Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lisitano schreef:Alleen als je de Exxential Elegance hebt want, zoals Mickyl zegt, tast de lijm de schokabsorptie aan. Ook is deze helm 149,95, dus hebben ze sowieso geen vervangend, gelijkwaardig Exxential model. Als je heel graag weer die fluwelen wilt, kun je gewoon naar de Perfexxion Elegance upgraden (249,95).
Als de winkel dit niet weet, kun je zelf contact opnemen met Uvex.
Mickyl schreef:nadjajump schreef:Ik heb een week geleden een mailtje gestuurd naar de ruitersportwinkel maar ik heb nog niks gehoord. Als ik mijn cap 2 weken kwijt zou zijn of als hij lelijk gerepareerd wordt overweeg ik het wel om deze gewoon zo te houden, zeker omdat het maar zo'n klein risico is (ik denk niet dat er snel een naald met een rotvaart uit de lucht zal komen vallen die dan nét door mijn ventilatiegaatje op mijn hoofd valt, om maar iets te noemen).
Ik heb trouwens ook de uvision elegance.
Ik wacht braaf af!
Met deze helm moet je extra uitkijken. Het gaat hierbij niet alleen om het ventilatiegaatje, maar ook om de shockabsorptie van de cap. De fluwelen laag is vastgelijmd aan de schaal, en deze lijm tast, volgens laboratorisch onderzoek, de schaal aan en dus de schokabsorptie.
Deze mag je sowieso kosteloos omruilen voor een nieuwe.
Meert schreef:Ik heb eind juni een email gestuurd naar de winkel gestuurd over de terugroepactie van Uvex. Als reactie kreeg ik dat ik het beste mijn cap voorlopig kon houden totdat de vervangende caps er zouden zijn en ik dus een nieuwe cap zou krijgen. Vorig week maar weer een email gestuurd en nu krijg ik te horen dat ik geen nieuwe cap krijg, maar mijn oude cap opgestuurd kan worden naar Duitsland (op eigen kosten) en dat de cap dan aangepast wordt wat ook nog eens een maand duurt. Ik vind het echt heel erg apart hoe dit allemaal gaat. Is het bij iemand anders ook zo gegaan?
Sanne9489 schreef:Meert schreef:Ik heb eind juni een email gestuurd naar de winkel gestuurd over de terugroepactie van Uvex. Als reactie kreeg ik dat ik het beste mijn cap voorlopig kon houden totdat de vervangende caps er zouden zijn en ik dus een nieuwe cap zou krijgen. Vorig week maar weer een email gestuurd en nu krijg ik te horen dat ik geen nieuwe cap krijg, maar mijn oude cap opgestuurd kan worden naar Duitsland (op eigen kosten) en dat de cap dan aangepast wordt wat ook nog eens een maand duurt. Ik vind het echt heel erg apart hoe dit allemaal gaat. Is het bij iemand anders ook zo gegaan?
Het is inderdaad waar dat alleen eerder aangemelde klanten een nieuwe helm krijgen.
Echter kan je je helm bij elke ruitersport winkel inleveren. Deze worden dan kosteloos opgehaald bij de winkel. Je hoeft het dus niet zelf op te sturen,maar kan wel. Dat is dan inderdaad op eigen kosten.
Je bent de cap ongeveer 2/3 weken kwijt.
Lianne86 schreef:Vandaag mijn nieuwe cap gezien... maar qua ventilatie... Het binnenrooster is bijna dicht, er kan echt bijna geen lucht meer door.... Gelukkig komt de winter er weer aanmaar ben bang dat ik dat luchtige kwijt ben...