Het leed dat lange benen heet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:32

Vientje schreef:
Oeh da's een goede tip van die chaps! Ik zat al te kijken voor laarzen bij Lipica, maar ja die vragen ook weer die toeslag bij boven de 50 cm }:0 En de kwaliteit is niet je-van-het, terwijl ik ze wel intensief gebruik...

Ik heb ook lipica laarzen.
Tis de eerste en de laatste keer dat ik ze daar gekocht heb.

binnen een paar maanden ging de laars al stuk.
al met al heb ik 4 maanden moeten wachten op mijn laarzen.
En nog vind ik ze niet super.
Mijn toen aangemeten petries, welke ik ook niet meer voor zal kiezen, waren honder keer beter.
Volgende laarzen worden derby's denk ik.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:36

Hmmmm, dat bevestigt mijn vermoeden maar weer...

Ik heb nu Petries (gecoat), die dingen zijn nu een jaar of 6 oud en hebben het altijd prima gedaan- word nog steeds regelmatig gevraagd of ik nieuwe laarzen heb *D en dat terwijl ze dagelijks gebruikt worden! Maar om nog onder de standaard maat te kunnen vallen zijn ze minstens 3cm te kort aangemeten (motto: "springlaarzen" :+ ), en aangezien de rits eens vervangen is gaat daarvan nu steeds het stiksel los. 5 euro per keer repareren bij de schoenmaker en geen uitzicht op volledig herstel }:0 Door het verre inzakken zitten ze nu ook pijnlijk bij mijn enkels, dus tja...langzaamaan tijd voor nieuwe. Jippie }:0 Wordt nog een hele spaar- en zoektocht...

HBZ

Re: Het leed dat lange benen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:51

Ik ben ook 180 en 66 kg heb gelukkig een paard van 173 groot. Dus kwa plaatje valt hetmee.

Verder koop ik alleen rijbroeken met lengte maat van cavallo of eurostar.
en mijn rijsjasje is ook een lengte maat van iris bayer. De mouwen zijn ngo een centimeter of 2 uitgelegd.
En ik heb petri rijlaarzen en chaps van kentaur type livorno, deze zijn in lengte maten verkrijgbaar.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:08

Lengtemaat Cavallo's zitten inderdaad echt super! :j Vallen Eurostars een beetje hetzelfde?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:11

Mondoni rijbroeken zitten mij btw echt super :j
Mooie pasvorm, niet duur, ziet er wel goed uit en gaan lang mee! *D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:20

Ik heb eigenlijk alleen Eurostar en Pikeur, dat zit het beste! En nog 1 van hv polo, maar die is wel korter..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:29

Mondoni is wel lekker lang, maar die taille pas ik meestal 2x in... Goedkoop zijn ze zeker :Y) Maar ik zweer bij mijn Cavallo's, wil nooit meer anders :+:

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:55

eowyn04 schreef:
Vientje schreef:
Oeh da's een goede tip van die chaps! Ik zat al te kijken voor laarzen bij Lipica, maar ja die vragen ook weer die toeslag bij boven de 50 cm }:0 En de kwaliteit is niet je-van-het, terwijl ik ze wel intensief gebruik...

Ik heb ook lipica laarzen.
Tis de eerste en de laatste keer dat ik ze daar gekocht heb.

binnen een paar maanden ging de laars al stuk.
al met al heb ik 4 maanden moeten wachten op mijn laarzen.
En nog vind ik ze niet super.
Mijn toen aangemeten petries, welke ik ook niet meer voor zal kiezen, waren honder keer beter.
Volgende laarzen worden derby's denk ik.

Ook niet content van petrie?
Mijn laarzen gebruik ik sinds februari (eerst even instappen, dus pas van april intensief rijden) en de rits is al naar de zak.
Mooie laarzen, maar pfff

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:41

Hier trouwens ook mensen met ontzettend lange armen?! Jassen áltijd te kort. Shirts standaard.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:42

Optiwolk schreef:
Ook niet content van petrie?
Mijn laarzen gebruik ik sinds februari (eerst even instappen, dus pas van april intensief rijden) en de rits is al naar de zak.
Mooie laarzen, maar pfff

Nou ik heb er eigenlijk wel lang mee gedaan, maar dat komt ook doordat ik er wel zuinig op ben. nu ook.
Na het rijden doe ik ze gelijk uit.
Maar die lipica laarzen zijn echt een stuk slechter. Zitten wel lekker, maar vind de bies al minder goed eruit zien, helaas.

Ik heb gehoord dat de derby's super laarzen zijn.
Maargoed, ga toch eerst die lipica's effe afdragen.
Ga dan tzt in frankrijk kijken en ook wat de prijzen daar zijn. Anders kom ik daar wel effe voor terug naar nederland. :j

qua rijbroeken was ik tijdelijk niet te spreken over eurostar. Snel pluizen en lelijk worden.
Heb nu sinds kort een onwijs leuke eurostar met ritsen, helemaal leuk. Dus ben benieuwd.Zit lekker en lekker lang.
En pikeur, tja...geweldig. Zitten heerlijk en blijven lang goed. en ook qua lengte vind ik ze niet vervelend.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:37

Desty schreef:
Hier trouwens ook mensen met ontzettend lange armen?! Jassen áltijd te kort. Shirts standaard.

Ja helaas heb ik daar ook enorm last van. Idd nieuwe jassen kopen of truien is altijd drama.. ;(

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:52

Desty schreef:

Ja en nee.
Ik heb voor m'n dun postuur vaak een XS/S nodig willen dingen een beetje goed zitten.
Maar dat is dan vaak te kort.
En een M die dan wel goed is aan de armen is dan weer te wijd.

Mijn armen zijn gewoon te dun :')

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:00

Bij de new yorker slaag ik altijd wel redelijk..
Heb zelf ook een dun postuur, dus mouwen zijn killing.
Ik heb wel M nodig voor mijn bovenlichaam breedte (brede schouders), maar bij de buik flubbert 't dan, om nog niet over de mouwen te beginnen.. Zó kort :')

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 11:06

Desty schreef:

Ja, heb de mouwen van mijn rijjasjes (terwijl die al lengtematen waren) ook nog moeten laten uitleggen, want anders was het nog aan de korte kant. :=

Bij truien en shirtjes vind ik het dan niet zo heel erg, maar bij jassen (vooral winterjassen) is het echt niet fijn. Ik kan ook nooit mijn hand half in mijn mouw doen als het een keer wat kouder is.

Heb helaas ook een beetje brede schouders en rug waardoor de mouwen ook eerder net iets korter zitten. Heb al 3 jaar dezelfde zomerjas, lange mouwen, zit goed getaillerd en heb er genoeg ruimte bij de schouders. :') Een zeldzaamheid.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:14

zo ik heb leren rijlarzen besteld :))
ze komen morgen binnen denk ik :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:32

Desty schreef:
Bij de new yorker slaag ik altijd wel redelijk..
Heb zelf ook een dun postuur, dus mouwen zijn killing.
Ik heb wel M nodig voor mijn bovenlichaam breedte (brede schouders), maar bij de buik flubbert 't dan, om nog niet over de mouwen te beginnen.. Zó kort :')

NY is indd fijne winkel vindt ik, daar slaag ik meestal ook wel :j

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:34

hmm bijzonder topic, ik wou dat ik zo lang was! Ik ben 1.63 en 72 kilo dat is echt onhandig hoor. Ik vind die lang slanke vrouwen te paard altijd veel mooier plaatje te paard

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:36

Als je eenmaal een passend paard hebt gevonden.. Dan ziet het er mooi uit ja :')
Op een pony vind ik kleinere mensen mooier hoor. xd

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:44

Ik wíl juist op de kleine pony's kunnen, maar dat gaat niet omdat ik te lang ben..
Haha net als je stijl haar hebt, wil je krullen en andersom.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:49

Precies :')
Vroeger wilde ik altijd met mn zus van haar ruilen (ik heb krullen, zij stijl), en dat wilde zij ook :=
Nu zijn wel alle2 tevreden met ons haar :=

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:51

Nog een lang persoon meld zich.
Ik ben 1.84 en weeg 68/70 kilo. Spijkerbroeken kan ik niet vinden omdat ik daar lengte maat 36/38 nodig heb. En die zijn er bijna niet.
Het overigens een binnenbeenlengte van 98cm

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:44

Hulp gezocht!!ik zoek een ander zadel ,rijdt momenteel met een fryso legachy.
Het zadel zit super,het enige nadeel is dat door de dikke kniewrong ik geen ruimte heb mijn benen aan het paard te houden.
Wat ik nu zoek is een zachte diepe zit met bovenbeen wrongen of een zweetblad die naar voren steekt,ik zoek wel steun.
Hopelijk hebben jullie tips word er moedeloos van en blijf zo een zere rug houden,dus heb je ideen ik hoor het graag!!

Wonto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:00

Tja, ik zit ook met het lange benen probleem... Ik heb toevallig van de week de ruitersportzaak op z'n kop laten zetten omdat ik een paar Chaps nodig heb. Eigenlijk was de enig optie speciaal langer laten maken maar dat kostte 55euro extra!! Schoenen is ook al zo'n probleem: maat 46 & smalle kuit (dat maakt het voor de chaos ook erg moeilijk).

Ik heb btw wel een mooie passende rijbroek van Petrie mt 94 en die is echt goed van lengte.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:04

ik meld me ook maar aan hhaa
heb een smalle kuit, lange benen en maat 40, was oook gigantisch moeilijk om leren rijlaarzen te vindne ,maar noue rg mooie van petri.

mn heupen zijn ook niet zo breed, dus qua rijbroeken past een normale 36 ofso me nooit, want die zijn veel te kort, zit dus nog steeds in een kindermaat 176 want die passen wel goed :=

maar zo in het dagelijks leven naast het paard zijn die lange stelten wel erg mooie he :D

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:43

BrittOllie schreef:
ik meld me ook maar aan hhaa
heb een smalle kuit, lange benen en maat 40, was oook gigantisch moeilijk om leren rijlaarzen te vindne ,maar noue rg mooie van petri.

mn heupen zijn ook niet zo breed, dus qua rijbroeken past een normale 36 ofso me nooit, want die zijn veel te kort, zit dus nog steeds in een kindermaat 176 want die passen wel goed :=

maar zo in het dagelijks leven naast het paard zijn die lange stelten wel erg mooie he :D

Kindermaat 176 schijnt groter te zijn dan maat 36/34 volwassen maat.