Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:23

Bij oxford past cognac beter maar wat voor kleur zadel heb je?
Laatst bijgewerkt door Seven op 15-11-15 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:25

bettyvn schreef:
hoihoi
ik heb zo vaak in dit topic gelezen dat ik toch besloten heb even wat te plaatsen
paar weken terug zijn we afgereisd naar druunen om mijn deniro's aan te meten
ik wilde de dressagio voor de blinde rits en de verharde schacht
eenmaal daar bleek dat met mijn smalle voeten enkels en benen niet heel handig was, maar voor 100 eur meer kon ik de ovattio (smalle enkel) om laten bouwen naar de dressagio waardoor hij 20 eur meer was als de gewone dressagio, en nog een hoge dressuurboog geen veters en wel dat naadje over de tenen, ik heb ze in de kleur oxford besteld.
ik zit alleen te dubben over welk kleur hoofdstel, tobacco of cognac, wie helpt?

Hoofdstel combineer ik kwa kleur met mijn zadel.
Laarzen combineer ik kwa kleur bij mijn rijjasje en cap, sjabrak en evt. been beschermers.

Dus ik zou een hoofdstel kopen in de kleur van je zadel.

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:29

nu nog zwart, als hij over tijdje uitgegroeid is wil ik ook een matchend zadel, en tot die tijd rijd ik nog even met een zwart hoofdstel, maar ik ben toch al beetje aant kijken.
de hypostore hoofdstellen in de cognac kleur lijken me wat licht...

Seven

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:38

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:49

nee die vind ik niets, wil liever geen lak, dat zit ook niet op mn laarzen namelijk

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:14

Waarschijnlijk heb ik mijn laarzen over twee weekjes eindelijk binnen :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:31

Spannend :)

Ik heb nu 3 x gereden met m'n laarzen en kan niet anders zeggen dan heerlijk, kan ze zo strak doen als ik wil dus geen gedoe met ritsen etc echt heerlijk

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:29

Bij Freddy's in Nieuwegein is tot en met zaterdag 10% korting op deniro laarzen. Ik twijfel of ik nieuwe zal bestellen. :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:11

10% nee dat roept voor mij niet gelijk kopen :D

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:51

Seven schreef:
10% nee dat roept voor mij niet gelijk kopen :D

Ik twijfel al heel lang of ik nieuwe zal bestellen, want die ik nu heb zijn uitgelubberd en lelijk.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:57

10% is toch wel geld.. Ik heb ze bij van Rijs gekocht waar je 10% spaart op je pasje, vind ik wel een extraatje :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:10

Als je al lang twijfeld zou ik er dan nu wel voor durven gaan dan is die 10% een leuk extraatje inderdaad :D

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:58

Mijn De Niro polo's zijn inmiddels ruim 3 jaar oud, maar nog in prima staat. Alleen aan de binnenkant van mn kuit slijt het leer iets. Ze zijn cognac met donkerbruinde croco accenten en bling gespen.

(let niet op het chagerijnige hoofd van mn paard.....
Afbeelding

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:51

He, daar hebben we Quick, gaaf hoor Annika.. Je DeNiro's lijken qua kleursamenstelling wel een beetje op de mijne :)

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 00:46

Wat is het verschil tussen de Dressagio en de Michelangelo? :+
Ik zie het precies niet! :o

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 09:31

Bij de dressuur laarzen zit het verschil in de stiksels aan de voet.
De rafaello is zowat met rondere stiksels.
De andere zijn recht gestikt, en het verschil zit hem in de hoogte van dat stiksel op de enkel.

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:13

Coberlina schreef:
Bij de dressuur laarzen zit het verschil in de stiksels aan de voet.
De rafaello is zowat met rondere stiksels.
De andere zijn recht gestikt, en het verschil zit hem in de hoogte van dat stiksel op de enkel.

Dankjewel!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:20

Ik ben momenteel aan het sparen voor een 2e paar DeNiro laarzen, mijn eerste (lak met swarovski, al eerder geplaatst) is voor wedstrijden en de 2e vooral voor trainingen. Maar omdat ik deze eventueel ook wil afwisselen voor op wedstrijden, wil ik graag donkerblauw nemen.

Zouden jullie met mij mee kunnen denken met wat mooi is?
Mijn eerste optie was:
- DeNiro Polo, voet + gesp boven normaal donkerblauw en schacht Croco.
Na het bekijken van de kleurstalen blijkt de gewone donkerblauw en de donkerblauwe croco enorm van kleur te verschillen, wordt dus niet mooi.

Nu zit ik te denken aan:
- DeNiro Polo volledig donkerblauwe croco, alleen wat te doen met de gesp bovenaan?

Of:
- DeNiro polo brushed donkerblauw met accenten.

Wat vinden jullie? Kan niet echt een goeie foto vinden van een DeNiro laars die volledig croco is, of dan juist in lak croco.
En voor de 2e optie, wat zijn mooie accenten voor erbij?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:28

Cardy: voor training zou ik de brushed niet aanraden. Ze zijn wel makkelijk schoon te maken (vochtig doekje), maar niet echt goed te onderhouden. Als je dan eens door de modder moet, of in mest ofzo.
Eventueel afwerken met iets van brushed (bvb de bovenste gesp) of iets combineren met andere soorten leder: greta leather, croco, slangenprint, ...
Voor op training doe je best zo weinig mogelijk dingen die moeilijk te onderhouden zijn (lak, brushed, veters) en doe ook maar niet teveel gespen best :+ dat wordt je snel beu haha!

Je kan ook met twee kleuren werken. Dit zijn mijn nieuwste:

Afbeelding

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:02

Coberlina schreef:
Cardy: voor training zou ik de brushed niet aanraden. Ze zijn wel makkelijk schoon te maken (vochtig doekje), maar niet echt goed te onderhouden. Als je dan eens door de modder moet, of in mest ofzo.
Eventueel afwerken met iets van brushed (bvb de bovenste gesp) of iets combineren met andere soorten leder: greta leather, croco, slangenprint, ...
Voor op training doe je best zo weinig mogelijk dingen die moeilijk te onderhouden zijn (lak, brushed, veters) en doe ook maar niet teveel gespen best :+ dat wordt je snel beu haha!

[ [url=m/x8nmzd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zijn gaaf!
Zijn ze met verhoogde boog of is dit de normale standaard boog?

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:36

Cardy schreef:
Ik ben momenteel aan het sparen voor een 2e paar DeNiro laarzen, mijn eerste (lak met swarovski, al eerder geplaatst) is voor wedstrijden en de 2e vooral voor trainingen. Maar omdat ik deze eventueel ook wil afwisselen voor op wedstrijden, wil ik graag donkerblauw nemen.

Mijn eerste optie was:
Na het bekijken van de kleurstalen blijkt de gewone donkerblauw en de donkerblauwe croco enorm van kleur te verschillen, wordt dus niet mooi.

Nu zit ik te denken aan:
- DeNiro Polo volledig donkerblauwe croco, alleen wat te doen met de gesp bovenaan?

Of:

Wat vinden jullie? Kan niet echt een goeie foto vinden van een DeNiro laars die volledig croco is, of dan juist in lak croco.

Ga je naar DRH?
Vraag eens naar de mogelijkheid om het donkerblauwe slangenprint leer te gebruiken maar dan ongeprint. Heb ooit gehoord dat dat kan en geeft idd een andere kleur blauw.

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 02:01

Cardy schreef:

Mijn eerste optie was:

Nu zit ik te denken aan:

Of:

ik wilde brushed oxford voor mn trainingslaars maar bij DRH raadde ze het sterk af omdat het gaat bladeren

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 07:51

Dus geen brushed.. Werd al een beetje voor gewaarschuwd, maar ben graag eigenwijs haha. En vond de tinten erg mooi in het donkerblauw brushed. Maar dan gaat het over.

Nee ga niet naar Drunens, is mij wat te ver. Ga altijd naar Levade in Haarlem, ben daar vaste klant :') .

Over het leer dat ze gebruiken voor de croco, en dan ongedrukt. Dat is misschien nog wel een idee!

Op zich vind ik volledig croco ook mooi, maar wil wel wat contrast. Sluiting boven zou ik graag anders willen, maar weet niet of dat dan mooi zal zijn..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:59

L_Ruiterhuis schreef:
Coberlina schreef:

[ [url=m/x8nmzd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zijn gaaf!
Zijn ze met verhoogde boog of is dit de normale standaard boog?

Is nog een gewone boog :)

Cardy, normaal heeft elke ruitersportzaak wel zo'n mapje met kleine staaltjes leder erin. Daarin vind je vast wel iets :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:04

Zijn er nog mensen die nieuwe laarzen gaan bestellen? Bij Levade in Haarlem krijg je tot 5 december 15% korting op je bestelling. Ik was sowieso al van plan om te gaan bestellen, maar is zeker mooi meegenomen! Haha