Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij een paardenjas met echt bont kopen?

Ja, prachtig! Waar kan ik het kopen??
21 (5%)
Ja, mits de prijs niet te hoog is.
29 (8%)
Nee, ik ben absoluut anti-bont.
285 (80%)
Ik weet het niet
20 (5%)

Totaal aantal stemmen: 355

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:57

Snoevie schreef:
je hebt weleen hoop chihuahua's nodig voor een bontjas........

tallie1979: ik vind jootje hier dan niet de enige in,eerlijk gezegd. als je je eraan stoort kan je beter temmen ipv er verder op te reageren :)

Heb ik ook gedaan hoor..

Maar ben mezelf even nuttig maken elders! :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:58

Citaat:
Om duidelijk te maken waarmee de rituele slacht vergeleken wordt, geven wij een paar voorbeelden van bedwelmingsmethoden die wel zijn toegestaan. Pluimveeslachterijen verdoven kippen vaak met een elektrische schok. Die krijgen ze toegediend met een metalen staaf tegen hun kop. Vaker worden ze, hangend aan een lopende band, door een waterbad gehaald waar stroom op staat.

Veel varkensslachterijen maken gebruik van de CO2-bedwelming. De varkens worden in een afgesloten ruimte opgesloten, waar ze ten minste één minuut worden blootgesteld aan het gas. De varkens raken langzaam buiten bewustzijn. Bij koeien bestaat de ’verdoving’ meestal door een schot in de kop: de koe krijgt een masker op, waarna een pin tussen de ogen geschoten wordt.

Bij slachten zonder verdoving raakt het dier buiten bewustzijn door verbloeding. Bij het aansnijden van één halsader duurt het verbloedingsproces ontoelaatbaar lang. Daarom vinden velen het halal slachten een zeer dieronvriendelijke methode. Maar bij een juiste manier van ritueel slachten hoeft het lijden niet langer te duren dan bij verdoofd slachten. Ook heeft het dier niet noodzakelijk meer last van stress. Als namelijk de twee halsaders tegelijkertijd doorsneden worden, het zogenaamd dubbel aansnijden, gaat het verbloeden vele malen sneller. De bloeddruk valt vrijwel meteen weg en het dier is binnen een paar tellen buiten bewustzijn. Wij hebben met eigen ogen gezien dat bij deze vorm van slachten schapen meteen na het aansnijden volledig verslappen. Door het zonder verdoving dubbel aansnijden is een dier net zo snel (zo niet sneller) buiten bewustzijn als met verdoving.

Bron: Trouw

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:58

Citaat:
Schapen bont is ook Bont of ben ik nou blond?

schapen worden niet levend gevild >;) bovendien eet ik ook geen halalvlees.
't gaat mij niet om 't slachten, maar de wijze waarop.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:59

Ik wist dat er een rel zou komen _O-
Ik vind Kingsland persoonlijk een lelijk merk, het is veel te opzichtig voor mij. Ik vind de bont collectie van ze dan WEL weer heel erg gaaf, maar nu ik weet dat het echt bont is, wil ik er zelf nog niet dood in gevonden worden :n

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:01

Wat reageerd iedereen hier heftig zeg! :oo

Vind het niet netjes naar elkaar toe..
Wat boeit het dat iemand een bontje aanheeft?
Degene die ertegen zijn dragen het niet en kunnen ertegen protesteren.
En degene die het wel mooi vinden en het geld ervoor over hebben kunnen het dragen..

Vind het echt heel respectloos naar elkaar toe..

Overigens worden varkens ook niet altijd netjes geslacht..
Als ze niet goed geraakt worden, worden ze levend gekookt..

Dit heb ik uit eerste hand van iemand die bij een slachterij werkt.
En ook dat komt weleens voor..
Dus kan je je speklapje ook wel laten liggen aangezien dat dan ook niet direct dood gegaan kan zijn..

_Evelien

Re: Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:04

Nee, vind bont lelijk dus dan draag ik het toch niet . :P

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:05

Citaat:
Wat reageerd iedereen hier heftig zeg! :oo

Vind het niet netjes naar elkaar toe..
Wat boeit het dat iemand een bontje aanheeft?
Degene die ertegen zijn dragen het niet en kunnen ertegen protesteren.
En degene die het wel mooi vinden en het geld ervoor over hebben kunnen het dragen..

Vind het echt heel respectloos naar elkaar toe..

Bekijk eens het filmpje wat ik gepost heb en reageer dan nog eens. Misschien dat je dan snapt waar we ons zo 'druk' om maken :+.
Verdienen dieren dan geen respect?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:06

Moderatoropmerking:
gaat dit nog ontopic? Even een slotje om 17 pagina's puin te ruimen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:27

Moderatoropmerking:
Helaas zijn er veel off-topic reacties geplaatst en is er een flinke en op momenten onaangename discussie ontstaan. Na een aantal pagina's ging dit topic al niet meer over de nieuwe lijn jassen, maar enkel over de omstandigheden waarin deze dieren leven. Daarom is besloten hier een definitief slotje te plaatsen. Het is mogelijk om een nieuw topic te openen op het daarvoor bestemde forum NM (Nieuws en Maatschappij). Mocht er een nieuw topic over het onderwerp 'Bont' worden geopend, wil ik jullie er op wijzen dat het op Bokt niet is toegestaan om filmpjes online te plaatsen waarin dieren worden mishandeld.