Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, weet niet hoe dat op de veluwe is? Op zich is het ook wel terecht dat je als ruiter niet op de gewone paden mag komen, maar ik vind het nog wel eens jammer, je hebt hier een heel mooi lang geasfalteerd pad waar je heerlijk kunt harddraven, maarja, dat mag niet
. Ik ben vorig jaar wel mooi over het gewone pad gegaan, toen was het hele bos opgevroren en het ruiterpad was (verderop) dus echt niet begaanbaar, toen ben ik al glibberend over het gewone pad gegaan, maar zelfs daar lag ijzel, echt geen aanrader
. Ik was toen wel heeel blij met een ijzerloos en überbraaf paard met het volste vertrouwen in mij
. hyppolyte schreef:@hc, ik denk dat een flinke stap in dat geval al afdoende is.
Ik ben er wel mee eens dat je geen ruiterbewijs nodig hebt om goed te kunnen rijden en jezelf te gedragen Juut schreef:Wilt in mijn ogen niet zeggen dat alles onzin is.
Citaat:In het ruiterbewijs en vanuit de KNHS is het ´in stap passeren´, hoe onmogelijk onlogisch dat ook is. Zie dit topic
Pure onvaardigheidscamouflage
Citaat:Hier in de buurt wordt ook met canaval een paardenren gehouden, in de periode ervoor kom ik een enkele keer een ruiter tegen die zn paard hiervoor traind. Zo'n ruiter heeft me eens een keer gevraagd of ik mn paardje kon houden als hij een rengalop oefende. Prima dat hij het vroeg, kon ik me voorbereiden. Niks geen probleem.
Verder nooit geklier mee gemaakt vanwege in stap passeren. Ja wel...1 x; op een krap pad een jonge hengst en een vreemd paard. Eigenaar van de hengst waarschuwde de ander NIET te passeren op dat krappe pad, omdat de hengst zou reageren. Hij stelde voor te wachten tot de hengst opzij het land in kon. Ander drukte toch door en toen ging het heel fout...
.