Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:38

Ik vond de walnut ook niet breder in de kuit, gewoon net als die anderen. Ik had wel bij de ene winkel een 39,5 aan die echt mega groot was en nu heb ik ook een 39,5 uit een andere winkel die goed past. Ik denk dat die eerste winkel er gewoon een verkeerde maat op had gezet, moet haast wel!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:01

de maat staat op de laars zelf dus dan zou dubarry er al een verkeerd labeltje ingenaaid hebben.
Maar het is maar net hoe ze het hebben uitgesneden, de laarzen die mn moeder gepast heeft waren ook verschillend, de ene paste wel en de andere kwam ze niet eens in.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:42

Toch eigenlijk wel stom, want ze zijn er dus wél in halve maten, als ik jullie hoor. Bij van Arendonk verkochten ze alleen maar hele maten. Erg vreemd.
Nu zat 38 gelukkig meteen goed, maar anders had ik een probleem gehad.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:45

imker schreef:
Toch eigenlijk wel stom, want ze zijn er dus wél in halve maten, als ik jullie hoor. Bij van Arendonk verkochten ze alleen maar hele maten. Erg vreemd.
Nu zat 38 gelukkig meteen goed, maar anders had ik een probleem gehad.

sommige maten hebben ze wel in het half en andere weer niet hoor imker. Dat ligt echt aan de engelse maten.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:45

Van arendonk is poep ;) echt waar. Ze bestellen waar ze zin in hebben.. In eindhoven hadden ze niet eens alle keus echt saai en inderdaad ook hele maten.. en suuuuuuper slechte service..

Maar halve maten zijn er wel. maar neit van alle maten.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:46

inderdaad 38,5 hebben ze ook niet.. nergens.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:49

dat klopt want dat bestaat ook niet in het engelse maatsysteem. Kijk maar even op de site van dubarry bij de maatwijzer. Dan zie je meteen hoe de engelse maten verdeeld zijn.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:26

_Lauwtje_ schreef:
de maat staat op de laars zelf dus dan zou dubarry er al een verkeerd labeltje ingenaaid hebben.
Maar het is maar net hoe ze het hebben uitgesneden, de laarzen die mn moeder gepast heeft waren ook verschillend, de ene paste wel en de andere kwam ze niet eens in.

Ja klopt, maar dat wist ik toen nog niet, dus ik had naar het labeltje dat de winkel er zelf aan had gedaan gekeken, en daar hadden ze die maat op geschreven. Nou volgens mij klopte die echt niet! :D

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 14:16

Iedereen nog tevreden met zijn laarzen? :D

Met dat koude weer en de gigantische gladheid hier had ik mooi elke dag mn laarzen aan hoor, kwam met warme voeten op kantoor en had minder glijd gevaar zo zonder hakken!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:26

Vreemd dat 38,5 niet bestaat in Engelosië, maar daar zijn ze met meer dingen wel vreemd.

Of mijn laarzen me bevallen kan ik eigenlijk niet zeggen. Op dit moment zitten ze in Lapland... Morgen komen ze terug en dan ga ik ze weer confiskeren bij mijn moeder.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:06

Mijn laarzen bevallen nog goed, heb ze ook heel vaak aan, gister toen ik alleen 2 uur lang in de kou stond bij de hoefsmid waren m'n tenen toch redelijk onderkoeld, maar had alleen dunnen sokken aan dus ik geef m'n sokken maar de schuld :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:09

Mij bevallen ze ook erg goed! Heb ze elke dag aan naar stal en rijd er ook mee, heerlijk! Wat moeten we eigenlijk straks in de zomer? Want dan zijn ze vast veelste warm!?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:01

ik heb ze nog steeds niet binnen. was een levertijd van een week haha dus ik verwacht maandag of dinsdag!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 17:30

@ simodi: ze bootschoenen! ;) Zitten echt gave tussen!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:37

Mij bevallen ze nog prima! Ik heb ze vandaag de hele dag aangehad, ik zou alleen even met mn vriend naar de ikea, en uiteindelijk de hele dag door alle woonwinkels in de omgeving gehad. Vind ze super lopen, heb heerlijk warme voeten en het staat gewoon super leuk!

Ik heb ze vandaag voor het eerst gepoetst, want ik gebruik ze toch best veel en wil ze wel netjes houden. Ik heb ze voor het gebruik natuurlijk, maar ga ze goed onderhouden. Heb het leer ingevet (schrok me rot, het werd heeel donkerbruin, trok gelukkig snel weg) en de hele laars ingespoten met een of ander spul voor leer en suede om het te verzorgen en waterdicht te maken en vuilafstotend. Ben benieuwd ;)

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:03

Ik ga ze volgende week halen!

Ben al een hele tijd verliefd op de laarzen, dus ben dolgelukkig als ik ze heb! Ik ga voor de Galway, ik zit alleen nog een beetje te twijfelen tussen gewoon de bruine of de zwart met bruine...

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:23

als ik jou was zal ik ze gewoon even allebei tegelijk aantrekken en kijken wat je mooier vindt, en bedenken wat je aan kleding hebt. De ene kleur vind je misschien wel mooier maar je moet het ook mooi kunnen combineren (of gewoon een hele nieuwe gaderobe aanschaffen... is ook een leuke optie :D)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:47

Ik vond de walnut en de zwarte even mooi. Die hele lichte vind ik ook super, maar ik denk dat die bij mij heel snel dezelfde kleur als de walnuts hebben.. Heb ik liever gelijk de walnuts. Mijn vriend vond de zwarte het mooiste, en ik twijfelde.. Gelukkig ;) was de zwarte er niet meer in mn maat. Nu ik de walnuts heb, vind ik deze ook veel mooier, ben blij dat ik niet de zwarte heb genomen.

Maar idd, gewoon beide aandoen en kijken wat het mooiste staat!

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:22

Oke, ja ik denk dat mijn voorkeur meer uitgaat naar de walnuts.

Maar zal inderdaad eens allebei aantrekken.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 09:00

Ja ik heb ze nu ook :):) *\o/*

Ik heb die met het zwart en bruin. heb ze gisteren de hele dag aangehad en ze zitten echt super lekker :D

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 09:13

Oke! dus jij heb gekozen voor de met zwarte? Ja ik weet het nog niet.. je ziet al zoveel mensen met de walnuts lopen..
En ik vind die met zwart ook wel heel erg mooi! haha

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:43

Ja dat was ook een beetje de reden waarom ik voor de zwarte heb gekozen. Een goede vriendin van mij heeft de brown/mahagony en als we dan samen lopen is het net 2 voor de prijs van 1. En daarnaast zie je de brown/mahagony variant sowieso veel meer.

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:55

En heb jij gewoon dezelfde maat als met je schoenmaat? Of wordt het aangeraden om een maat groter te nemen?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:57

Ja ik heb normaal 39 van zomerschoenen en in de winter 40 van laarzen want doe er altijd een zooltje in. Heb nu maat 40 maar deze zijn eigenlijk iets te groot. Heb dus ook hierin een zooltje gelegd en nu zitten ze prima. Heb alleen vrij dunne kuiten dus bovenaan sluiten ze niet helemaal aan maar in principe ben ik de enige die er van bovenaf op kijkt :D Ik ben er iig helemaal blij mee en ze lopen idd heerlijk!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:54

zorro schreef:
Ik heb ze vandaag voor het eerst gepoetst, want ik gebruik ze toch best veel en wil ze wel netjes houden. Ik heb ze voor het gebruik natuurlijk, maar ga ze goed onderhouden. Heb het leer ingevet (schrok me rot, het werd heeel donkerbruin, trok gelukkig snel weg) en de hele laars ingespoten met een of ander spul voor leer en suede om het te verzorgen en waterdicht te maken en vuilafstotend. Ben benieuwd ;)

Ik poets ze iedere week met gewone schoenenpoets. Niet teveel schoenenpoets erop en zachtjes inwrijven.