Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:47

Ja hoor, wees gerust, dat gaat heel snel over... :)

Vochtige doek zou ik niet doen, ik zou het houden bij een klamme doek dan... :j Maar kan zeker niet heel veel kwaad hoor, gezien de coating...

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:53

Ik ga ze volgende maand bestellen, alhoewel misschien ook niet. Ik moet toch met papa naar een ruitersportzaak voor beenbescherming, dekens enzv voor nieuwe paard (hoop ik). :+ Misschien zie ik dan wel mooie laarzen.

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:55

Nouja vochtig ik had hem echt heel erg uitgeknepen zodatie haast niet meer nat was.
En iedereen op stal maar zeggen, goh wat ben jij nog zuinig ol je laarzen zeg :o
Haha nu nog wel!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:00

Oooh ja dat komt wel aardig in de richting van klam denk ik :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:30

Ik maak m'n laarzen zeer geregeld schoon, laarzenwas erover, enz. Nog nooit met andere laarze nproblemen gehad, maar dus wel met deze van MOndoni
Leer is bij mij verder nog goed, wel grijs. En binnenkant, tja, barsten, gescheurd, enz.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:33

Jemig Germie wat zien die van jou eruit :o Jammer!
Ik neem die van mij nu na het rijden elke keer af met een natte doek onder de lopende kraan, daarna wrijf ik ze op met een droge stofdoek. Ben dan ook niet zuinig met water! Om de week smeer ik ze de ene keer in met Petrie bootcream, de andere keer met zwarte schoenpoets. Heb verschillende dingen uitgeprobeerd maar vooralsnog werkt dit voor mij het fijnst en het best. Denk niet dat vet goed is voor deze laarzen, het is immers maar een ledercoating. Heb ze nu vanaf begin april en ze zien er nog hartstikke goed uit, echt stukken beter dan ik ooit had verwacht! Kan binnenkort ook wel eens foto's plaatsen :)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:06

Janine1990 schreef:
MarloesRixt schreef:
De mijne heb ik vrij veel aan, en zien er nog heel netjes uit!
Die van Germie zien er wel heel slecht uit! Is dat ook de Mondoni Field?

Heb je ze wel vaak gevet enzo?

Vet jij ze wel dan?

Ik vet ze niet, ik smeer er was overheen, gaan ze een beetje van glanzen, maar dankzij de coating trekt het er niet echt in waardoor ze nog steeds knoeterhard zijn aan de buitenkant...

Staat ook wel eens in het topic dat ze van divoza aanraden ze niet in te vetten.

Ik vet ze regelmatig. :j Heb van dat lederbalsem wat je ook voor je zadel gebruikt, en die gebruik ik ook voor mijn laarzen. Ik merk wel dat ze daar veel beter van blijven. :j

irimon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:16

Ik wilde een paar weken terug de kindermaat 38 kopen van deze laarzen aanschaffen. Helaas voorlopig (tot en met december) niet leverbaar. Prijs voor de kindermaten is tegen de 80 euro, dus das lang niet gek.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:43

Zoals iets hierboven beloofd, foto's van mijn laarzen!
Ik heb ze gekocht op 1 april 2010 en ik gebruik ze gemiddeld 3-4 keer per week. Voor de foto heb ik ze afgespoeld met water en drooggewreven met een doekje, wat ik elke keer na het rijden doe :Y) Hoe ik ze verder behandel kun je lezen in mijn berichtje eerder op deze pagina.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:47

Zooo heee, die zijn een stuk schoner dan die van mij _O-

Zien er ook echt super uit Sabine!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:49

Haha ja ik doe ze elke keer na het rijden in de doos waar ik ze in heb gekocht op mijn slaapkamer en ik wil wel dat ze dan enigszins schoon zijn :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:52

Had ze eerst ook op m'n slaapkamer staan, maar nu staan ze gewoon in de garage... :+

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:49

dat is wel het voordeel van gecoat leer..
Je kan ze zo afspoelen omdat het toch geen vet pakt.

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:31

ben erg blij met me laarzen heb de bruine leren met veter.
Ze blijven super :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:38

Ik ken ook iemand met Mondoni laarzen, maar ik heb geen idee welk model. Ze is er erg zuinig op, maar ze worden toch snel smoezelig en over een tijdje zien ze er vast zo uit als die van Germie. Het lijkt alsof ze heel slap zijn.
Ik heb zelf de goedkoopste Petries, best duur, maar ik doe er al 4 jaar mee en ze zien er nog als nieuw uit (alleen de binnenkant is wat gesleten). Ik bagger er ook niet mee door de mest, misschien helpt dat wel. Ik draag ze vooral tijdens het rijden en soms tijdens het opzadelen, maar ik mest er nooit stallen mee uit en als het hard regent komen mijn stalschoenen uit de kast.

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:11

Ik heb ze nu sinds april en ben nog steeds erg tevreden.
Ik rijd er wel maar 1 x per week mee maar ze zitten erg lekker en zien er nog mooi uit ;)
Ik heb de bruine met veter

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:37

De mijne zien er bijna hetzelfde uit als die Sabine, maar dan bruin! :))

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:46

Sabine schreef:
Zoals iets hierboven beloofd, foto's van mijn laarzen!
Ik heb ze gekocht op 1 april 2010 en ik gebruik ze gemiddeld 3-4 keer per week. Voor de foto heb ik ze afgespoeld met water en drooggewreven met een doekje, wat ik elke keer na het rijden doe :Y) Hoe ik ze verder behandel kun je lezen in mijn berichtje eerder op deze pagina.

[knip]

Grapje zeker. :))
Je laarzen zien er nog goed uit!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:11

Geen grapje :D En inderdaad, ik vind ook dat ze er nog heel goed uitzien :Y)

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:22

Peuk schreef:
SANEX schreef:
Met een hakje erbij kun je ze 1 cm verhogen, zakken doen ze rond de cm... dus 1+1 is 2cm. Kom je in jouw geval weer net op die 43 kuithoogte uit. Je kan het gokken, maar de kans bestaat dat je ze blijft voelen in je knieholte. Echt passen dus

Ja ik had ergens gelezen dat ze wel zo´n 2 cm inzakken, dus dat kan wel dan.
Is het makkelijk retourneren naar Divoza? Iemand?

Heb je de laarzen inmiddels al? Bij mij waren ze echt veel te lang (maat 38, s). Hierdoor gingen de laarzen niet inzakken, maar raar plooien. Ik heb ze dan ook teeruggebracht en omgeruild voor andere laarzen (ariat). Ter vergelijking; van petrie heb ik lengtemaat 45. Dit is een goede lengte voor mij.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:44

Die van mij zien er een stukkie minder uit :') zijn al vaak gemaakt (rits) ook mede door een paar goeie vallen van mij :j maar opzig zien ze er nog wel prima uit :') heb ze sinds voorjaar '09 :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:44

Ik ben van plan om morgen de bruine te halen, variant field. Ik ben me ervan bewust dat de kwaliteit niet echt denderend is, maar ze zijn ook maar voor erbij := Daarbij heb ik niet zo héél vaak rijlaarzen aan, dus dat moeten ze aan kunnen :P Ik ben benieuwd!

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:16

ik heb even een vraagje over deze laarzen weet iemand of ze ook op maat gemaakt worden? ik kan namelijk geen standaard laarzen aan dus ik moet ze altijd op maat laten maken

Dyon1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:26

Ik heb de plain (zonder veter) gekocht! Naja, heb ze nog niet, maar al wel gepast! Ze zaten goed:D alleen ik kwam erachter dat voor bij de neus het stukje van de zool aan de linkerkant veeeeel groter was dan aan de rechter kant:S Dus ging die vrouw ze bestellen. Ik heb dat petrie schoonmaak gedoe gekocht, is dit ook goed voor deze laarzen?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:19

birte schreef:
ik heb even een vraagje over deze laarzen weet iemand of ze ook op maat gemaakt worden? ik kan namelijk geen standaard laarzen aan dus ik moet ze altijd op maat laten maken

Volgens mij niet...