Wat een mooie jasjes komen hier voorbij! Ik krijg er echt inspiratie van, niet dat ik überhaupt kan naaien... Maar misschien voor ooit in de verre toekomst?
Ik zag trouwens dat jullie het meerdere malen over die knopen met paardenhoofden hebben, kan iemand mij die vertellen waar ik die kan kopen? Ik verlies ze namelijk steeds met wedstrijd rijden
uhu vind ik ook ik wou dat ik ook zo'n naaitalent had!
Thirza
Geplaatst: 16-01-11 23:14
Ik weet dat dit topic al wat ouder is maar ik gooi hem toch even omhoog omdat ik momenteel bezig ben met zelf een jasje te maken.
Ik heb hetzelfde patroon als ts maar probeer hem een beetje eigen te maken. Ik ga eerst een proef jasje maken met een oude stof die ik nog had. En als daar de maat van goed is heb ik al twee stoffen klaar liggen om jasjes te maken.
Ik heb afgelopen weekend het patroon over getekend eigen gemaakt en alle stoffen liggen uitgeknipt klaar. Als het goed gaat ga ik morgen avond beginnen om het in elkaar te zetten.
Ik heb zelf nog nooit zoiets gedaan en mijn moeder is het me nu aan het leren vandaar ook het proef jasje.
Zodra ik foto's heb zal ik ze plaatsen. Iemand anders nog foto's van zelf gemaakte jasjes?
Als je nog nooit genaaid heb, is een jasje een super uitdaging! Fijn dat je moeder je er mee kan helpen. Ondertussen heb ik ook stof gekocht maar er nog geen zin in. Teveel andere dingen om te doen.
Ik blijf toch nog maar even meelezen, ik vind die jasjes van JulienSVU trouwens erg mooi!
Trice
Geplaatst: 17-01-11 09:58
Slim Thirza om eerst een proefvariant te maken met oude stof! Ik wil eigenlijk ook heel graag een jasje zelf maken, maar ik zou niet weten hoe. Ik kan dus echt niet naaien Ik heb nog een oud jasje liggen die gesloopt kan/mag worden, dus met dat patroon zou het wel goed komen.
Juul je website ook jasjes zijn best wel prijzig.. Ik zal mijn moeder maar eens lief aankijken misschien dat ze mijn droomjasje kan maken heb hem namelijk nog steeds neit gevonden
Au3
Geplaatst: 19-01-11 22:16
Jaa ,eindelijk gevonden dames ! Ook ik wilde aan een eigen jasje beginnen. Heb al meerdere dingen zelf gemaakt olv mijn moeder die coupeuse is. Maar de tijd en rust ontbreekt me er totaal aan. Mamsie heeft ook totaal geen tijd. dus heb ik nu belsoten dat ik een bestaand jasje ga veranderen. Ik heb me een blauwe Anky Classic gekocht ( had een zwarte pikeur) en daar gan ik mooie kleurdetails en stiksels op aan brengen. ik loop alleen nog te twijfelen over welke kleur. Ben helemaal weg van de jas van HP Minderhout donkerblauw met satijn bruin ( Mart Visser Design). Ik wil nl niet zo'n schreeuwend modekleurtje, want achter 2 jaar wil ik hem ook nog mooi vinden. Aangezien mijn Z debuut eraan komt, ga ik morgen mijn hoedje passen ( uiteraard donkerblauw zijde ) . Ik heb inmiddels een hoedenmaker bereidt gevonden om mijn lint en strik op die nieuwe hoed te gaan veranderen. Zo gauw ik de hoed heb, kan ik met die hoed een kleur lint gaan kiezen. En dan ga ik daar weer een mooie stof bij zoeken voor de rijjas, want dat hoedenlint zal wrs in minder kleuren te verkrijgen zijn dan stof. Ik wilde er eigenlijk graag een koperkleur bij, maar vind dat weer wat lastiger te kombineren met zijn tuig wat gewoon zwart met zilver is. Ideeën zat, alleen nu eerst die kleur bepalen. Hopenlijk hebben ze morgen mijn hoed op voorraad.