Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:36

ook al kan ik geen reet doen met mn paard (buiten is alles spekglad en rijden kan ik momenteel niet door lichamelijke klachten) ik ga toch even naar hem toe.....
al is het maar om m wat aandacht te geven......
weer of geen weer, ik heb gekozen voor een paard en laat hem niet aan zn lot over omdat er sneeuw ligt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:38

Ik ben door omstandigehden al eeen week niet keer bij mijn paarden geweest.
Een staat er 24/7 op de wei de andere op half pension.
heb de stalhouder gebeld en t/m donderdag is door hun de stal gedaan.
Maar nu dus al 2 dagen niet meer, was zelf ook ziek.
Voel me dus erg schuldig en we gaan ons nu zo een weg proberen te banen naar stal.
Er ligt nu nu mega veel sneeuw dus hopelijk dat het goed gaat.
Maar ik MOET nu echt naar ze toe ondanks dat ik me niet echt prutjes voel.
Ik wil ze gewoon ook weer even zien en voelen.

untraceable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:39

Ja hoor.Hoef op zich niet naar mn verzorgpaard.Heerlijk met dit weer buitenritje door het bos

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:55

Op zaterdag en maandag ga ik niet naar mijn paard (staat nu tijdelijk in volpension, normaal staat bij mij alles thuis).
De rest van de dagen ga ik altijd en rijd/longeer hem. Hij wordt wel iedere dag in de binnenbak losgelaten en gaat alle dagen in de molen.

Onassa

Re: Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:57

Bij ons op stal gaat alles altijd naar buiten, wat voor een weer het ook is.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:19

Ik vraag me af hoe mensen in landen als Oostenrijk en Zwitserland het allemaal doen? Die zitten toch ook niet massaal thuis bij een beetje sneeuw? We doen hier in Nederland gelijk zo spastisch als het sneeuwt. ik heb een Oostenrijkse collega die in een deuk ligt als ze ziet dat er weer een verkeersinfarct is.

En als je niet kan rijden(kan bij ons nu ook niet, ze kunnen wel los) ga je toch lekker een keer je paard uitgebreid poetsen ofzo.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:20

Tja, ik kan er niet echt komen. Moet altijd minstens een half uur fietsen door het bos. Bij ons is de straat al niet begaanbaar...

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:24

Vanmorgen ruim een uur gelopen naar het peerd. Daarnet met de auto gegaan en bijna verongelukt!! Morgenochtend maar weer lopen maar zal toch ook wel naar mijn werk moeten en dat gaat via dezelfde soort wegen!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:39

Met sneeuw ga ik ook altijd heen. Redt me dat stukje wel met auto
Vanmiddag heerlijk boswandeling met paard gemaakt in de sneeuw :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:42

Vala schreef:
Ik vraag me af hoe mensen in landen als Oostenrijk en Zwitserland het allemaal doen? Die zitten toch ook niet massaal thuis bij een beetje sneeuw? We doen hier in Nederland gelijk zo spastisch als het sneeuwt. ik heb een Oostenrijkse collega die in een deuk ligt als ze ziet dat er weer een verkeersinfarct is.

Daar hebben ze veel beter materiaal voor dit weer. En leer je heel rap hoe je moet rijden met sneeuw en ijs. Hier heeft de overheid veel lichter materiaal voor sneeuwschuiven en zijn de meeste bestuurders niet veel gewend qua sneeuw, etc. op de weg.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:53

Misschien klinkt dit hard, maar ik snap niet waarom je niet zou gaan door dit weer. Ik vind dit weer ook niet geweldig maar je paard kan er toch niks aan doen? Ik loop zelf nu op krukken, maar ga wel ookal kan ik zelf niks doen.
Als je kiest voor een (eigen) paard of wat voor dier dan ook heb jij de plicht om er goed voor te zorgen. Je laat toch ook gewoon je hond uit met dit weer?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:12

Yviertje schreef:
Misschien klinkt dit hard, maar ik snap niet waarom je niet zou gaan door dit weer. Ik vind dit weer ook niet geweldig maar je paard kan er toch niks aan doen? Ik loop zelf nu op krukken, maar ga wel ookal kan ik zelf niks doen.
Als je kiest voor een (eigen) paard of wat voor dier dan ook heb jij de plicht om er goed voor te zorgen. Je laat toch ook gewoon je hond uit met dit weer?

Met dat verschil dat sommige paarden in VOLpension zitten ;)

mouselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:21

ja ik ga gewoon door wind en weer naar me paard toe hij moet toch gedaan worden. :Y)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:23

ik ga 4 x per dag of zo als het al niet meer is
ze moeten toch verzorgd worden :)

ook al komen ze dagelijks buiten, maar ik heb helaas geen kabouters die mijn stal doen

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:07

Vandaag gewoon heel voorzichtig met de auto naar stal geweest. Paardjes lekker gepoetst en ze mochten lekker los in de buitenbak met z'n viertjes. Was echt geweldig mooi om te zien, prachtige foto's gemaakt! Gelukkig staan ze niet op ijzers nu! :D
Daarna weer terug geglibberd naar huis waar ik mijn auto niet geparkeerd kreeg, kwam het kleine heuveltje niet op haha...dus maar een straat achter ons geparkeerd waar het wel lukte!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:11

Yviertje schreef:

Inderdaad! :o

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:21

Ik sta juist volpension dat ik me niets hoef te verwijten qua verzorging. Knollie komt niks te kort. Dinsdag komt de veearts/ tandarts ( handig, 2 voor de prijs van 1) Dus morgen en dinsdag haal ik het knuffelen in. <3 Ik bel dan wel 2 keer of er bijzonderheden zijn. Ik vind het toch jammer om niet te gaan. ;(

Maar de discussie blijft hier toch ook een beetje: Moet je je schuldig voelen als je je paard niet elke dag zelf verzorgt- of door een stalgenoot laat verzorgen. Of in een pension staat waarbij de stalbaas dus eigenlijk de helpende stalgenoot is. Betaald.
Als mensen niet zelf gaan, wil dat nog lang niet zeggen dat ze niks over zouden hebben voor hun peerd, of nog erger: geen paard zouden verdienen.

Mijn mening is: zorg ervoor dat je paard niks tekort komt qua basisbehoeften, dan bedoel ik ook een knuffel hoor! :P

Er zijn bij ons ook mensen die een hele week niet komen en dan niet eens bellen of zo..... Dat is pas erg. {x) Waar heb je dan 4 paarden voor? Ik snap het niet, maar het zijn ook niet mijn zaken. Ik probeer dan ook maar te denken: ze worden tenminste goed verzorgd... :(:)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:23

Maar kijk dat vind ik ook anders!
dan kijkt er een ander naar je paard om, er zijn ook mensen die dat niet doen!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:24

En DAT zijn de mensen die geen paard verdienen!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:30

Het gaat er gewoon om dat het paard verzorgt wordt...wie dat doet maakt verder niet uit,tenminste ...lijkt mij :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:30

Afbeelding

Dit was vandaag! Echt genoten, met een beetje aanpassen en creativiteit valt er echt wel wat te doen nu hoor!

bilygy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:32

ik moet ook op de scooter maar spreek met vriendin af dat we bv elkaars paarden mesten en dan zo om de dag heen hoeven
maar denk niet dat het erg is om eens een dagje niet te mesten als ze maar beweging en eten krijgen

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:34

Ik moet 5 kilometer fietsen om naar mijn paard te gaan, en ik kom er nu echt niet door die sneeuw :(
Ben zaterdag nog even geweest om fotos te maken, en hij komt elke dag buiten en alles wordt gedaan.
Dus hij heeft er geen last van, alleen wat minder rijden.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:40

jamiroquai schreef:
En DAT zijn de mensen die geen paard verdienen!

Dit vind ik wel een hele harde opmerking...

Mijne staat ook volpension, nu er zoveel sneeuw ligt en ze niet naar buiten gaan kom ik elke dag om hem naar buiten te gooien. Of de wegen nou wel of niet begaanbaar zijn. Maar zodra ze weer naar buiten gaan, kom ik ook niet elke dag. Hij krijgt zijn natje en droogje, komt naar buiten in de groep en staat in halfopen stallen en heeft dus altijd contakt met andere paarden. DIng mist mij echt niet, als ik een dag niet kom. Rijd en nog niet op en doe er verder niet heel veel mee.

En dat tutten mist hij al helemaal niet, daar vind hij zichzelf veelste stoer voor :')

Zolang je paard de kudde in komt en eten krijgt snap ik niet waarom je elke dag zou moeten komen?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:41

Ik ga ook niet, maar het is dan ook niet mijn paard. Ik ga normaal altijd, maar ze staat bijna 15 km hier vandaan en ik heb geen auto. Ik heb net een nieuwe scooter waar ik nu dus niet op ga zitten, fietsen is geen doen aangezien niks die kant op gestrooid wordt en dat meer dan een uur enkele reis is en mijn ouders willen het nu niet.. Ik bel dan de eigenaar (waarvan de stal ook is) en die haalt haar dan eruit etc. Ik voel me wel schuldig, vind het sneu dat ik haar dan niet verzorg en aandacht geef maar met dit weer is het puur onmacht.