Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kleinester

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:37

Hmm ik zit even te zoeken hier naar laarzenspanners, en die hebben we wel, alleen die zijn niet hoog genoeg?
Als ik ze helemaal naar onderen duw komen ze tot 10 cm te laag ongeveer..
Maar ik vroeg me dus af als je die van divoza enzo koopt zijn die wel hoog genoeg?
Of zijn deze te lage niet erg? Moet ik ze dan helemaal naar onderen drukken? of juist bovenin?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:37

Ik heb er niet eens laarzenspanners in...

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:08

SANEX schreef:
Met een hakje erbij kun je ze 1 cm verhogen, zakken doen ze rond de cm... dus 1+1 is 2cm. Kom je in jouw geval weer net op die 43 kuithoogte uit. Je kan het gokken, maar de kans bestaat dat je ze blijft voelen in je knieholte. Echt passen dus

Ja ik had ergens gelezen dat ze wel zo´n 2 cm inzakken, dus dat kan wel dan.
Is het makkelijk retourneren naar Divoza? Iemand?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:58

Voor mij wel :Y)

Maar volgens mij hetzelfde als bij Wehkamp, Otto, Neckermann, H&M etc etc.....

Emma0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:25

Hebben jullie met of zonder veter?
Wat zijn de voor en nadelen van de mondoni met veter?

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:27

Ik heb met veter sinds vandaag, tijdens het passen vond ik ze fijner zitten doordat ze rond de enkel beter aansluiten

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:58

Janine1990 schreef:
Emma0705 schreef:
Hebben jullie met of zonder veter?
Wat zijn de voor en nadelen van de mondoni met veter?

Heb je eerder ook al gevraagd.... :\

zo moeilijk is antwoord geven niet :+

ik heb met veter , ik vind ze mooier dan zonder veter .
zonder lijkt zo plastic vind ik , mja meningen verschillen :+
nadeel is wel dat er water langs de veters gaat , mja zonder veter gaat het wel achter bij de rits in .

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:01

nou goed ik heb laarzentrekkers er gewoon ingedaan en helemaal naar onderen geduwd..
Hopelijk gaat dat goed..

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:03

Peuk schreef:
SANEX schreef:
Met een hakje erbij kun je ze 1 cm verhogen, zakken doen ze rond de cm... dus 1+1 is 2cm. Kom je in jouw geval weer net op die 43 kuithoogte uit. Je kan het gokken, maar de kans bestaat dat je ze blijft voelen in je knieholte. Echt passen dus

Ja ik had ergens gelezen dat ze wel zo´n 2 cm inzakken, dus dat kan wel dan.
Is het makkelijk retourneren naar Divoza? Iemand?

Laarzen met rits zakken minder in. Door de rits is de enkel smaller (want je hoeft er niet meer met je hele voet doorheen zoals bij een dichte laars ) dus daardoor zakt de laars geen 2cm meer in. Dus daarom ben je een beetje een grensgevalletje ;) :D

LaLoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 02:06

Ik heb zonder veter.

Maar de mijne kunnen wel redelijk tegen modder en water..

Ben er nog steeds erg blij mee gezien de prijzen van Petrie voor een leren rijlaars met rits

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:15

Janine1990 schreef:
germie schreef:
voor dat geld mogen die nieuwe modellen beslist niet inzakken bij je sporen. Als de kwaliteit dus hetzelfde is als die goedkopere laarzen van rond de 100 euro, dan is er iets niet goed.
Verder verwacht ik voor 180 euro dat de binnenkant ook met echt leder gevoerd is. Omdat je bij een huismerk niet voor het merk hoeft te betalen vind ik dat de kwaliteit gelijk mag zijn aan de Petrie Perfect. En dat zijn goede laarzen.

Ik vind ze wel mooi hoor zo op de foto. Maar toch heb ik liever zwarte.

Nou de leren laarzen die niet inzakken moet ik nog vinden. Zelfs gewone vrije tijds laarzen zakken in.

Zal wel iets verkeerd doen... }:0

Ze zakken rond de enkel wel in, maar die dingen van Divoza zakken helemaal in, dus ook het contrefort bij je hak waar je een spoor hebt zittne. En daar horen ze niet slap te worden. Dat doen Petries ook niet.
Ik heb even de foto's hier weer neergezet:
germie schreef:
Hier foto's van mijn laarzen, ingevet met laarzenwas (wat je erbij kreeg), maar nog niet opgepoetst. Gisteren ingevet, vandaag foto's gemaakt. Ik heb er normaal spanners in als ik ze wegzet.
Laarzen zijn ong. 20 keer gedragen.

Afbeelding

Hier zie je de deuken zitten, ik draag wel vaak sporen, maar dat doe ik met andere laarzen ook. Maar deze deuken helemaal in en zakken helemaal scheef.
Afbeelding

Zolen lijken wat grijs, maar dat is in werkelijkheid niet zo.
Afbeelding

Afbeelding

Los stiksel:
Afbeelding

De binnenkant, je ziet ook de 'kras'. Dit is geen kras, maar een lijmstreep. Op de neus heb ik ook zulke strepen. Deze zijn ontstaan ndat ik in de regen gereden heb (wedstrijd).
Afbeelding

En ter vergelijk een paar soortgelijke laarzen die ik in maart op Equitana gekocht heb, kalfsleer met lederen voering. Merk is mij zo onbekend (italiaans), zelfde prijsheb ik er voor betaald als de laarzen van Divoza.
Deze laarzen zijn vele malen meer gedragen en op dit moment niet schoongemaakt. Blijven ook zonder spanners staan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels heb ik dus al 4 keer nieuwe gehad, en het is telkens hetzelfde liedje. Beetje regen=lijmstrepen, sporen=inzakken.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:34

LaLoena schreef:
Ben er nog steeds erg blij mee gezien de prijzen van Petrie voor een leren rijlaars met rits

Dat is niet te vergelijken, petries zijn van veel beter kwaliteit, daar kun je niet omheen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:29

Germie: Dat vind ik heel bijzonder, want de mijne zien er nog uit zoals toen ik ze kocht... Maar zoals ik al zei, je hebt voeten en je hebt voeten...
Zo te zien loop je ook compleet naast je zool, in dat geval zou ik toch eens even naar een podotherapeut, kon het wel eens heel anders van gaan worden.
Ik heb er overigens ook altijd sporen om zitten, maar dat heeft niet gezorgd voor dit probleem...

Wat betreft het krassen en lijmen, 3e laags leer met coating kan je niet vergelijken met kalfsleer...

Edit: Zal vanmiddag even foto's maken van de mijne, bijna een jaar oud, 3-5 keer per week gebruik...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:36

Janine1990, ik LOOP absoluut niet naast m'n zolen ofzo. Dat ligt voor 100% aan die rijlaarzen. Dus je moet niet zomaar zoiets beweren. Ik heb geen platvoeten, geen vreemde afwikkeling, geen zwakke enkels, kortom niets bijzonders. zoals je ook op die onderste foto's kan zien heb ik dus normale voeten. Want die laarzen blijven gewoon goed.
De laarzen op de onderste foto loop ik veel op, en draag ik meerdere keren in de week. Ik zou dus wel even eerst goed kijken voordat je iets roept over podotherapeuten of dat soort onzin. Ik heb echt alleen met deze laarzen dus dat probleem.
De laarzen van divoza worden dus zo op het moment dat je er mee gereden hebt in de regen. Dan wordt alles slap. En tja, ik rij gewoon in de buitenbak, dus er komt ook wel eens regen op de laarzen. Ik loop er niet mee door modder of water, maar ze kunnen dus wel eens goed nat zijn van de regen.
Ik loop ze nu letterlijk af, en dan komen ze er niet meer in. (eigenlijk zou ik weer terug moeten gaan).
Overigens, ik ken nog 2 mensen met exact dezelfde problemen als ik met deze laarzen heb hoor. Het komt dus echt wel meer voor.

Over het grijs worden heb ik niet eens geklaagd. Wel over de lijmlaag, want dat hoort ook niet. De laarzen op de onderste foto's waren net zo duur en die blijven gewoon goed.
Verder heb ik dit soort dingen ook nooit gehad met Petrie, Derby of Cavallo, of MH. Ik heb van al deze merken wel laarzen gehad. En zelfs de rijlaarzen van Ekkia van 110 euro blijven mooi.
Laatst bijgewerkt door germie op 22-10-10 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:37

Wow germie die van jou zien er wel heel ernstig uit :oo
Ik heb die van mij (bruin met veter) al een poosje en ze zijn gewoon normaal ingezakt, vriendin van me heeft ze ook (zonder veter zwart) en die zijn ook nog heel erg mooi terwijl zij ook heel vaak rijdt..
En we rijden allebei ook met sporen en we hebben alleen maar een buitenbak dus ook zo nu en dan in de regen
Echt apart dat het zo divers kan zijn hoe de laarzen zich houden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:27

Germie: Ik bedoel het echt niet kwaad hoor, je moet je niet zo aangevallen voelen.
Wat betreft het rijden in de regen, heb ik er ook mee gedaan. Lopen in de modder? Dat ook... Niet zo veel, maar gebeurt wel.
Maar ik weet wel dat het heel veel uit maakt hoe je voeten zijn voor schoeisel...

Heb net foto's van de mijne gemaakt, wie er nog belangstelling bij heeft, roept het maar, dan plaats ik ze voor die personen...

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:40

Janine ik zou ze wel eens willen zien na een jaar! :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:09

Die van mij zijn ook zo scheef.. maar dat komt omdat de hakjes die ik erin heb zo scheef zijn gaan zakken ofzo.. :S

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:30

Zo voor de geïnteresseerden de foto's.
M'n laarzen zijn altijd heeul heeul vies. Rij in een binnenbak die snel stoffig is, dus vandaar ;)

http://img514.imageshack.us/img514/1552/dscn0623h.jpg
Rechterlaars, achterkant.

Afbeelding
Zijkant

Afbeelding
Voorkant, het lijken zo wel pipo's... :P

Afbeelding
Slijtage op de binnenkant.

Afbeelding
Linkerlaars, achterkant.

Afbeelding
Binnenkant

http://img407.imageshack.us/img407/3853/dscn0629f.jpg
Nog een keer de achterkant

http://img713.imageshack.us/img713/1168/dscn0630v.jpg
Zijkant

Afbeelding
Hier zitten dus scheurtjes in het leer, heb ik op de andere laars niet, maar dat komt omdat mijn linkervoet anders staat dan m'n rechter. Nouja, ziet toch niemand. :)

-:(- Bokt wil beweren dat mijn foto's te groot zijn... Ik ga even kijken of ik ze nog tussen haakjes krijg...

Edit: Fout al gevonden..

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:12

Zo zeg!
Ik zou niet zeggen dat ze al een jaar oud zijn!
Vind ze nog erg mooi op het stoffige na dan haha :p

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:14

Kleinester schreef:
Zo zeg!
Ik zou niet zeggen dat ze al een jaar oud zijn!
Vind ze nog erg mooi op het stoffige na dan haha :p

Ze zijn ook nog niet een jaar oud, wel bijna, op 5 weken na :P
Maar inderdaad, ze zijn nog erg mooi. :))

En dat stoffige, tsjah, ben echt te lui om elke keer weer af te stoffen, ze worden toch wel weer vuil :P

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:29

die van mij zien er ook nog wel redelijk netjes uit , heb ze sinds eind april dit jaar .
loop er mee in de blubber niet altijd , en ook niet elke dag hoor maar wel als ik snel mn paard uit de wei moet hebben :o
ik vind ze trouwens nog fijner lopen dan mn petrie's :+
zal binnenkort ook even een paar foto's van die van mij maken !

germie ; die zien er idd wel heel erg uit ! zou er gewoon nog maar weer een keer mee teruggaan .. zo kunnen ze laarzen toch niet leveren niet dat ze peperduur zijn maar alsnog ;)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:35

De mijne heb ik vrij veel aan, en zien er nog heel netjes uit!
Die van Germie zien er wel heel slecht uit! Is dat ook de Mondoni Field?

Heb je ze wel vaak gevet enzo?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:40

MarloesRixt schreef:
De mijne heb ik vrij veel aan, en zien er nog heel netjes uit!
Die van Germie zien er wel heel slecht uit! Is dat ook de Mondoni Field?

Heb je ze wel vaak gevet enzo?

Vet jij ze wel dan?

Ik vet ze niet, ik smeer er was overheen, gaan ze een beetje van glanzen, maar dankzij de coating trekt het er niet echt in waardoor ze nog steeds knoeterhard zijn aan de buitenkant...

Staat ook wel eens in het topic dat ze van divoza aanraden ze niet in te vetten.

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:29

Nou net eerste keer mee gereden en wat verschrikkelijk zeg :+
ik voelde helemaal niets van mn paard en moest er ook met een voetje op haha :P
Nouja dat zal nog wel minder worden hoop ik toch?

Verder heb ik nog de tip gekregen van mensen op stal om ze echt elke keer af te nemen met een vochtige doek, dan te laten drogen en op te bergen en 1x per week ze in te smeren met zwarte schoenpoets. Dat zou prima kunnen toch? Of is dat slecht?
Laatst bijgewerkt door Kleinester op 22-10-10 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt