[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:09

Veulen84 schreef:
Biothane hoofdstel gebruik ik bij mijn paard ook. Van normale hoofdstellen krijgt ze snel wondjes. Maar biothaan is echt heel zachtaardig voor de huid.

Vraagje voor een klant die eigenlijk wel wedstrijden wil rijden, maar nog niet durft. Ze durft voornamelijk niet omdat ze een behoorlijke cupmaat heeft en de meeste rijjasjes de knopen open blijven staan. Of ze moet 3 maten groter nemen. Maat jasjes zitten niet in d'r prijsklasse. Iemand een idee voor een jasje dat wat ruimte geeft voor haar?

Ze zou een fuller fillies jasje kunnen proberen, die zijn zeer ruim bovenin, ze zijn te koop bij AmazoneXL, kleinste maat is 44.

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:10

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:43

Ik ben vandaag ook geslaagd voor een nieuw wedstrijdjasje.
Een Animo, ben er heel blij mee, zocht al heel lang zoiets! :)

Afbeelding

Roxxiejj

Re: Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:53

Oeh leuk! Van Leusen?

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:57

Ja klopt!

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:17

Ik heb een softshell van Eserat, zag m hangen in de winkel en dacht: 'leuk voor door de weeks!'. Gezien het prijskaartje ben ik m toch als wedstrijdjasje gaan gebruiken. In de rits zitten bruine steentjes en achterop staat een klein bitje in swarovski. Vind 'm wel apart, bij m'n cognac petri laarzen (die ook eigenlijk voor doordeweeks waren). Daaronder heb ik een blouse van couture hippique met aan het einde van de mouwen van die froezels? die onder m'n jasje uitkomen. Had ook echt nog nooit van 't merk Eserat gehoord trouwens..
& rijbroek met bloemetjes: http://www.ooteman.nl/media/foto_full51 ... anLogo.jpg

Afbeelding

niet heel apart maar wel chique dacht ik zo

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:54

Heel mooi spitenmazz :j

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:55

Het jasje is iets te kort naar mijn smaak, maar ik vind de kleur wel heel erg mooi!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:03

Als je mooi slank bent kan dat korte best :j ik ken die jasjes, ze verkopen ze bij Emmers, echt heel erg mooi *D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:08

Mooi jasje,maar zonder knopen toch?
Officieel dus niet toegestaan.
Kleur is erg mooi.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:13

Ik had laatste de reglementen weer eens opgezocht en gequote, maar dat van die knopen stond er dus ook niet meer..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:14

Hier:
Nies_ schreef:
wedstrijd reglement dressuur per 1-04-2013 schreef:
Artikel 117 – Kledingvoorschriften
1. Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden; deze regel is ook van toepassing op de voorlezer van de deelnemer.
2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert.
b. een overhemd, dressuurblouse of shirt, Overhemden/dressuurblouses/shirts moeten lange of korte mouwen hebben en een hoge boord of kol.
c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren/gladde kunstleren chaps.
e. een veiligheidshoofddeksel met norm NEN - EN-1384. Alleen in de rubrieken voor Young Riders, Future Test en in de klassen ZZ-Zwaar, Lichte, Midden en Zware Tour mag met een dressuurhoed of bolhoed gereden worden.
3. De combinatie van beugel en rijlaars/ jodphurlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.
4. Vanaf de Lichte Tour geldt de verplichting tot het dragen van een rijrok. In bepaalde situaties kan hiervan worden afgeweken.
5. Op internationale wedstrijden onder de reglementen van de FEI kunnen andere bepalingen gelden.
6. Leden van verenigingen waar een verenigingstenue is ingesteld, zijn gehouden in dat tenue aan de wedstrijden deel te nemen, behoudens indien zij starten in de klassen Z1 of hoger. Een veilgheidshoofddeksel als onderdeel van het verenigingstenue is verplicht. Het toezicht op de naleving van de regels m.b.t. het verenigingstenue is géén verantwoordelijkheid voor de jury.
7. Militairen, leden van de Koninklijke Marechaussee en politiefunctionarissen mogen het voorgeschreven ruitertenue of hun uniform dragen. Ook hier geldt de verplichting voor het dragen van een veiligheidshoofddeksel t/m de klasse ZZ-Licht.
8. Het is toegestaan om met een bodyprotector te rijden tijdens de wedstrijd. De bodyprotector mag boven of onder het wedstrijdtenue gedragen worden. Er mag gebruik gemaakt worden van een opblaasbaar veiligheidsvest/bodyprotector welke bevestigd wordt aan het zadel.
9. Het staat iedere deelnemer vrij op het losrijterrein de rij-jas/rijrok uit te laten. Het dragen van een hoofddeksel, zoals deze in de wedstrijdring wordt gedragen, is verplicht.
10. Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de federatievertegenwoordiger beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten. In plaats van de rij-jas mag dan ook met gilet of bodywarmer worden gereden.
11. Bij slecht weer mag de federatievertegenwoordiger het dragen van een regenjas, regenkleding, speciale regenbroek of een windjack toestaan.

Is weer soepeler geworden dus? Knopen en platliggende revers worden nu niet meer genoemd, evenals de kleur van de blouse..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:22

Jasje vind ik ook erg gaaf, maar vind het persoonlijk niet mooi met die kleur laarzen en die kleur cap erbij

Anoniem

spitenmazz schreef:
Ik heb een softshell van Eserat, zag m hangen in de winkel en dacht: 'leuk voor door de weeks!'. Gezien het prijskaartje ben ik m toch als wedstrijdjasje gaan gebruiken. In de rits zitten bruine steentjes en achterop staat een klein bitje in swarovski. Vind 'm wel apart, bij m'n cognac petri laarzen (die ook eigenlijk voor doordeweeks waren). Daaronder heb ik een blouse van couture hippique met aan het einde van de mouwen van die froezels? die onder m'n jasje uitkomen. Had ook echt nog nooit van 't merk Eserat gehoord trouwens..
& rijbroek met bloemetjes: http://www.ooteman.nl/media/foto_full51 ... anLogo.jpg

[ Afbeelding ]

Nu ik je broek zie bedenk ik me ineens dat ik je in Haaren heb zien rijden. Klopt dat?

ambre

O dat zijn dan idd de laatste,ik dacht dat dat nog maar een voorstel was?
Maar als je het zo ziet dan zal het nu wel toegestaan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:26

Roxxiejj schreef:
[naam] schreef:
Rox, ik hoop voor je dat de creme broek niet van het dikke materiaal is wat José gebruikt... Dat zit echt niet fijn maar zij zweert erbij voor lichte broeken.

Wat bedoel je met dikke stof? Ik hoef niet perse een close contact broek hoor ;) de hh is ook niet van al te dunne stof, maar die schijnt dan ook NIET door. Vind het doorschijnen erger dan een te dikke stof :j

Ze gebruikt 2 soorten stoffen van Schoeller. De gewone en de dikkere. De dikkere gebruikt ze veelal voor de lichte kleuren. Op haar aanraden een dikkere witte genomen. Maar wat is doe broek stug! Echt niet fijn.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:31

Oke stug.. Hmm. En ik kom nu al amper op die knol :')
Wordt het maar hopen dat ik er een ladder bij krijg :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:13

HELE gave jasjes die twee hier boven. Helemaal mijn ding. :D

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:07

vonneke schreef:
spitenmazz schreef:

[ Afbeelding ]

Nu ik je broek zie bedenk ik me ineens dat ik je in Haaren heb zien rijden. Klopt dat?

Haha, klopt! maakte jij dat compliment onder het losrijden over die broek?

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 21:25

spitenmazz schreef:

[ Afbeelding ]

Is dat niet Deserata? Dat zou ik dan ook zeker niet doordeweeks dragen als het om 500,- ging :=

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:12

Dat merk heet toch Deserata ! Als je kijkt op de achterkant van je softshell jasje zie je de bitringen die de D's zijn. Ik heb over dat jasje getwijfeld, die kun je bij Emmers helemaal zelf samenstellen, ik wilde graag mocca met gouden binnenkant en bruine steentjes. Maar vond het toch een hoop geld..wie weet some day..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:14

spitenmazz schreef:
[naam] schreef:

Haha, klopt! maakte jij dat compliment onder het losrijden over die broek?

Klopt! Had je fijn gereden?

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:15

Ik heb afgelopen weekend toch ook maar een nieuw jasje gescoord! Korting bij de Epplejeck! :) Ook maar meteen nieuwe handschoenen + wedstrijdshirt gekocht. Jasje is voor zowel dressuur als springen. Hoop nog wel eens een apart/bijzonder springjasje (zoiets als die ik eerst had) tegen het lijf te lopen voor een leuk prijsje, maar zo is het eerst wel even goed :)

Afbeelding

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:19

Leuk jasje Inge! vooral met die handschoentjes <3

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:20

Inderdaad! Erg mooi!