Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:07

blitsie schreef:
Nog iets in die richting: een meisje viel van haar pony en de pony liep los over het springterrein (helemaal afgesloten en aan de ingang stonden genoeg mensen die de pony hadden kunnen opvangen). De moeder van het kind loopt het terrein op achter de pony aan. Hierbij loopt ze, zonder te vragen of alles in orde is, langs haar kind en laat dat gewoon op de grond liggen.
Vond ik ook een beetje raar...

dat heb ik ook een keer gezien, meisje viel eraf met springen maar de moeder rende gelijk achter de pony aan en kind kreeg daarna ook nog een donderpreek.
dat is nog niet het enige, kind heeft 2 dagen jankend thuis gezeten.
pas hierna zijn ze naar het ziekenhuis gegaan en toen bleek ze twee gebroken armen te hebben!!

R0oszs schreef:
Ik vind het irritant als er gezegd word dat je met een big smile op je face moet gaan rijden terwijl sommige mensen gewoon geconsentreerd bezig zijn (en sommige mensen kijken dan idd 'boos').. :\

idd dat ook, als ik aan het rijden ben kijk ik ook altijd heel geconcentreerd en dan lijkt het net of ik boos ben.
kan ik ook niks aan doen maar dan roept iedereen altijd maar dat ik moet lachen, en dan wordt ik alleen maar boos van want daar irriteer ik me altijd ongelooflijk aan!

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:21

Ik vond het erg frustrerend toen ik al een half uur op mijn paard zat en het toen nog een half uur duurde voordat ik aan de beurt was om te springen. Ik ben toen maar aan de hand met hem gaan stappen..(dan duurt een half uur nog langer) En ik had die morgen al dressuur met hem gereden en moest na 2 manches springen ook nog overkampen met de dressuur.... Hij was kei kapot.. mijn arme Ummie:( Dat doen we dus nooit meer

Loesjee93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:20

Zelf vind ik het vervelend als ik te laat ben, dus goed voorbereiden en op tijd zijn is toch wel fijn.

Wat ik inderdaad vervelend vind is dat er mensen naast elkaar gaan rijden alsof er ruimte genoeg is, en dan lekker gaan zitten kletsen met z'n 3en naast elkaar.

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:12

XxKayleigh schreef:
Ik vond het erg frustrerend toen ik al een half uur op mijn paard zat en het toen nog een half uur duurde voordat ik aan de beurt was om te springen. Ik ben toen maar aan de hand met hem gaan stappen..(dan duurt een half uur nog langer) En ik had die morgen al dressuur met hem gereden en moest na 2 manches springen ook nog overkampen met de dressuur.... Hij was kei kapot.. mijn arme Ummie:( Dat doen we dus nooit meer

ja,, of ook zo fijn dat als je gaat losrijden je paard super loopt en dat je dan nog moet wachten tot je eindelijk de proef in mag terwjil ie dan geen zin meer heeft...

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:13

Als mijn paard haar hoofdstel nog even snel kapot trekt...... }>

YellowDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:59

Ik vind het frustererend als ik op wedstrijd ben en er zijn mensen die voor je neus gaan rijden omdat je "maar" op een koudbloed rijdt.
Ook heb ik een hekel aan juryleden die hun hoofd al in hun handen laten vallen als je binnenkomt.

Ik heb het zelf 2x meegemaakt. Eigenlijk hoef je dan niet eens te starten want het resulteert toch in verliespunten.
Daar wordt ik heel boos van. Mijn fjord liep netjes zijn proef en echt niets was goed.

Verder rijdt ik voor mijn plezier en probeer ik zonder stress of frustratie te rijden. Ik rijdt voor mijn plezier!

Snoevie

Re: Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:11

ik vind dat best meevallen eerlijk gezegd,en ik rij ook met een fjord. een hoop ideeen zitten ook in je eigen beleving

MariisLovesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:04

Waar ik me aan kan ergeren is als je aan het inrijden bent en er een eigen paard of pony ineens voor je neus komt rijden en je dus afsnijdt. Zijn de manegepaarden en pony's dan zo slecht? Volgens mij niet hoor. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 06:06

andersom kan dat net zo goed zijn hoor!sommige manege ruiters zijn net zo erg

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:00

Als je witte rijbroek op de naad scheurt als je opstijgt :+

Ouders die aan het schelden en tieren zijn op hun zoon/dochter die stijf staat van de zenuwen...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:04

Wat een hoop frustraties over inlopende/uitlopende starttijden hier...

Hoe krijg je dat voor elkaar vraag ik me af, ik check altijd de startlijsten, kijk hoeveel er voor me zijn, ben ruim op tijd aanwezig, kijk hoever ze zijn, check op uitvallers, ga optijd opzadelen en dan heb ik meestal precies genoeg tijd om los te rijden...Enige uitzondering als er echt gekke dingen gebeuren, uitvallers door kreupelgeworden paard/gevallen ruiter/onverwachte omstandigheden. Het gebeurt mij echt werkelijkwaar nooit dat ik een uur op mijn paard zit voor de proef...

Ik vind het jammer dat mensen zich hieraan ergeren, zonde van je energie en plezier en meestal te voorkomen door beter te plannen! Ook dat hoort bij wedstrijdrijden!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:41

Ik wel, ik heb het al regelmatig gehad dat ik op tijd op m'n paard zat en daarna nog een uur aan het inrijden was omdat het ineens ter plekke heel erg uitloopt. En daar wordt je niet vrolijk van, want niemand komt even doorgeven dat het ontzettend aan het uitlopen is of hoe lang het nog gaat duren allemaal, dus je blijft maar op je paard zitten... en rondstappen. En tegen de tijd dat je dan de proef in mag ( een half uur tot een uur later dan gepland ) dan is m'n paard bekaf, ben ik m'n concentratie compleet kwijt en dan moet ik nog een tweede proef die negen van de tien standaard een half uur later is ingepland :\.. Dan doet het paardje ut nie meer.
En wij controleren altijd voor we weggaan de startlijsten nog, streven ernaar een uur van te voren aanwezig te zijn. Vragen bij het secretariaat wie er op dat moment in de baan is en zadelen aan de hand daarvan op een bepaald moment de paarden op. En nog heb ik het regelmatig hoor, dat ik veel te lang op m'n paard zit.