Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

suleilitha schreef:Tja. Wat is nou de definitie van een sportpaard, eigenlijk is dat ook vaag. Goed, ook B-dressuur of een B-parcoursje springen is natuurlijk sport, maar echt een sportpaard dan praat je toch over wat hoger nivo... ik denk zelf dat de merrie waar dit topic nog steeds over gaat, dat gemakkelijk aankan, als er een liefhebber is die dat er mee wil doen, ook L-nivo moet wel kunnen met een paard als deze en dan heb je er echt geen jaren werk van om haar in conditie te krijgen en een beetje knap aan het lopen.
suleilitha schreef:In de L mag een paard van jou nog uit elkaar lopen dus, maar van mij mag dat niet. Ik laat een paard wat nog uit elkaar loopt dus ook niet eens L starten.
Maar goed, mijn post was al off-topic en die van jou nog meer, Superwoman. Verder is het puur speculeren wat je zegt over al dan niet last krijgen van een spronggewricht waar een verdikking op zit. Verder vind ik je uitleg van de L dressuur met al dan niet een handige ruiter ook niet echt relevant, moet ik zeggen...
On topic maar weer nu.
suleilitha schreef:Maar stel dat iemand dit paard alleen voor recreatieve doeleinden wil en het dier verder volkomen normaal loopt, tja, dan zou ik het ook niet doen. Kost alleen maar geld.
Citaat:Ik heb al eerder aangegeven, foto's op eigen kosten. Tenzij ze er slecht uit zou komen, dan wil ik best de helft betalen. Maar ik ga er geen compleet pakket bij leveren, daarvoor is het een te lage prijsklasse.
Citaat:Kom op zeg een landelijk L proefje. Op dat nivo is de verzameling nog zo ver van je bed show dat mijn 4 maanden zadelmakke merrie nog 200 punten liep.
En dat dikke spronggewricht hoef jij geen last van te krijgen, tot je wil verkopen...............
(wel zwaar irritant hoe je daar je neus voor ophaalt, er zijn ruiters voor wie L al een hele prestatie is en die zet je nu mooi te kakken!!!)
superwoman schreef:-foto kan uitwijzen dat: 1) er weinig risico is en het paard (recreatief) bereden kan worden (2) Het paard beter als gezelschapspaard gehouden kan worden zonder bereden te worden...
Lijkt mij wel belangrijk voor het uitzoeken van een geschikt tehuis.

GamblersCup schreef:Maak er je eigen verhaal maar weer van, dat ben ik inmiddels wel gewend met dit topic. Ga vooral je gang. *zucht*
Het gaat inderdaad om een goed tehuis, niet zomaar iedereen krijgt dit paard mee. En ik denk niet dat iemand met sport-ambities het juiste thuis is voor deze merrie. En dan alleen hoeven er foto's gemaakt te worden vind ik. Dus zijn we er.
Yamcha schreef:Ik begrijp hieruit dat volgens jou een recreatieve ruiter het paard niet zal overbelasten?
suleilitha schreef:Denken en lezen tegelijk schijnt soms een hele klus te zijn, of niet Yamcha?
Jij en nog een paar stellen dat dit paard niet geschikt is voor de sport omdat jullie in de toekomst kunnen kijken en zien dat dit paard dan wel zeker last gaat krijgen van het spronggewricht. Snap je het tot zover nog? Dan zal ik het even verder uitleggen, laat je een paard met een blessure aan een achterbeen in de sport lopen, dan zal er meer van het achterbeen gevergd worden, in de zin van op de achterhand gezet worden en zijgangen trainen.
We hadden het de hele tijd over dat been, niet over de rug van het paard.
Ach, als je graag het laatste woord wilt, bij deze, ik ben weg hier, doei!!!!
Succes met de verkoop, Gamblers Cup!!!