Waar een jury zich aan ergert

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mellanii

Re: Waar een jury zich aan ergert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:48

Ik rij ook M1 met een VZH springgericht ;)
Heb me beugels wel een stuk korter als bijvoorbeeld een dressuurruiter met een dressuurzadel.
Maar probeer eens met lange beugels op een springzadel te rijden, dat lukt echt niet.. :P
Ik ben er nog nooit op afgestraft, maar of de jury het waardeert weet ik ook niet..
Hoe kijken jullie er tegen aan ?

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:25

Mag ik ook een schrijfster ergernis melden.

Ik ga vaak met een vriendin die jury is mee schrijven en zie een hoop van jullie ergernissen ook regelmatig voorbijkomen. Waar ik me zelf soms aan kan ergeren is dat sommige verenigingen schrijfsters als lekker makkelijke goedkope slaaf zien en vergeten dat schrijfsters net als de jury ook hun vrije tijd opofferen en het organiseren van een wedstrijd toch net wat makkelijker is als de schrijfster al geregeld is.

Normaal krijgt die vriendin km vergoeding + €15,- per dagdeel. Logisch zij is de jury dus daar hoor je me verder niet over. Daarnaast krijgt zij regelmatig nog een bos bloemen, bonbons of een ander cadeautje terwijl tegen mij niet eens dank je wel wordt gezegd. We hebben zelfs een keer op een groot concours gehad dat we bij de auto kwamen en er op haar stoel een lunchpakketje klaar lag en op die van mij niet (het was ook duidelijk een lunch pakketje voor 1 persoon hoewel we hem toch maar gedeeld hebben).

Nou gaat het mij niet om de cadeautjes e.d. maar wel om de manier waarop het dan gaat. Overigens is dit niet bij alle verenigingen zo en zijn er ook zat verenigingen die of allebei iets geven of allebei niets maar wel gewoon het fatsoen hebben om dank je wel te zeggen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:27

amen :Y)

Ben het geheel met je eens hoor, vergoeding hoeft van mij niet, leer er altijd van als ik er naast zit, maar geen lunchpakket meer? nee, daar pas ik ook voor.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:37

Een dank je wel kost niets denk ik altijd maar :D
Als mijn schrijfster niets zou kunnen nuttigen zou ik erom vragen :P
Nou nemen wij zelf ook altijd wel iets mee, want soms krijg je helemaal niets aangeboden :(
Cadeautjes e.d. geef ik altijd aan schrijfster mee :D

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:52

miep1979 schreef:
Nou nemen wij zelf ook altijd wel iets mee, want soms krijg je helemaal niets aangeboden :(

Precies al denken sommige mensen dat een dank je wel het einde van hun leven betekent of iets anders waar ze nooit overheen komen :(

Normaal zorgt zij er ook altijd wel voor dat we allebei eten hebben alleen toen zijn we om de een of andere reden alleen naar die auto gelopen en moesten we ook nog eens heel snel beginnen.

Mijn vriendin geeft ook vaak de cadeautjes aan mij en blijft me stug door bedanken terwijl ik haar al 100 keer gezegd heb dat zij dat dan weer net niet hoeft onder het mom van daar ben je vrienden voor en ik vind het leuk en leerzaam om te doen. Zij heeft het dus weer iets te goed begrepen :D

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:18

miep1979 schreef:

Wat een leuke jury ben jij voor je schrijfster :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:23

moi22 schreef:
Precies al denken sommige mensen dat een dank je wel het einde van hun leven betekent of iets anders waar ze nooit overheen komen :(

Normaal zorgt zij er ook altijd wel voor dat we allebei eten hebben alleen toen zijn we om de een of andere reden alleen naar die auto gelopen en moesten we ook nog eens heel snel beginnen.

Mijn vriendin geeft ook vaak de cadeautjes aan mij en blijft me stug door bedanken terwijl ik haar al 100 keer gezegd heb dat zij dat dan weer net niet hoeft onder het mom van daar ben je vrienden voor en ik vind het leuk en leerzaam om te doen. Zij heeft het dus weer iets te goed begrepen :D

Ik bedank schrijfster ook altijd :=
Ze offeren tijd op en moeten dan ook nog eens op meest onnozzele tijden paraat staan en niet te vergeten al dat gepen :=

xx_Irisje schreef:
miep1979 schreef:

Wat een leuke jury ben jij voor je schrijfster :D

:o
Het zijn over het algemeen altijd dingen, die ik niet eet of drink dus maak ik er liever iemand anders blij mee :D

Afgelopen zondag kreeg ik een plantje en mijn vriend was mee om te schrijven :+ (vond het nog leuk ook) en die hebben we bij oma gebracht :P

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:25

Dat is een goede instelling :)
Was Oma blij met het plantje?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:30

xx_Irisje schreef:

_O- ze heeft direct mijn schoonmoede gebeld om het te vertellen en vond het toch zo lief ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:33

miep1979 schreef:
xx_Irisje schreef:

_O- ze heeft direct mijn schoonmoede gebeld om het te vertellen en vond het toch zo lief ;)

cute :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:36

orienta schreef:
cute :D

Hoogtepunt van haar dag :P

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:37

wie het kleine niet eert is het grote niet weerd he }>

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:39

orienta schreef:
wie het kleine niet eert is het grote niet weerd he }>

_/-\o_ en zo is het maar net ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:32

:+

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:37

Ik kom weleens ergens waar ze alleen voor de jury een kleinigheidje hebben (plantje, kaars, wijn, chocolade).
Dan geef ik het eigenlijk altijd aan de schrijfster, als dank.
Gelukkig zijn er ook erg veel verenigingen die het snappen en een presentje hebben voor jury én schrijfster. :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:57

Ik betaal mijn schrijfstertje! Kind gaat trouw mee, voor dag en dauw op (soms al om zeven uur 's morgens vertrekken) en je hoort haar nooit. Staat altijd op tijd klaar en is een schrijfster om van te dromen. Krijgt dus elke keer 5 euro.....kan ze sparen voor iets leuks!

Niks zo'n grote ergernis dan een schrijver van de vereniging krijgen die nul komma nul idee heeft van wat er moet gebeuren en die dus constant je aandacht vraagt terwijl je op de ruiters moet letten!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:41

Mag ik me als (af en toe) schrijfster ook even melden? :+
Ik erger me eraan als ik als voetveeg behandelt word die maar moet raden wat ik wanneer op moet schrijven aangezien de jury meer oog had voor degene náást de ring ipv in de ring..
Erg jammer.. zeker voor de M en Z ruitertjes waarbij ik die dag moest schrijven..
En ook vooral niks terug zeggen als ik iets vroeg..

Nee dan sla ik het rondje schrijven toch liever over terwijl ik het echt super leuk vind.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:47

Yeps, ik neem ook 9 van de 10 keer een eigen schrijfster mee (vaak mijn moeder, die overigens niets van paarden weet, maar wel trouw, snel en leesbaar schrijft wat ik zeg). Mijn eigen schrijfsters zijn betrouwbaar en niet dyslectisch (niets tegen dyslexie, maar staat soms zo apart op een protocol) en weten hoe het werkt. Dan heb ik meer tijd en rust om naar de proef te kijken.
Eigenlijk erger ik me niet zo snel :) Ja, aan ruiters die hun geduld verliezen. Ik ben zelf voor even pas op de plaats, diep ademhalen, paard aaien en weer verder gaan. Niet van frustraties afreageren op een paard.
Doe het nog steeds elk weekeinde met plezier :)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:02

_10_ schreef:
Gelukkig zijn er ook erg veel verenigingen die het snappen en een presentje hebben voor jury én schrijfster. :D

Vandaag was ik dan ook verrast toen ik als schrijfster een doosje chocolade kreeg :D Ik vond het echt heel vriendelijk +:)+
Ik ga regelmatig mee schrijven met mijn instructeur maar had nog nooit eerder iets gekregen. Erg leuk dus!

beaugestes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:07

Ik geef ook altijd de presentjes aan mijn schrijfster. Wanneer het chocola of iets dergelijks is eten we het eigenlijk altijd op op de terugweg ;)
Ook wanneer ik geen eigen schrijfster heb geef ik het weg.

Bij de verenigingen waar ik om worden de schrijfsters echt wel gewaardeerd hoor!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:53

Ik ben dan zelf geen jury, maar heb wel diverse keren geschreven.
Best leuk om te schrijven, zeker als je een leuke jury hebt. :j

Maar waar ik me vooral aan kan ergeren, is dat als de proef niet ging volgens
plan, dat de ruiter dan boos wordt op het paard, het paard een flinke mep
met de zweep krijgt, en vervolgens zo - lekker gestresst- de 2de proef in
moet, en de ruiter verwacht dat het dan wel naar wens moet gaan. :Y)
Dit heb ik echt mee gemaakt, en vond dit niet bepaald een slimme zet.
Zeker niet omdat het dit keer helemaal niet aan het paard lag ;) (9 van de 10
keer ligt het ook aan de ruiter.)

Waar ik me ook aan erger, is de gespannen zit van de ruiter. Het getrek en gezaag om het paard ''mooi'' te laten lopen. Waar is die ontspanning?
En vergeet vooral de neppe glimlachen niet. :+

Zo nu en dan heb ik wel eens gedacht bij sommige combinatie's, het is maar
goed dat ik geen jury was geweest. :+ Alhoewel mijn gevoel van het cijfer
wel vaak klopte van de jury, dus in deze gevallen was er echt naar mij idee
eerlijk gejureerd! Ze werden 'gestraft' voor hun getrek, gezaag en dergelijke.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:38

Even terugkijkend op het afgelopen zomerseizoen - waarin ik meer gejureerd heb dan gereden, wegens paard dat een koliekoperatie ondergaan had - kan ik toch wel besluiten dat mijn grootste ergernissen als jury gingen naar

- ruiters die te laat komen (en zich dan ook niet eens even verontschuldigen)
- ruiters die zich niet (laten) aanmelden, waardoor ik dus maar moet gokken wie ik in mijn ring rijden heb
- ruiters die het geduld verliezen als het niet helemaal gaat zoals gewenst en waar het paard dan de dupe van wordt
- ruiters - of nog erger, ouders van ruiters - die denken dat ze al bij voorbaat gewonnen hebben omdat zij zelf of hun paarden "beroemde namen" hebben - "oh maar het is wel een Krack C hoor" - al was het Salinero himself die in mijn ring rondreed, als het er niet uit ziet ziet het er niet uit

Oh en nog een mooie van het laatste tornooi waar ik ging jureren, ik ging naar de ring en de eerste combinatie die moest komen was al in de ring aan het losrijden, meisje stopt bij haar moeder en zegt "oh mooi, hier zijn we zo gewonnen want die jury heeft ook een Weltmeyer" - ehrm? Tja, misschien als ze niet zo beroerd gereden had...

Wat ik jammer vind - en dat is hierboven ook al gezegd - is dat zo weinig mensen iets doen met het commentaar! Ik blijf altijd tot na de prijsuitreiking, wie vragen heeft of opmerkingen of het ergens niet mee eens is: kom gerust langs, ik geef graag mijn mening! Zelf doe ik het ook als ik met een punt niet akkoord ben of als iets me niet duidelijk is, je steekt er vaak nog wat vanop - en daar dienen die protocollen toch voor, niet?

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:01

Ik zou ook graag na de jury na afloop willen om bepaalde onduidelijkheden voor mij helder te krijgen.
Maar ben altijd bang dat ze daar niet op zitten te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:24

Mellanii schreef:
Ik zou ook graag na de jury na afloop willen om bepaalde onduidelijkheden voor mij helder te krijgen.
Maar ben altijd bang dat ze daar niet op zitten te wachten.

Jury's zijn gewoon mensen hoor ;) Gewoon heenlopen en je merkt vanzelf hoe er wordt geregaeerd.. Nee heb je...........

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:08

Ik vind het altijd geweldig om te zien hoeveel spelfouten er gemaakt worden bij schrijfsters. :D
En waar ik laast echt om moest lachen was wat er onder op het blaadje stond. 'probeer volgende keer het paard minder te laten hinniken' haha, alsof ik daar iets aan kan doen? Ik ben later nog bij de jury langs geweest, en die moest eerlijk toegeven dat dat inderdaad niet kon.