Scheer jij je paard z'n oren uit ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Scheer jij je paard z'n oren uit?

Ja, dat vind ik mooi.
110 (22%)
Nee, ik vind het niet mooi.
8 (1%)
Nee, ik knip alleen de ergste pluizen eraf.
258 (52%)
Nee, ik doe er helemaal niks aan.
111 (22%)

Totaal aantal stemmen: 487

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:38

Bij mijn pony scheer of knip ik niks, alleen enkel een stukje van de staart als ze er bijna op gaat staan.
Ik vind het bij mijn ruige pony wel mooi staan al dat haar, alleen nadat ik vorig jaar toen ze droes had een stuk baardharen heb weggeschoren is haar baard nu veel minder dan voorheen helaas. En de oorpluisjes vindik bij Embla eigenlijk nog ontzettend mooi, ik krijg vaak reactie's over haar schattige oren.
http://i91.photobucket.com/albums/k303/ ... 1257975611

Tastharen afscheren vind ik echt not done, het zijn niet voor niets tastharen, daar voelt een paard mee. Net als het uitscheren van de oren, goh wat zal je paard blij zijn met die vliegen in z'n oren.

nomercy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:41

Ik laat ook alles puur natuur, er wordt niets afgeschoren of geknipt. Het enige wat ik niet mooi vind bij kwpners is lange manen dus die hou ik wel kort. De oren van mijn paarden zijn lekker wollig en goed gevuld met haar! ;) :D

Ntlie_

Re: Scheer jij je paard z'n oren uit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:58

Bij mijn pony knip ik de ergste uitsteeksels weg, maar in de oren zelf laat ik de haren gewoon zitten. Ze staat overdag veel buiten en die haren zitten er vast niet voor niets. :)
En vind het ergens ook wel schattig staan, van die wollige oortjes. :+:

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:06

Allereerst scheer ik ze niet uit maar knip ikAfbeelding
Waarom...ja idd omdat ik dit veel verzorgder vind ,heb vele hengsten klaar moeten maken voor keuringen en daarom ben ik dit blijven doen. Een gewoonte en ik vind dan dat dan je paard pas af is..
Ik heb in al die jaren nooit problemen ondervonden dus wat let het mij om dit te doen?!

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:20

Fransje_70 schreef:
gretoes schreef:

denk je dat een poedel geboren word zoals ie er op shows uitziet? dat is dan toch ook onnatuurlijk?

heb niet t idee dat een paard er last van heeft als zn oren leeg zijn, denk dat ze juist beter horen dan met al die zooi in zn oren.

Hahaha dit is toch wel een grap hoop ik he?
Ooo wat zijn mensen toch erg. Alleen maar wat ZIJ "MOOI" vinden en dan maar van alles eraf scheren. Beest kan er niets van zeggen en niets aan doen. Net zoals ze staarten van honden afhakken omdat dat "mooi' is. Maar dat is nu gelukkig verboden. Ben ik blij dat ik geen paard ben. Als ik bij een bepaalde baas kom moet ik onder een loodzwaar deken de winter door, wordt mijn vacht afgeschoren en als ik pech heb nog andere haren omdat het 'mooi' is, help![/quote]

ik vind het niet zielig voor mn paard, en inderdaad,mijn paard staat onder een warm deken, en heeft een mooi dun vachtje, prachtig! en hij word elke maand wel een keer bij geschoren, maar van de poedel is inderdaad een grapje, maar ik denk dat dat bijna op hetzelfde neer komt als het geen dat mensen bij paarden zielig vinden

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:23

Ik knijp de oren dicht, en dan knip ik dat netjes bij.. Maar in de oren knippen, no way. Ben ook veel te bang dat ie dan ineens wat beweegt en dat ik dan een schaar in dat oortje zet. Buiten de andere argumenten om uiteraard. Ik vind bijknippen wel belangrijk, staat toch wat netter en anders gaat er allemaal modder in de haren hangen (dat had de mijne altijd :P )

llies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:36

Ik plooi ook de oren bijeen en scheer/knip het uitstekende haar voorzichtig weg. Tevens richt ik het oor ook naar beneden, zodat er geen haar in het oor zou vallen. Voor op wedstrijd vind ik het netter als er geen aaneengekoekte of sterk uitstekende haren in het oor zitten. Maar een kaal oor vind ik toch maar niks. Het haar zit er idd (zoals velen hier voor mij al zeiden) voor een reden, meerdere zelfs : Het beschermt tegen insecten, wind, koude, stof, modder, water (lees regen of opspattende waterdruppels tijdens een verfrissende douche).
Het oor volledig uitscheren vind ik eigenlijk toch risicovol. Er moet maar eens wat haar of zand ofzo in de gehoorgang geraken en daarbinnen een ontsteking veroorzaken, terwijl dit eigenlijk gemakkelijk vermeden kan worden...

brenda_daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:42

Nee in de zomer gaan er allemaal van die muggen in hun oren zitten, het haar dient daar als mooie bescherming voor. Ik knip wel altijd de grote pluizen eraf. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:58

Ik haal normaal gesproken alleen de plukken eruit, voelharen blijven staan.
Helaas is diegene die is komen scheren over enthousiast geweest en heeft alles geschoren, dus ook z'n oren helemaal uitgeschoren. Daar baal ik echt heel erg van, voor een beest kan dat niet prettig zijn. Ik ga er vanuit dat het voor de zomer wel weer mooi is aangegroeid. Volgende winter blijf ik er bij staan met scheren, om dit tegen te gaan.