Kramer Paardensport Fans

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 20:27

Texas02

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 07:46

Er gaat op Facebook een fake advertentie met veel korting rond, dit is een scam. Ze hebben dit onder andere ook al bij Horze, Equestrian Stockholm en Kentucky geprobeerd, nu is Kramer dus aan de beurt.

Afbeelding

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 12:29

Die ben ik vorige maand al tegen gekomen op instagram. En heb hem net zoals die van de andere merken direct gemeld bij Instagram.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 12:35

Ik heb die van Facebook ook gemeld maar ze doen daar niets mee krijg ik elke keer. Zo dom..

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 16:23

Heeft er iemand ervaring met de Steeds Sylka winterrijlaarzen Cute??

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 00:45

Leuk topic!! Ik moet eerlijk bekennen nog maar sinds kort bekend te zijn met de winkel. Wat heb ik gemist :')

Heeft iemand van jullie ervaring met de rij-jas Leela van STEEDS? Hoe valt deze qua maat?

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 20:28

Phoeboe schreef:
Leuk topic!! Ik moet eerlijk bekennen nog maar sinds kort bekend te zijn met de winkel. Wat heb ik gemist :')

Heeft iemand van jullie ervaring met de rij-jas Leela van STEEDS? Hoe valt deze qua maat?

Ik heb niet specifiek die jas maar mijn ervaring is dat alle jassen vrij ruim vallen. Ik pak alles een maatje kleiner tot nu toe.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 21:56

Heeft iemand de High Waist rijbroek Marleen? Is dit een beetje een stevige stof? En ook wat dikker? Of weer van dat dunne rijbroek / legging stof die zo koud is en kwetsbaarder is / sneller stuk is? Ik zie dat hij waterafstotend is, dat is de broek die ik nu heb ook (model Noemi), dat zijn mooie stevige broeken, maar helaas zijn die er niet meer in mijn maat. Maar daarom dacht ik dat deze misschien ook van steviger materiaal is? Ik had laatst namelijk 3 rijleggings gekocht (model Nathalie), maar die zijn alle 3 al stuk. Alle 3 op verschillende plekken. Dus in plaats van zelf proberen te naaien gaat er een mailtje naar de klantenservice in de hoop dat ze terug mogen en ik een tegoedbon krijg.

Vind het wel jammer trouwens, dat er zo weinig fatsoenlijke rijbroeken met kunstlederen zitvlak te vinden zijn.

Ik had QHP nog gemaild vanwege de bareback pad. Zij zeggen dat ik er wel met siliconen zitvlak mee zou moeten kunnen rijden als het maar niet van dat vreselijke plakspul is. Hoe zijn de siliconen van Kramer, vallen die mee? En dan met name de Softshell rijbroek Ariana die mij hier eerder is aangeraden? Dat lijkt me namelijk ook wel een fijne.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 08:13

Valt de Equilibre thermo rijbroek Annelie gewoon goed op maat of valt die klein? Ik heb namelijk in de winkel een keer een Equilibre broek gepast (geen idee welk model, al best lang geleden) en die viel heel klein toen. https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... ..34..F%3e

Edit:

Ik ben even materiaal van de broeken gaan vergelijken met de broeken die ik nu heb (de Noemi), dan blijven deze over:

Danielle: https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... .34..GF%3e

Femke: https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... .32..PN%3e

Tamina: https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... .38..CF%3e

Alexandra: https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... .38..CH%3e

Annelie: https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... ..34..F%3e

Mocht iemand informatie over één of meerdere van deze broeken hebben hoor ik het graag (pasvorm, is het inderdaad mooi sterk materiaal, is het dikker materiaal of juist erg dun en koud, of er tussenin, plakken de siliconen heel erg of valt het mee, noem maar op, alles is welkom :D). Ik ben vooral even heel geïnteresseerd in de Danielle na het lezen van de reviews!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 08:44

Ik heb 3 kleuren vd cheyenne.
Staat niet in je lijstje. Maar in de winter leef ik er het liefst in.

Heerlijk warm, ik ben 1,65 en ze zijn niet extreem te lang. Plak zit na een jaar nog steeds goed maar niet overdreven. Ik zou niet anders meer willen.

https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... .38..CF%3e

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:18

Dank je! Die viel voor mij direct af omdat het materiaal overeen komt met de leggings die alle 3 nu al stuk zijn, en omdat ik bij voorkeur toch liever iets heb voor het hele jaar en niet alleen voor in de winter. De Annelie van mijn lijstje is wel een winterrijbroek, maar bij voorkeur dus niet. Dan doe ik er gewoon weer een thermolegging onder aan als het koud is, werkt ook prima. Ik vind het wel leuk dat de Cheyenne zo veel kleurtjes heeft trouwens!

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:12

Ik heb een paar broeken van kramer (gehad), maar ik kies daar echt voor hooguit kniegrip. Ik vind zelf de siliconen wel echt heel erg plakken, maar ik heb dan ook het liefst geen siliconen of kunstleer zitvlak.
Zijn bijna netgens meer te vinden inderdaad, nu loop ik normaal in het dagelijks leven in de skinny fit spijkerbroeken, net welk model mij goed zit, en eerlijk gezegd rijd ik daar ook gewoon mee. Mijn rijbroeken zijn al heel lang de kast niet uitgeweest :x

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 11:21

Heeft iemand nog een tip voor een fijn vest voor bij de paarden, zonder capuchon en geen fleece of andere stof waar hooi en haren blijven plakken? Ik heb wel een vest besteld eerder, maar die is zo flexibel dat ik geen telefoon in mijn zak kan doen, die hangt dan bij mijn bovenbeen…

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 15:39

Plakken ze toch nog zo erg, die siliconen zitvlakken van Kramer? Dat is dan lastig, ik heb er een hekel aan dat ik vastplak. Ik moet gewoon kunnen bewegen.. Er is echt bijna geen leder zitvlak meer, ik vind het zo irritant en zonde..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 15:47

Sommige plakken en anderen weer amper. Ik heb er nu een paar die maar een klein beetje plakken. Wat ik meer dan genoeg vind. Want ik wil dus ook niet vastgeplakt in het zadel zitten.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:01

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:47

Texas02 schreef:
Heeft iemand de High Waist rijbroek Marleen? Is dit een beetje een stevige stof? En ook wat dikker? Of weer van dat dunne rijbroek / legging stof die zo koud is en kwetsbaarder is / sneller stuk is? Ik zie dat hij waterafstotend is, dat is de broek die ik nu heb ook (model Noemi), dat zijn mooie stevige broeken, maar helaas zijn die er niet meer in mijn maat. Maar daarom dacht ik dat deze misschien ook van steviger materiaal is? Ik had laatst namelijk 3 rijleggings gekocht (model Nathalie), maar die zijn alle 3 al stuk. Alle 3 op verschillende plekken. Dus in plaats van zelf proberen te naaien gaat er een mailtje naar de klantenservice in de hoop dat ze terug mogen en ik een tegoedbon krijg.

Vind het wel jammer trouwens, dat er zo weinig fatsoenlijke rijbroeken met kunstlederen zitvlak te vinden zijn.

Ik had QHP nog gemaild vanwege de bareback pad. Zij zeggen dat ik er wel met siliconen zitvlak mee zou moeten kunnen rijden als het maar niet van dat vreselijke plakspul is. Hoe zijn de siliconen van Kramer, vallen die mee? En dan met name de Softshell rijbroek Ariana die mij hier eerder is aangeraden? Dat lijkt me namelijk ook wel een fijne.

Ik heb een aantal nieuwe broeken gezocht/gekocht op basis van de samenstelling van mijn fijnste felix buhler broek. Dus met de zoekbalk op de site. Werkt top

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:43

Siamsmeesje schreef:
Ik draag zomer en winter deze rijbroek, zijn ook fijn en bijna ouderwets dik, heb er inmiddels meerdere. Wel met plak, maar ik vind de hoeveelheid plak erg meevallen. Ik hou me ook bepaald niet aan het wasvoorschrift. Ik was het gewoon op 30 graden en met wasverzachter. Dat zou ten koste gaan van de plak, maar ik hou precies genoeg over.
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijbroeken/high-waist-grip-rijbroek-Juliane?depvar_index=%3c810611%3e%3c810611..34..ZB%3e

Dit vind ik wel een mooie broek, mooie kleurtjes ook. Maar is hij niet heel dun en koud met dit materiaal? Dit lijkt qua samenstelling op hoe die leggings zijn, en die zijn nu al koud aan. Plus dus direct stuk, maar dat kan dan misschien puur aan het type legging liggen, geen idee. Goede tip van de wasverzachter!

Dahlia85 schreef:
Ik heb een aantal nieuwe broeken gezocht/gekocht op basis van de samenstelling van mijn fijnste felix buhler broek. Dus met de zoekbalk op de site. Werkt top

Dat heb ik zonder zoekfunctie gedaan, bedankt voor de tip voor volgende keer want dat lijkt me minder tijd te kosten _O- Ik had nu heel veel tabjes open op de laptop :+ Zo kwam ik ook bij de Danielle, die moet wel veel op de Noemi lijken qua materiaal.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:50

Texas02 schreef:
Siamsmeesje schreef:
Ik draag zomer en winter deze rijbroek, zijn ook fijn en bijna ouderwets dik, heb er inmiddels meerdere. Wel met plak, maar ik vind de hoeveelheid plak erg meevallen. Ik hou me ook bepaald niet aan het wasvoorschrift. Ik was het gewoon op 30 graden en met wasverzachter. Dat zou ten koste gaan van de plak, maar ik hou precies genoeg over.
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijbroeken/high-waist-grip-rijbroek-Juliane?depvar_index=%3c810611%3e%3c810611..34..ZB%3e

Dit vind ik wel een mooie broek, mooie kleurtjes ook. Maar is hij niet heel dun en koud met dit materiaal? Dit lijkt qua samenstelling op hoe die leggings zijn, en die zijn nu al koud aan. Plus dus direct stuk, maar dat kan dan misschien puur aan het type legging liggen, geen idee. Goede tip van de wasverzachter!

Dahlia85 schreef:

Dat heb ik zonder zoekfunctie gedaan, bedankt voor de tip voor volgende keer want dat lijkt me minder tijd te kosten _O- Ik had nu heel veel tabjes open op de laptop :+ Zo kwam ik ook bij de Danielle, die moet wel veel op de Noemi lijken qua materiaal.

Ik heb een Danielle (en een Michelle en Evelyn maar die lijken niet meer terug te keren)
De Danielle plakt wel wat meer vind ik. Zit wel erg lekker

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 14:06

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 21:17

In het kader van durf te vragen. Mocht iemand ooit in een Kramer-winkel zijn en even voor mij willen kijken / meten..

https://www.kramer.nl/Themas/Western-ri ... .C...TU%3e

Ben benieuwd hoelang / hoeveel cm deze totaal is (incl. de lusjes) en misschien een fotootje willen maken zodat ik de kleur eens kan zien in andere setting ipv die steriele foto's op de website :D
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 07-10-25 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 21:29

Ik ben er net vandaag geweest, anders had ik graag voor je gekeken.

Ik wilde even broeken passen en het materiaal live bekijken en voelen, dus ik was even naar de winkel.

Die kapotte leggings had ik meegenomen, die moet ze opsturen naar de hoofdvestiging, daar gaan ze kijken. En dan krijg ik een waardebon.

Ik heb een broek gekocht, de Juliane is het geworden. Ik had hem net even aan met rijden en hij zit heerlijk. Plakt ook niet te veel, precies goed. Dus daar ben ik blij mee. Ik heb expres maar eentje genomen, ook om te proberen, maar ook met het idee dat ik die waardebon nog krijg voor de leggings, dan kan ik daar nog twee van kopen straks.
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... .34..ZB%3e

En ik heb het vest Norway Spirit nog in groen gekocht, die wilde ik er nog graag bij.

En twee shirtjes die perfect matchen met mijn Equestrian Stockholm Lagoon Blush en Purple Night:

Afbeelding
Afbeelding

De groene daarvan moet ik een keer bestellen. Die gaat denk ik goed bij de Sycamore Green passen, maar ze hadden hem niet in mijn maat.

En nog handschoenen, mijn oude blauwe gingen stuk dus die waren aan vervanging toe.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 21:40

O jammer haha. Maar heeft geen haast verder.

Jij ook weer goed geslaagd zie ik, prachtige kleuren!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 22:01

Hoe valt de Juliane qua maat?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 22:11

Ik heb de Juliane in dezelfde maat als de leggings ook, en de Noemi broeken. Dus voor mij valt hij mooi op maat!