Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:15

Gisteren telefoontje gehad van ruitershop de twee helmen maat m-l zijn inmiddels omgeruild
Voor de s-m krijgen we bericht zodra de nieuwe binnen is

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:16

Lisitano schreef:
Alleen als je de Exxential Elegance hebt want, zoals Mickyl zegt, tast de lijm de schokabsorptie aan. Ook is deze helm 149,95, dus hebben ze sowieso geen vervangend, gelijkwaardig Exxential model. Als je heel graag weer die fluwelen wilt, kun je gewoon naar de Perfexxion Elegance upgraden (249,95).
Als de winkel dit niet weet, kun je zelf contact opnemen met Uvex.

De FP3 Elegance :)
Deze kan je inderdaad kosteloos upgraden. Maar je kan ook een andere helm kiezen.

Het klopt inderdaad dat nog niet alle maten zijn uitgeleverd. Helaas krijgen we ook veel in delen waardoor we niet alle klanten in 1 keer kunnen helpen maar telkens moeten wachten totdat er een nieuwe zending binnen komt.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:04

De FP3 helmen heten nu Perfexxion.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:10

Ik heb eind juni een email gestuurd naar de winkel gestuurd over de terugroepactie van Uvex. Als reactie kreeg ik dat ik het beste mijn cap voorlopig kon houden totdat de vervangende caps er zouden zijn en ik dus een nieuwe cap zou krijgen. Vorig week maar weer een email gestuurd en nu krijg ik te horen dat ik geen nieuwe cap krijg, maar mijn oude cap opgestuurd kan worden naar Duitsland (op eigen kosten) en dat de cap dan aangepast wordt wat ook nog eens een maand duurt. Ik vind het echt heel erg apart hoe dit allemaal gaat. Is het bij iemand anders ook zo gegaan?

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:11

Mickyl schreef:
nadjajump schreef:
Ik heb een week geleden een mailtje gestuurd naar de ruitersportwinkel maar ik heb nog niks gehoord. Als ik mijn cap 2 weken kwijt zou zijn of als hij lelijk gerepareerd wordt overweeg ik het wel om deze gewoon zo te houden, zeker omdat het maar zo'n klein risico is (ik denk niet dat er snel een naald met een rotvaart uit de lucht zal komen vallen die dan nét door mijn ventilatiegaatje op mijn hoofd valt, om maar iets te noemen :') ).
Ik heb trouwens ook de uvision elegance.

Ik wacht braaf af!

Met deze helm moet je extra uitkijken. Het gaat hierbij niet alleen om het ventilatiegaatje, maar ook om de shockabsorptie van de cap. De fluwelen laag is vastgelijmd aan de schaal, en deze lijm tast, volgens laboratorisch onderzoek, de schaal aan en dus de schokabsorptie.
Deze mag je sowieso kosteloos omruilen voor een nieuwe.

Oh dat wist ik niet. Dan toch maar wat sneller actie ondernemen.
Bedankt!

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:49

Meert schreef:
Ik heb eind juni een email gestuurd naar de winkel gestuurd over de terugroepactie van Uvex. Als reactie kreeg ik dat ik het beste mijn cap voorlopig kon houden totdat de vervangende caps er zouden zijn en ik dus een nieuwe cap zou krijgen. Vorig week maar weer een email gestuurd en nu krijg ik te horen dat ik geen nieuwe cap krijg, maar mijn oude cap opgestuurd kan worden naar Duitsland (op eigen kosten) en dat de cap dan aangepast wordt wat ook nog eens een maand duurt. Ik vind het echt heel erg apart hoe dit allemaal gaat. Is het bij iemand anders ook zo gegaan?

Het is inderdaad waar dat alleen eerder aangemelde klanten een nieuwe helm krijgen.
Echter kan je je helm bij elke ruitersport winkel inleveren. Deze worden dan kosteloos opgehaald bij de winkel. Je hoeft het dus niet zelf op te sturen,maar kan wel. Dat is dan inderdaad op eigen kosten.

Je bent de cap ongeveer 2/3 weken kwijt.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:26

Sanne9489 schreef:
Meert schreef:

Het is inderdaad waar dat alleen eerder aangemelde klanten een nieuwe helm krijgen.
Echter kan je je helm bij elke ruitersport winkel inleveren. Deze worden dan kosteloos opgehaald bij de winkel. Je hoeft het dus niet zelf op te sturen,maar kan wel. Dat is dan inderdaad op eigen kosten.

Je bent de cap ongeveer 2/3 weken kwijt.

Ik heb mij in juni gemeld, dus dan zou ik toch een nieuwe cap moeten krijgen?

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:05

Ja, in principe wel. Ik zou nog even goed navragen als ik jou was.. :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:08

Onze ruitersportzaak heeft op verzoek caps gereserveerd. Dus dan reed je door met je huidige maar stond er een nieuwe voor je in bestelling. Die klanten kregen allemaal nog een nieuwe cap.
Als je dat niet had gedaan, helaas ook alleen modificatie...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:14

Maar: hoe nodig is het nu om de cap te laten vervangen?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:18

Ik zou het wel doen. Ik geloof niet dat Uvex er zoveel geld en tijd in steekt alleen maar omdat er 0,001% kans is dat er iets scherps door het rooster zou steken en dat de cap nog voldoet aan het keurmerk geloof ik ook niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:47

Nouja, daarom had ik dus naar ej gebeld, en die geven aan dat de caps niet afgekeurd zijn en dat het de keuze van de consument is :?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:50

Ja dat is wat Uvex hen doorgeeft :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:36

Vandaag mijn nieuwe cap gezien... maar qua ventilatie... Het binnenrooster is bijna dicht, er kan echt bijna geen lucht meer door.... Gelukkig komt de winter er weer aan :') maar ben bang dat ik dat luchtige kwijt ben...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:12

Lianne86 schreef:
Vandaag mijn nieuwe cap gezien... maar qua ventilatie... Het binnenrooster is bijna dicht, er kan echt bijna geen lucht meer door.... Gelukkig komt de winter er weer aan :') maar ben bang dat ik dat luchtige kwijt ben...

-O- -O- dan zal ik zeker niet voor een modificatie kiezen. Dan neem ik het risico wel en zal bij een volgende keer voor een andere cap kiezen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:32

de binnenkant is een heel stuk dichter (of is dat alleen in mijn gedachten?) en het oorspronkelijke gaasje --> wit plasticje met een paar gaatjes er nog tussen.... En ik kan er nog steeds een naald door krijgen :') (jaja de kans is nog kleiner maar toch :P)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:43

Pff, ik wacht nog steeds... Hopelijk werkt de ventilatie nog even goed, anders ga ik nog wensen dat ik hem nooit had binnen gedaan. Wat een gedoe.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:10

Ik ben net gebeld door de ruitersportzaak.
Ik moet mijn cap inleveren en dan gaat die naar Uvex toe en krijg ik een nieuwe toegestuurd. Dus ik ben wel mijn cap even kwijt. Op de manege kan ik wel een leencap gebruiken voor een keer, dus ik doe het maar wel op deze manier.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:59

Ik heb mijn cap terug! :) Hij is inderdaad een stuk dichter qua ventilatie, zoals al gezegd werd, maar wat Lianne bedoelt met het wit plastiekje weet ik niet. Dat zie ik aan mijn helm niet terug.
Deze avond ga ik hem al maar testen en ik zal snel merken of het fris blijft aan m'n hoofd.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:14

Doorzichtig plastic met een paar "gaatjes' erin zeg maar.... Ehm... Help... Ik heb er geen foto van gemaakt.. maar onder het gaasje zit dus nog plasticje met wat gaatjes en dan heb je je vele dichtere cap....

Ik probeer ehm.. zaterdag (dan ben ik er pas weer) een foto te maken! (Als het daarop zichtbaar wordt)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:53

Oh ja, ik zie het! :) Ik dacht dat dat doorzichtige plastiekje ook gewoon de schelp van de helm was, want bij mij heeft het een blauwe schijn (zoals mijn helm dus). Daarom zag ik het niet meteen. Heb jij een zwarte? Misschien valt het dan wel meer op...

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:28

:) Net gebeld door Horseplaza dat ik mijn cap om kan komen ruilen, de nieuwe ligt klaar. Heb ook een blauwe, dus ben benieuwd hoe hij er uit ziet

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:48

Ben wel benieuwd naar een foto :)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:50

Ohh moest toch nog langs de ruitershop, dus neem gelijk ff me cap mee zal hem vast wel om kunnen ruilen! :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:03

Vast wel ;)