Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heleen_B

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:04

Ik heb voetmaat 40 en kuitmaat net ff gemeten en heb ongeveer 40 en die passen perfect :) Volgensmij heb ik XL.

Coolio2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:31

Ik heb ze ook net!Omdat ze nog moeten worden ingelopen dus nog te hoog zijn heb ik er hakjes bij gekregen!Ze zijn nog wel pijnlijk hoor. Maar dat hoor ik ook wel bij de "duurdere" merken. Voor die prijs is het proberen waard!Ik heb hele dunne kuiten en gelukkig hadden ze mijn maat!
Ik heb maat 38 en kuitmaat 35 geloof ik!!Passen precies nu nog goed in rijden!!Ben benieuwd of ze inderdaad snel vaal worden aan de binnenkant. Als het wel zo is geef ik het hier wel aan!

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:07

opisop_shop schreef:
hoe vallen ze dan qua breedte?
Zie op de site staan dat ze er niet in mijn gewenste maat zijn (voetmaat 41 en kuitmaat 40/41).

ik zou gewoon eens naar de divoza gaan en passen
ik heb zelf ook hele dikke kuiten en dacht die pas ik ook niet
maar ben heen gegaan en gevraagt en gewoon wat gepast en toen de perfekte maat gevonden en ik heb ook voet 41 en kuit 40/41
:D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:20

ik wil ze wss ook! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:36

lisantjuhh schreef:
Ik heb de laarzen ook. Heb ze nu al een hele tijd niet meer aangehad omdat ik er blaren van heb gekregen. Nu vindt ik het zonde om ze aan te doen in de modder etc.. Maar die van mij moeten nog goed ingelopen worden. Voor de rest ben ik blij met de laarzen

Had ik ook, maar je moet gewoon doorzetten :)) Bij mij zitten ze nu heerlijk.

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:30

Ik heb de laarzen nu denk een jaartje, en ben er super tevreden over!
Helaas zijn me kuiten in korte tijd een stuk dunner geworden dus zakken ze de hele tijd af.
Toen ik ze kocht hadden ze geen xs is dat inmiddels wel zo?
Wil namelijk erg graag nieuwe kopen heb ik alleen wel een kleinere kuitmaat nodig.

aniekzwiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:22

Ik heb ze ook, maat 39 en de wijdste kuitmaat denk ik..
Zitten heerlijk, maar wel veel last van zweet inderdaad..
En mij rits is 1 keer kapot geweest, nu wel weer vervangen en dat gaat nu dus prima. :)

Woartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:50

Ik heb de smalle maat van 39, en ze zitten echt perfect! Ik gebruik ze nu al een maand of drie ofzo. Moet wel zeggen dat ik al slijtsporen zie aan de binnenkant van mijn been.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:20

Ik heb ze gekocht voor de wedstrijden, in het bruin. Naar mijn idee zittten ze wel lekker maar lopen ze wat minder.

Woartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:32

Vind ik ook, ze rijden véél lekkerder dan dat ze lopen. Heb toch altijd het idee dat ik op twee houten stelten loop met laarzen aan (ook rubberen laarzen, trouwens.) ;)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:52

Ben ik het mee eens. :) Maar het zijn dan ook rijlaarzen, en daar gebruik ik ze eigenlijk ook alleen maar voor. Na het rijden trek ik mijn werkschoenen weer aan. :) Denk ook dat ze dan langer netjes blijven.

LaLoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:20

Ik heb er nu 4 week mee aan een gereden en ze zitten nu echt heerlijk!

Draag ze ook echt alleen voor het rijden.
Maak ze wel elke dag trouw weer zandvrij en smeer ze weer een beetje in.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:22

LaLoena schreef:
Ik heb er nu 4 week mee aan een gereden en ze zitten nu echt heerlijk!

Draag ze ook echt alleen voor het rijden.
Maak ze wel elke dag trouw weer zandvrij en smeer ze weer een beetje in.

Ik smeer ze bijna nooit in! Rij in een binnenbak die heel erg stuift, dus soms komen ze er grijs uit :P Maar schoonmaken doe ik bijna nooit. En ze zijn nog steeds goed!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:23

Woartel schreef:
Ik heb de smalle maat van 39, en ze zitten echt perfect! Ik gebruik ze nu al een maand of drie ofzo. Moet wel zeggen dat ik al slijtsporen zie aan de binnenkant van mijn been.

Dat heb ik ook :(. Maar ze zitten nu wel heerlijk.

ClaudiaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:55

Ik heb ze nu drie weken en draag ze iedere dag naar en op stal. Op advies van Divoza draag ik ze met de rits half open en hakjes erin, maar helaas zijn ze nog steeds niet ver genoeg gezakt, terwijl ze dat volgens de verkoopster wel zouden doen :( Ik heb vrij korte benen, dus ze moeten echt wel zakken, ik heb er vandaag namelijk mee geprobeerd te rijden maar dat ging niet... ik vraag me dus nog af of het een goede koop is geweest. Ik rij voorlopig nog met mijn MH...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:56

ClaudiaH schreef:
Ik heb ze nu drie weken en draag ze iedere dag naar en op stal. Op advies van Divoza draag ik ze met de rits half open en hakjes erin, maar helaas zijn ze nog steeds niet ver genoeg gezakt, terwijl ze dat volgens de verkoopster wel zouden doen :( Ik heb vrij korte benen, dus ze moeten echt wel zakken, ik heb er vandaag namelijk mee geprobeerd te rijden maar dat ging niet... ik vraag me dus nog af of het een goede koop is geweest. Ik rij voorlopig nog met mijn MH...

Gewoon de rits dicht, en rijden maar... Zakken ze het mooiste van in :)

Woartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 23:18

Ik heb ook een aantal weken met open knieholtes gereden. Maar ik ben gewoon gaan rijden met washandjes ertussen en nu zijn ze mooi ingezakt en heb ik nergens meer last van.

ClaudiaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:58

Ik heb het geprobeerd maar rijden gaat echt niet. Doordat ze nog zo hoog zitten, kan ik niet aan drijven en steek ik mijn benen af... Verkoopster zei tegen mij dat ik ze al lopende moest laten zakken met de rits half open omdat je anders lelijke vouwen in de schacht krijgt.... Maar mischien moet ik dat toch maar gaan doen...

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:41

Ik vind de slijtage aan de binnenkant ook vrij extreem, voor dat ik ze nu 3 maand heb. Verder bevallen ze me prima. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:45

ClaudiaH schreef:
Ik heb het geprobeerd maar rijden gaat echt niet. Doordat ze nog zo hoog zitten, kan ik niet aan drijven en steek ik mijn benen af... Verkoopster zei tegen mij dat ik ze al lopende moest laten zakken met de rits half open omdat je anders lelijke vouwen in de schacht krijgt.... Maar mischien moet ik dat toch maar gaan doen...

Hoezo kan je niet aandrijven? Daarvoor hoef je je knieën niet te buigen, toch?

Wat je ook kan doen, goed voor je conditie :P is elke dag een paar keer de trap op en af lopen...

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:36

Ik wil de ene (met rits en veter denk ik) ook gaan kopen *D
Maar eerst maar even een keertje gaan passen bij Divoza ;)
Het zijn wel hele mooie rijlaarzen <3

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:12

Lopen met half open rits? Ik heb ze gewoon een paar keer ingelopen over straat, met het hondje uitlaten.
Ook heb ik van die hakjes erin, en heb ik nog maar wollen voetzolen er in gedaan. :P Dat helpt ook een beetje.
Laatst heb ik ze voor het eerst aangehad met het rijden. Ze zaten toen nog te prikken in mijn knieholte.
Misschien een questie van een beetje doorzetten? ;(

90_m_arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:16

Ik heb ze ook, zwarte met veter en rits.
Ze bevallen prima!
Natuurlijk moeten ze even ingelopen worden, maar daarna heerlijk soepel.
Ze slijten inderdaad aan de binnenkant wel behoorlijk, maar volgens mij hebben veel laarzen dat wel als ze intensief gebruikt worden.
En dat is natuurlijk ook iets wat je tijdens het rijden toch niet zien.

Vind zeker dat ze voor de prijs een prima kwaliteit zijn!
Heb ze een paar weken terug opnieuw gekocht om ze te bewaren voor 'nieuw'.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:18

Ik heb ze nou al een paar maanden, maar ze doen nog steeds heel erg zeer! Mijn hakken liggen altijd open als ik heb gereden, en ook aan de voorkant van mijn voet is m'n huid altijd helemaal kapot! Alleen als ik heel dikke sokken erin draag, zitten ze wel redelijk lekker.

90_m_arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:20

Elianna_ schreef:
Ik heb ze nou al een paar maanden, maar ze doen nog steeds heel erg zeer! Mijn hakken liggen altijd open als ik heb gereden, en ook aan de voorkant van mijn voet is m'n huid altijd helemaal kapot! Alleen als ik heel dikke sokken erin draag, zitten ze wel redelijk lekker.

Goh, vervelend!
Dat heb ik eigenlijk totaal niet.
Helpt het misschien als je er zooltjes inlegd ofzo?
En ik heb ook al eens iets gehoord over een nacht natte kranten erin doen en ze dan gaan 'inlopen'.
Misschien een poging waard?