Kramer Paardensport Fans

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:13

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:18

Oeh dit topic ga ik eens meelezen! Ik zie altijd zoveel leuks bij Kramer maar nog nooit besteld, wel een aanrader als ik het zo lees? :D

Maureen95

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:22

Haha ja echt wel! Toevallig ga ik binnenkort weer. Ik had vorig jaar Ariat regen laarzen gekocht, maar die blijken lek :+ Dus wil het bij Kramer proberen.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:37

Maureen95 schreef:
Haha ja echt wel! Toevallig ga ik binnenkort weer. Ik had vorig jaar Ariat regen laarzen gekocht, maar die blijken lek :+ Dus wil het bij Kramer proberen.

Ohh dat is zonde zeg! -O-
Ik wil er binnenkort ook maar eens echt heen gaan.. lijkt me leuk. :j

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:38

Texas02 schreef:
Dat lijkt mij dus juist helemaal niet fijn, een lange jas werd ik ook gek in :+ Zou een gewone regenbroek ook volstaan? Die zijn een stuk goedkoper. Of zou dat zo stuk zijn?

Op de fiets vind ik het al glijden met een gewone regenbroek, met paardrijden lijkt me dat al helemaal niets :')

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:46

Ik heb de kipwarm van de decathlon, die is lekker warm en waterdicht.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 22:27

Maar rain legs, werkt dat wel? Dan heb je toch alsnog je hele onderbenen kletsnat? Ik rijd alleen met schoenen, geen laarzen of chaps. Wat gewone regenbroek betreft ben ik ook best bang dat het te glad gaat zijn. Al ging de korte broek wel prima deze zomer, maar dat was dan wel de bareback pad zonder waterproof zadelhoes erover. Ik had met rijbroek niet het idee dat de zadelhoes glad was trouwens (toen was het wel droog).

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 09:23

Texas02 schreef:
Maar rain legs, werkt dat wel? Dan heb je toch alsnog je hele onderbenen kletsnat? Ik rijd alleen met schoenen, geen laarzen of chaps. Wat gewone regenbroek betreft ben ik ook best bang dat het te glad gaat zijn. Al ging de korte broek wel prima deze zomer, maar dat was dan wel de bareback pad zonder waterproof zadelhoes erover. Ik had met rijbroek niet het idee dat de zadelhoes glad was trouwens (toen was het wel droog).

Ik heb twee waterdichte rijbroeken. Een van LeMieux en een van de Decathlon. Doen het allebei prima. Zijn dus gewoon aansluitende rijbroeken, geen overbroeken.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:51

De Kipwarm is prima te doen met schoenen, zolang het niet stortregent.
Ik heb jaren met schoenen gereden, en ben maar twee keer doornat geweest in een stortbui waarbij de regen letterlijk langs m'n Kipwarm zo m'n schoenen in liep, m'n benen bleven lekker droog :+

Wel blij te horen dat het Fengur vest lekker warm is, dan bestel ik die straks ook nog even mee +:)+

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 20:04

Het vest valt ietsjes ruim, ik vind dat juist fijn want nu kan er nog iets onder als dat moet. Maar als je van echt aansluitende kleding houdt is een maar kleiner misschien beter. Niet zo ruim dat het echt te groot is hoor, dat ook weer niet.

Is de Kipwarm regenbroek niet veel te warm dan? Het is voor mij wel de bedoeling dat ik het gewoon het hele jaar aan kan, mocht dat zo uitkomen. Daarom lijkt mij een broek eroverheen ook makkelijker, kan hij na tijd ook weer uit als het er eigenlijk te warm voor is. Ik denk dat ik ook nog even bij de Scapino ga kijken, die hebben eentje die echt waterdicht moet zijn. Kijken kan altijd even..

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:49

De Kipwarm is niet heel warm. Het laagje fleece is leuk, maar met flinke wind voel je die echt wel. Ik draag hem jaarrond als het nodig is, maar in de winter wel met een thermo-legging eronder. Die maakt dat ik dan de wind niet voel, en je net wat warmer blijft. Inmiddels draag ik al ruim 10 jaar Kipwarms als dat zo uitkomt, en ze blijven in mijn ervaring ook lang goed. De eerste heb ik vervangen omdat ik teveel was afgevallen, niet omdat de broek versleten was :=

Ietsje ruim is wel prettig, zoek iets voor in de winter om net te dragen, of eventueel een truitje eronder te kunnen. Komt helemaal goed +:)+

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:11

Hoi allemaal :D

Sinds kort volg ik dit topic. Ik ben inmiddels helemaal om en ben afgelopen zomer voor het eerst in een winkel in Duitsland geweest. Ik ben thuis gekomen met 3 spijkerbroeken van Stonedeek, die ik nu voor "netjes" gebruik.

Een uitdaging vind ik om een fijne en vooral lekkerzittende rijbroek te vinden. Afgelopen winter heb ik een softshell broek besteld en weer retour gedaan omdat het niet paste. Veelte breed rond de heupen/bovenin, veel te strak om mijn kuiten en ook te kort qua pijpen.

Even voor het beeld:
Ik ben +-1.84m met lange benen en een normaal/slank postuur. Van Stonedeek pas ik goed in maat 30/34.
Qua rijbroeken heb ik nu van Montar de Molly highwaist in maat 44 en die zit echt perfect.

Zijn er toevallig bokkers met vergelijkbaar postuur of situatie? En welke merken qua broek en maat raden jullie van Kramer aan?

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:01

Ik heb mijn oog laten vallen op een regendeken van kramer. Nu vraag ik mij alleen af wat voor maat 135/185 is. Weet iemand dit?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:05

Een 6’0
Gewoon redelijk vergelijkbaar met bucas/amigo

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:11

Ik ken alleen maar de twee maten zegmaar :')

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:21

naranja1 schreef:
Ik heb mijn oog laten vallen op een regendeken van kramer. Nu vraag ik mij alleen af wat voor maat 135/185 is. Weet iemand dit?

135 is de bovenmaat, 185 de ondermaat. Als dat is wat jij bedoeld?

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:24

noviceh schreef:
naranja1 schreef:

135 is de bovenmaat, 185 de ondermaat. Als dat is wat jij bedoeld?

Haha bijna. Bij kramer zie ik maar 1 maat staan. Wat is dat dan als ik.alleen de onder en boven maat weet?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:27

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:42

Het zijn bovenmaten :j Je moet dus de 135 kopen dan

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:58

Kidde schreef:
Het zijn bovenmaten :j Je moet dus de 135 kopen dan

Ahh dankje!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 03:36

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 18:41

Ik heb vandaag ook het hierboven genoemde Fengur vest binnen gekregen, en ik ben helemaal happy <3 *\o/*
Alles gevoerd, zelfs de mouwen, en heerlijk warm inderdaad. Die laat ik voorlopig mooi liggen tot het echt kouder wordt, en ik lekker warm kan rijden :D

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 18:51

Texas02 schreef:
Lizenlotte schreef:
Ik trek met regen gewoon mijn softshell rijbroek aan, ideaal! Deze heb ik:
https://www.kraemer.de/Reitbekleidung/D ... .34..CF%3e

Is er ook zoiets als deze met kunsteder zitvlak? En is hij echt waterdicht, ook met een stevige bui?

Of ze hem ook hebben met een kunstleder zitvlak weet ik niet, wel weet ik dat deze broek echt waterdicht is. Ik heb er meermaals mee gereden in aanhoudende regen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:37

Misschien kan siliconen ook wel, ik weet het niet. Ik rijd vooral met bareback pad en in principe kun je daar niet met siliconen mee rijden omdat het een stoffen bbp is en je de stof dan kapot kunt maken. Maar in de regen doe ik er een waterdichte zadelhoes om, misschien kan het dan wel? Want dan zit je niet op de stof maar op de zadelhoes.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 09:05

Iemand hier een idee welk dekje bij de petrol kleding past? Ik heb een super fijne patrol baselayer gekocht maar nu zoek ik er eigenlijk een dekje bij. Zou de essentials in Ocean Blue passen?