Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:03

90_m_arie schreef:
Elianna_ schreef:
Ik heb ze nou al een paar maanden, maar ze doen nog steeds heel erg zeer! Mijn hakken liggen altijd open als ik heb gereden, en ook aan de voorkant van mijn voet is m'n huid altijd helemaal kapot! Alleen als ik heel dikke sokken erin draag, zitten ze wel redelijk lekker.

Goh, vervelend!
Dat heb ik eigenlijk totaal niet.
Helpt het misschien als je er zooltjes inlegd ofzo?
En ik heb ook al eens iets gehoord over een nacht natte kranten erin doen en ze dan gaan 'inlopen'.
Misschien een poging waard?

Da's echt héél slecht voor je laarzen!

@Elianna_: Je hebt toch geen enkelsokken aan he :D ?

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 23:02

@Bizzy : denk niet dat het heel veel uitmaakt? Binnenkant is toch van een soort van nepleer?
Het zweet in ieder geval behoorlijk aan de binnenkant... En kan nergens heen :P

GWR

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:39

Heb ze zelf niet maar zie wel links en rechts bij mensen die ze wel hebben dat dat buitenste laagje ook snel eraf gaat/lelijk wordt.. vind ze ook vrij grof/breed bij de neus..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:06

GWR schreef:
Heb ze zelf niet maar zie wel links en rechts bij mensen die ze wel hebben dat dat buitenste laagje ook snel eraf gaat/lelijk wordt.. vind ze ook vrij grof/breed bij de neus..

Zeker nog nooit MH's gezien? :P

Ik vind ze juist hardstikke chique op de neus.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:07

Bizzybijtje schreef:
90_m_arie schreef:
Goh, vervelend!
Dat heb ik eigenlijk totaal niet.
Helpt het misschien als je er zooltjes inlegd ofzo?
En ik heb ook al eens iets gehoord over een nacht natte kranten erin doen en ze dan gaan 'inlopen'.
Misschien een poging waard?

Da's echt héél slecht voor je laarzen!

Dat is inderdaad heel slecht voor je laarzen, aangezien het geen leer is, wat aan de binnenkant zit. Dus dat gaat hardstikke stuk door het vocht.

Dus nooooit doen!

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:05

Ik ga er zo ook even naar kijken, zit alleen te twijfelen. Bruin of zwart?
Pony waar ik op rijd heeft zadel en hoofdstel in het bruin, dus vind ik bruine laarzen mooier.
Maaar, ikzelf heb toen alles is het zwart gekocht enzo en tsja ik vind zelf wel mooier, dat als je bruine laarzen hebt je ook alles in het bruin moet hebben..
Dusch.. Even over nadenken :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:49

Moet je eerst even kijken wat voor kleur bruin het is, anders is het misschien leuk om het wel zwart te houden.

Hopelijk is het gelukt!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:03

Ik vond ze echt verschrikkelijk :o
Heb nu de petrie glasgow heeel erg tevreden over, maar wel duurder :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:05

Die hebben ook coating begreep ik, vind ik veel geld voor een laars met coating.

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:45

Heb toch de zwarte besteld. Als ik geluk heb zit ik bij de bestelling van 22 oktober anders wordt het 1 december..
Heb net een beetje het topic doorgebladerd, maar ik denk dat ik blind ben ofzo :+.
Hoe kun je het beste de laarzen onderhouden? Met het petrie bootcare set? Of is dat niet geschikt

Emma0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:21

Ik wil ze ook graag hebben. Twijfel alleen nog heel erg tussen die met of zonder veter.

En hebben jullie ook altijd met niet-leren rijlaarzen dat het zo ongelofelijk piept en kraakt als het tegen je zadel aanschuurt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:23

Het is wel leer, alleen derdelaags en dus gecoat.

Geen gekraak te horen, misschien ligt het aan je zadel :)

Ik heb ze laatst gepoetst met zadelzeep (ze waren echt heel smerig) en daarna cavalcura lederwas ofzo. Werkt altijd prima, maar deze combi beviel nog beter.. :)

Emma0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:30

oke, maar ik had laatst even met de Aigle laarzen van mijn zus gereden, maar dat kraakte zo tegen mijn zadel dat mijn paard mijn geruststellende gefluister niet eens hoorde. :+ Hebben jullie dat niet? (alleen met niet-leren laarzen hoor)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:33

Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit met Aigles heb gehad... Moet echt aan het zadel liggen...

Ik dacht dat je bedoelde dat deze laarzen niet van leer waren/nepleer... ;)

Emma0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:37

Oh, oke ;)
En wat zijn de voor en nadelen van de Mondoni's met of zonder veter?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:41

Ik heb ze met veter...

Perfecte prijs-kwaliteit verhouding, voor de prijs vind ik de kwaliteit zelfs erg hoog. Heb ze bijna een jaar en ze zijn nog helemaal in orde! Eén keer een naadje los gegaan, teruggebracht en is keurig gerepareerd.

Tsjah, met veter en rits is het niet handig om door de bragel te lopen, maarja, dat is sowieso niet fijn met wat voor schoeisel ook, behalve met rubber laarzen :P

Rij er 3-5 keer per week mee. :)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:10

Ik zit er aan te denken om ze ook te bestellen, heb er nu geen geld voor maar volgende maand ofzo. Want nu ik weer een paard krijg wil ik wel graag een paar laarzen waar ik thuis mee kan rijden, dus ze hoeven niet geweldige kwaliteit enzo te zijn (en ook geen hoofdprijs), dus deze lijken perfect.

Ik heb maat 37, kuit 36 en hoogte 43. Zou ik dan maat 37, 45/37 kunnen bestellen? Want ik ben bang dat ik dalijk heel veel pijn ga lijden. :+
Hoever zakken ze ongv in? Er is hier geen Divoza in de buurt, dus wil ze gewoon bestellen van de site. Twijfel nog een beetje over bruin of zwart. Ik wil trouwens wel model Field. Heeft iemand foto's van de bruine?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:13

Bij mij zijn ze aan de binnenkant ook flink gesleten. De buitenkant is wel gewoon netjes.
Omdat de enkel bij mij erg ruim zat heb ik de elastieken veters vervangen voor echte veters en die strak aangetrokken, nu zitten ze goed.

Ik ben er ondanks de slijtage erg tevreden over.
Alle waar is naar zijn geld zullen we maar zeggen.

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:16

Emma0705 schreef:
Ik wil ze ook graag hebben. Twijfel alleen nog heel erg tussen die met of zonder veter.

En hebben jullie ook altijd met niet-leren rijlaarzen dat het zo ongelofelijk piept en kraakt als het tegen je zadel aanschuurt?

Nee, maar ik kan mij er wel iets bij voorstellen want ik had het net andersom.
Ik reed namelijk met lederen Petrie 's op een kunststof zadel (Thorowgood) en dat piepte echt als de ziekte. Op een gegeven moment hoor je het zelf gelukkig niet meer en weten anderen wel wanneer je eraan komt draven. :+

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:42

Janine1990 schreef:
Die hebben ook coating begreep ik, vind ik veel geld voor een laars met coating.

Heb bij divoza gevraagd en ze zei dat er geen coating over zit

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:32

Kimberley84 schreef:
Janine1990 schreef:

Heb bij divoza gevraagd en ze zei dat er geen coating over zit

Dan hebben ze je wel voorgelogen ;)

Zoek maar eens op wat soft permair leer is.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:12

Bokkers!
Ten eerste, had hier een topic over gemaakt maar is gesloten.. :? Dus plaats ik m hier maar.
Was dus aan het rondkijken op divoza en zag deze laars.
Hij komt binnenkort in de winkel te liggen.

-leder
-goede pasvorm
-goede kwaliteit voor een redelijke prijs
-met vetersluiting voor en ritssluiting achter
-leverbaar in heel veel kuit- en hoogtematen

Ik vind m erg mooi maar dat is op de foto, wat vinden jullie ervan?
Ben benieuwd om 'm in het echt te zien!

Deze laars kost 179.95

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:31

voor dat geld mogen die nieuwe modellen beslist niet inzakken bij je sporen. Als de kwaliteit dus hetzelfde is als die goedkopere laarzen van rond de 100 euro, dan is er iets niet goed.
Verder verwacht ik voor 180 euro dat de binnenkant ook met echt leder gevoerd is. Omdat je bij een huismerk niet voor het merk hoeft te betalen vind ik dat de kwaliteit gelijk mag zijn aan de Petrie Perfect. En dat zijn goede laarzen.

Ik vind ze wel mooi hoor zo op de foto. Maar toch heb ik liever zwarte.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:09

Die nieuwe laarzen zien er erg mooi uit,ik ben benieuwd hoe ze er in het echt uitzien. Bruin vind ik ook mooi, wil ik graag als trainingslaars.
Ik heb nu al een half jaar de mondoni field, wel snel beschadigingen zoals scheurtjes en kale plekken, maar toch houden ze het al die tijd nog netjes vol en ik vind ze persoonlijk erg fijn zitten.
Al zijn ze binnenkort wel aan vervanging toe, maarja ik gebruik ze dan ook dagelijks.

Mijn moeder komt net terug van de divoza en heeft de outdoor laarzen van mondoni voor me meegenomen. Ik ben er tot nu toe erg blij mee en nu dus maar even kijken hoe ze zich houden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:14

germie schreef:
voor dat geld mogen die nieuwe modellen beslist niet inzakken bij je sporen. Als de kwaliteit dus hetzelfde is als die goedkopere laarzen van rond de 100 euro, dan is er iets niet goed.
Verder verwacht ik voor 180 euro dat de binnenkant ook met echt leder gevoerd is. Omdat je bij een huismerk niet voor het merk hoeft te betalen vind ik dat de kwaliteit gelijk mag zijn aan de Petrie Perfect. En dat zijn goede laarzen.

Ik vind ze wel mooi hoor zo op de foto. Maar toch heb ik liever zwarte.

Nou de leren laarzen die niet inzakken moet ik nog vinden. Zelfs gewone vrije tijds laarzen zakken in.

Zal wel iets verkeerd doen... }:0