiligheid.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:46

MayDayParade: Bedoel je daar mij mee? Want dan wil je me niet echt aangebrand meemaken :D
En de reactie van pro-cap ilaan lezen :')

Ik ben overigens totaal niet anti cap hoor. Maar ben wel anti betutteling.

@ilaan, lees ff een paar berichtjes terug. Misschien is het al wel op de vorige pagina.
Maar misschien handig om dat voortaan vooraf te doen voordat het stoom uit je oren komt. :(:)

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:50

IKbenEllen schreef:
MayDayParade: Bedoel je daar mij mee? Want dan wil je me niet echt aangebrand meemaken :D
En de reactie van pro-cap ilaan lezen :')

Ik ben overigens totaal niet anti cap hoor. Maar ben wel anti betutteling.

@ilaan, lees ff een paar berichtjes terug. Misschien is het al wel op de vorige pagina.
Maar misschien handig om dat voortaan vooraf te doen voordat het stoom uit je oren komt. :(:)

Ik bedoel het hele topic, heb de laatste vijf pagina's nieteens bekeken. :P

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 21:02

Ik mot ook geen tweedehands cap hoor. Bah!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:04

Ik vind het ook vies, ik weet hoe erg ik zweet in mijn caps... dat vind ik al vies om terug op te zetten eigenlijk!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 21:06

Hier nog een, ik kan mijn eigen cap al smerig vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:06

Mijn cap kan ik alles wat je hoofd raakt uit halen en wassen..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:21

IKbenEllen schreef:
Gut ik ben niet gek :')

Daarover heb ik niks gezegd :+ ;)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:42

Ik draag zelf altijd een cap, als ik geen cap op het voel ik me zelfs een beetje kaal. Mijn ouders verplichten mij ook om een cap te dragen.
Als mensen geen cap dragen, erger ik me daar niet aan ofzo. Het is hun eigen verantwoordelijkheid. Maar moet er wel bij vertellen dat ik al van een paar mensen gehoord hebben, die als zij hun cap niet ophadden er nu niet meer waren.
Ook zou ik zelf nooit een tweedehands cap kopen, omdat ik dan het idee heb dat die niet meer veilig is, omdat ik dan niet goed weet wat er allemaal mee gebeurt is.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:51

Ik zou persoonlijk zelf ook liever geen tweedehands cap willen, aangezien ik zelf als een paard in de mijne zweet en er soms gewoon vies van ben om hem de dag erna terug op te zetten.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:33

Ceriadwen schreef:
IKbenEllen schreef:
Gut ik ben niet gek :')

een beetje :+

Daar kan ik mee leven :D (geldt ook voor Urielle)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:48

Ik deel jouw afkeer van 2e handscaps.....
Dat is echt gewoon goor, net als 2e hands schoenen...