Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:15

ikke schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Ik reageerde op Amy die het over een grote waterkoeler voorin de trailer had op de plek waar nu de zadelkamer zit.

Ik snap ook wel dat 15 liter water zo'n trailer niet uit balans haalt.

Daarom de vraag of het wel nut heeft om voor 15 liter een installatie in een trailer te bouwen.
Als je echt over liters praat waarmee je een heel wedstrijdweekend wil doen, dan praat je over zo'n grote tank dat het wel gaat schelen in balans.

Die dingen van 130 euri's waar hier aan gerefereerd wordt, die staat smal-hoog in je trailer, dus dat klotst niet zo erg. Veel belangrijker punt van aandacht wordt mogelijk de kogeldruk, aangezien de positie voorin ervoor zorgt dat zeker de helft van het gewicht op de trekhaak terecht komt........

Zou mijn Patrol dan met de voorwielen van de grond komen :7
Je vertelt altijd dat de kogel hoogte belangrijk is, niet de kogeldruk.

Afbeelding

LBLGypsyCobs

Re: Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:19

Of je trailer met het achter wiel van de grond zodra je de paarden uitlaadt :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:22

Ariebren schreef:
[Zou mijn Patrol dan met de voorwielen van de grond komen :7
Je vertelt altijd dat de kogel hoogte belangrijk is, niet de kogeldruk.

[ Afbeelding ]

Ik heb het niet over kogelhoogtes, dat is HC.

Of jouw Patrol voor los komt is niet relevant. De laagste waarde van de kogeldruk (vertikale last onder de kogel, voor de mieren.....) telt en in jouw geval is dat vrijwel zeker de toegestane kogeldruk van de trailer. En je weet: de chauffeur draagt de verantwoording. Goede reis.........

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:23

Al dat meenemen van water, waarom ??
Op elke manege, wedstrijdterrein is wel een water kraan te vinden.
En de emmer heb je toch bij je voor een bandage, borstel, enz tussendoor en het belangrijkste, om de prijzen in te verzamelen.

Afbeelding

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:57

15 liter is een gemiddelde hoeveelheid voor een waterinstallatie om je paard onderweg, na een rot/wedstrijd af te kunnen spuiten. Niet als drinkwater, is hartstikke slecht, of je moet na iedere wedstrijd het ding helemaal schoonmaken ivm bacteriën etc.

Het lijkt er op dat de mensen die deze trailer gaan importeren slecht kunnen vertalen,

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:00

Klopt, drinkwater wat een tijdje in een vat of tank gezeten heeft ondergaat een vorm van bederving.

Maar mijn ervaring op de grote western evenementen is dat er eenopen stal tent staat met een of twee waterslangen met sproeikop.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:28

Ik ben vanaf komende woensdag de trotse bezitter van deze:

Afbeelding

Nog niet eens zozeer voor onderweg, maar omdat ik op m'n wei geen stromend water heb.
Altijd handig als je eens wil wassen, een wond hebt die uitgespoeld moet worden of eentje met een peesblessure.
Of zoals ik een paar weken terug had, een oververhit paard.

Is die installatie die in die trailer komt er ook uit te halen en los van de trailer te gebruiken?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:51

Cool en handig...
Welk merk is dat?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:04

Hij heet de Aqua2Go.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:41

LBLGypsyCobs schreef:
Ik ben vanaf komende woensdag de trotse bezitter van deze:

[ Afbeelding ]

Nog niet eens zozeer voor onderweg, maar omdat ik op m'n wei geen stromend water heb.
Altijd handig als je eens wil wassen, een wond hebt die uitgespoeld moet worden of eentje met een peesblessure.
Of zoals ik een paar weken terug had, een oververhit paard.

Is die installatie die in die trailer komt er ook uit te halen en los van de trailer te gebruiken?

Die kende ik al :D Is te koop bij Krämer Pferdesport Heb em daar al eens bepotelt :j Wel een handig ding ja.

Wat die watertanks aangaat. Ik had vroeger een Sluis trailer die die dingen achterop had, tussen de achterste verstevigingen. Daar kon je gewoon een emmer (op de grond) onder zetten en er kon per kant een emmer of 2,5 aan water in. Imo veel idealer dan met slangetjes ed. Die tanks kon ik zo leeg laten lopen en dus ook geen kans op lelijke bacteriën.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:54

LBLGypsyCobs schreef:
Wat zou een grote klotsende watertank voorin de trailer eigenlijk doen met het rijcomfort?

Ik rij wel eens met een aanhangertje met een vat water er op, die staat netjes boven de as, maar zelfs als ik stilsta word ik nog zeeziek in m'n auto.

Ik denk dat het qua gewicht en comfort mooi is dat er niet te veel water in de trailer kan, maar of het dan nog handiger is dan een jerrycan en de extra kosten waard is betwijfel ik.

Nou idd, daar heb ik niet eens bij stil gestaan..vind het sowiezo je reinste onzin dat er waterbakken inzitten, wegens eerder genoemde reden dat ik het gevaarlijk vind...het ging om het pérse iets willen verhalen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:08

Ariebren schreef:

En dan sleep je je dus een ongans als je achteraan geparkeerd staat :Y) Ik neem het wel lekker van thuis mee. Vinden de paarden ook lekkerder :o

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:14

Ik neem ook altijd water van thuis mee. Hoef je tenminste geen honderdern meters te lopen en te morsen met een emmer water. Ik vul wel een bidon met water s'morgens bij vertrek en s'avonds als hij niet leeg is gaat hij zo tussen de bloemen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:15

Ik lees al een tijdje het topic mee.
En het enige wat ik zou opmerken is dat veel dingen die hier aangegeven worden vind ik gegronde commentaar, maar andere dingen vind ik overdreven.

Het water vind ik wel erg handig maar ook simpel anders op te lossen dus geen must.
De zadelkamer zeer onhandig voor de gemiddelde western ruiter.
De ramen ideaal, ik vind het voor mijn paard handig dat ie alles kan zien ook tijdens het rijden.
Het uiterlijk ... niet mijn smaak maar wel redelijk gestroomlijnd voor zover dat kan.

Voor mij persoonlijk ? zou ik deze trailer niet 123 kopen.
Reden ik vind hem veel en veels te zwaar.

En nu ga ik heel bokt over me heen krijgen :+
Veel paarden eigenaren hebben het niet ruim en nu mag deze niet heel erg belachelijk duur te zijn maar de auto die je er voor zet moet wel wat kunnen trekken dus zit je eigenlijk aan een 4x4 vast die helaas niet op water loopt.

Ik heb na veel zoeken eindelijk een trailer gevonden die ruim achter mijn moeders auto past met paard er in (ja ja zelfs het remmen ed gaat prima, we hebben zelfs een plas water van zeker 40 cm diep en een metertje of 5 lang ge trotseert met windkracht 7 a 8 ???).
Het verhaal achter de auto ?? terug gekeurd tot 1250 kg gewicht trailer 570 kg met paard die max een 500 weegt.
De auto zelf een opel meriva die 1200 kg mag trekken.
Ik was voor een retour tripje zorgvlied / hoek van holland 1,25 tank diesel kwijt en dit is nog leuk om te doen.

Dus tot ik de staats loterij win zou deze trailer voor mij op een 3e of 4e plaats staan.
Ik heb toch echt de voorkeur voor een riven of een I for

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:10

Loetie84 schreef:
Ariebren schreef:

En dan sleep je je dus een ongans als je achteraan geparkeerd staat :Y) Ik neem het wel lekker van thuis mee. Vinden de paarden ook lekkerder :o

Daarnaast zou ik het water (behalve uit een kraan) nooit "vertrouwen" je weet nooit of er een gek iets in de tank of bak gegooid heeft.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:17

Met leidingwater kan ook van alles mis zijn hoor, als een gek besluit om rare dingen uit te halen doet ie dat toch wel.
Als je daarmee rekening moet houden kun je helemaal niks meer, want overal kunnen gekken opduiken.

Feit is wel dat water in een tank of kan niet eeuwig goed blijft.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:33

Daarom, gewoon water van thuis meenemen :P

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:40

En dat achter slot en grendel bewaren, je weet tenslotte nooit...

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:55

Zo lang hij betaalbaar blijft, zou ik hem best wel willen aanschaffen. :j
Alleen de werkende waterbak.. Doet mij toch denken aan een paardendixi. :=

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:29

michelle___ schreef:
Zo lang hij betaalbaar blijft, zou ik hem best wel willen aanschaffen. :j
Alleen de werkende waterbak.. Doet mij toch denken aan een paardendixi. :=

Dat lijkt me dan wel weer fijn... Een trailer die automatisch de vloer reinigt als je weg bent geweest :j Vooral 's winters

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 11:45

Wat jullie zeggen over water in een tank. Dat is echt onzin, een tankje kun je toch zo spoelen? En hoe denk je dat het op boten en campers gaat? Komt gewoon uit een tank hoor, die je niet eens kan spoelen. Maargoed iedereen heeft recht zijn mening te uiten :D Ik ga deze trailer zelf gebruiken op wedstrijden en waar ik tegen aan loop wordt aangepast :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 11:53

CK88 schreef:
Wat jullie zeggen over water in een tank. Dat is echt onzin, een tankje kun je toch zo spoelen? En hoe denk je dat het op boten en campers gaat? Komt gewoon uit een tank hoor, die je niet eens kan spoelen. Maargoed iedereen heeft recht zijn mening te uiten :D Ik ga deze trailer zelf gebruiken op wedstrijden en waar ik tegen aan loop wordt aangepast :D

Een goede camper en boot hebben desinfectieapparatuur in hun watersystemen. Goed schoonmaken en spoelen van een watertank is best en secuur klusje; meer dan even water erdoor en open laten staan.....

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 11:59

En van de grote watertanken in een weide? Heb nog nooit gehoord dat paarden er ziek van werden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:17

CK88 schreef:
En van de grote watertanken in een weide? Heb nog nooit gehoord dat paarden er ziek van werden.

Zoek maar eens op waterreinigingsystemen, dan snap je meteen waarom open waterbakken in een wei minder problematisch zijn. hint: iets met UV licht..........

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 14:08

ikke schreef:
CK88 schreef:

Zoek maar eens op waterreinigingsystemen, dan snap je meteen waarom open waterbakken in een wei minder problematisch zijn. hint: iets met UV licht..........

maar ik heb het ook niet over een open waterbak, je ziet hier vaak (ook voor koeien) een tankwagen met een watervoorziening voor paarden. Hoe zit dat dan? En je neemt nu toch ook een tank water mee voor de paarden? Nouja, het is maar wat je handig vindt.

http://basdekker.eu/beeldbank/displayim ... ?pid=35217 zo'n 1 bedoel ik.