Verschrikkelijk -> inlopen Petrie rijlaarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Verschrikkelijk -> inlopen Petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:03

Als je dat 1 keertje doet kan het weinig kwaad lijkt me.
Je zult er vast ook wel een keer mee in de regen moeten rijden, daar kunnen ze ook gewoon tegen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:08

Ja dat is waar Lachen Nouja eerst maar slagen en dan maar zien, k vind de standaard en elite t mooist en die hebben geen coating toch?

Beekhoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:14

Mijn dochter heeft ook net nieuwe Petries, ze heeft ze meteen ingesmeerd maar ze zijn nog zo stug als wat. Een kriem om ze aan te hebben, staat prachtig en nu maar hopen dat het inlopen wat beter verloopt dan wat ik hier zo lees No Cheer

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:27

dit is dus dé reden voor mij dat ik geen petries heb,
ik heb heerlijke laarzen met rits en elastiek bij mijn kuit.
en dat voor 120 eurie (nu 140)...
dan maar vaker nieuwe maar geen marteling met inlopen, ik heb ze 1 les aangehad en ze stonden goed naar mijn voeten.
ik zou er dus niet tegen kunnen tegen die kachelpijpen, en ik vind ze ook nog veel te duur.. vast zijn geld waard hoor, maar mij te duur.

nog eens super service ook!
er zat een fabricagefout in de voering, die zat niet onder de zool ofzo, waardoor ze al kapot gingen door het uittrekken, toen gingen we terug was het: dat mag gewoon niet, de vertegenwoordiger woont hier in de buurt. je hoort zo snel mogelijk wat.
3 weken later bellen of ze al meer wist: ooo nog niks gehoord straalvergeten!, kom maar langs je krijgt nieuwe mee, hadden ze maar moeten reageren, ik regel het wel met ze!
en als het weer gebeurt: terugkomen hoor dat mag echt niet! OK dan!

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 13:13

Heb net mijn nieuwe Petrie Anky aan...ik ga veel last krijgen van mijn enkels Verdrietig

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 13:20

Hmm ik de net nieuwe petri hampshire, maar die heerlijk oke wel nog stijf, maar heb ze nu 3 keer aan gehad maar het gaat goed. Ik wel in de lengtemaat een maatje kleine want ik kan er niet tegen als het zo drukt in de knieholtes, rij 4 paarden per dag, maar dan loop je echt kreupel.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 13:28

Ik ga dat met dat water denk ik ook een keer proberen, het is nog steeds een ramp en mijn hak ligt er nu alweer af, te hard getrokken in laarzenknecht omdat ik hem niet uitkreeg denk ik Nagelbijten / Gniffelen

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:21

Ik heb nieuwe petrie perfects ( na lang sparen ). En ik heb nu striemen in mn knieholtes Clown .

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:15

Ik heb ook de Hampshire. De eerste keer dat ik ze aan had was echt vreselijk. Ik ben er meteen mee naar de manege gefietst (halfuur!) heb er mee gesprongen en teruggefietst. Wat een drama! Mijn wreef was helemaal blauw, mijn knieholten blauw en stuk. Maar de tweede keer dat ik ermee ging rijden was al beter!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:35

mijn hak is er door de alarzenknecht ook eens afgegaan:O

Het is echt een ramp om ze uit te krijgen

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:15

Hier ook, nu gaat het wel. Gewoon lichtjes "duwen" en geen dikke en lange sokken aan. ^^

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:24

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:56

Zooo, ik heb net de Petrie Allure aangeschaft!!
Zit nog niet echt zoals het hoort, maar wie mooi wil zijn..... Haha!
Nog meer mensen met deze laars? Vinden jullie ze fijn?

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:04

di_Segno schreef:
Zooo, ik heb net de Petrie Allure aangeschaft!!
Zit nog niet echt zoals het hoort, maar wie mooi wil zijn..... Haha!
Nog meer mensen met deze laars? Vinden jullie ze fijn?

Ik heb de Elegance, maar dan rund. Het enige verschil met de Allure is dat de elegance een zachte binnenkant heeft.
Dat is dus minder pijn, al vond ik dit al niet te doen Clown
Sterkte Haha!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:07

Haha dankjewel, zitten ze je nu wel lekker dan?

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:15

di_Segno schreef:
Haha dankjewel, zitten ze je nu wel lekker dan?

Nee nog niet Clown
Eerst gewoon heeeeele dagen thuis dragen. Veel lopen.

NIET FIETSEN EN OF TRAPLOPEN !!!!! Echt niet doen !!! Je laarzen worden er ontzettend lelijk van.
Je krijgt dan allemaal kuilen bij de boog enzo. Bovendien doet het heeeel erg veel pijn
Van rijden gaan ze het mooist inzakken, dat doe je als ze bij je enkel al ingezakt zijn door het lopen.
Dan heb je ook minder pijn, als je ze eerst inloopt net als schoenen Lachen

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:20

Haha oké dan!
Ik ben benieuwd hoe ik morgen op mijn paard ga komen...
denk dat ik toch maar even iemand uit het gangpad pluk om me een voetje te geven Bloos.
Heb jij ze al lang dan?
Ik zit nu heerlijk comfortabel met mijn laarzen aan te computeren Tong uitsteken.
Lopen is nog geen succes, denk dat ik maar gewoon ga doorbikkelen en enkel met de laarzen ga rijden. Ze blijven toch op stal staan, hopelijk gaan ze door het rijden ook fijner zitten Haha!.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:31

Op mijn vorige laarzen heb ik 3 maanden lang mijn krantenwijk gelopen en toen nog kon ik er niet mee op mijn paard rijden (waren overigens geen Petries) Die heb ik uiteindelijk twee keer dik in de lederolie gezet. Worden ze wel dof van, maa rdat poets je er weer makkelijk af als je de volgende keer weer Kiwi schoenpoets gebruikt. Maar toen kon ik na drie keer rijden er wel goed mee overweg. Ze zaten toen na 3 dagen beter dan na 3 maanden lopen.

Ben nu mijn nieuwe Petrie allures aan het inrijden en heb hele blauwe enkels, gek word ik ervan. Rijd er hoogstens 2 keer in de week mee en de rest van de tijd gewoon met mijn oude laarsjes. Heb deze nu dus ook voor de tweede keer in de olie gezet en moet eerlijk zeggen dat het al veel beter gaat met rijden, alleen bij mijn enkels zakken ze wat naar binnen in, waardoor mijn enkels dus blauw zijn Clown Maar ja wie mooi wil zijn moet pijn lijden Clown

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:05

Mnonn schreef:
Heb net mijn nieuwe Petrie Anky aan...ik ga veel last krijgen van mijn enkels Verdrietig

Ik heb ook de Petrie Anky, inlopen ging toch redelijk vlot vond ik. Gewoon aandoen, wat rondlopen en ermee rijden en zo werden ze vanzelf soepel!
Bij de enkels duurde het bij mij ook wel wat langer, maar nu?! Nooit geen andere meer! Vind het zó'n fijne laarzen!

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:10

Mijn petrie anky's ging redelijk soepel máár nu heb ik Anky Elegance kalfsleer

PIJN! oh my gosj ze zijn ook echt kei en kei hard aan de buitenkant en in mn knieholtes Nagelbijten / Gniffelen de binnenkant is zacht en waar ze in moeten zakken is het ook zacht

Nounou ik kan er nog even niet mee rijden hoor Clown dan ga ik van mn eigen

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:12

frunnik schreef:
Ben nu mijn nieuwe Petrie allures aan het inrijden en heb hele blauwe enkels, gek word ik ervan. Rijd er hoogstens 2 keer in de week mee en de rest van de tijd gewoon met mijn oude laarsjes. Heb deze nu dus ook voor de tweede keer in de olie gezet en moet eerlijk zeggen dat het al veel beter gaat met rijden, alleen bij mijn enkels zakken ze wat naar binnen in, waardoor mijn enkels dus blauw zijn Clown Maar ja wie mooi wil zijn moet pijn lijden Clown

Bedankt voor dit rooskleurige vooruitzicht Haha!.
Ik ben benieuwd hoe lang het bij mij gaat duren voordat ik ze helemaal geweldig ga vinden!
(even off.. hoe gaat het met je horse&co aanwinst? Vingers aflikken )

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:19

Jiill_ schreef:
Mijn petrie anky's ging redelijk soepel máár nu heb ik Anky Elegance kalfsleer

PIJN! oh my gosj ze zijn ook echt kei en kei hard aan de buitenkant en in mn knieholtes Nagelbijten / Gniffelen de binnenkant is zacht en waar ze in moeten zakken is het ook zacht

Nounou ik kan er nog even niet mee rijden hoor Clown dan ga ik van mn eigen

Pfff wat een drama he !!!
Ik heb echt overal littekens in m'n knieholten Boos! Zat echt geen beweging in de eerste tijd !!!
Maar ze worden echt super lelijk van traplopen hoor, heb dat bij iemand anders gezien.
Echt zonde. De knieholten gaan dan dubbel omdat ze nog niet zijn ingezakt. Echt jammer !

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:21

ik had even de petries van mijn moeder aangedaan. Zat niet verkeerd maar die zijn al helemaal ingelopen. Ik snap wel wat jullie bedoelen met harde laarzen. Ze zijn heel erg stroef en het loopt verschrikkelijk, maar eenmaal op het paard zitten ze heerlijk. Knipoog Heb nog niet zo lang Cavallo dressuurlaarzen.Die zijn eigenlijk voor kinderen (dunne kuit, en elastiek) Maar die rijden én lopen heerlijk. Wel zijn petrie laarzen echt om te kwijlen. Tong uitsteken

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:28

Klopt lotty Clown dan buigt je dressuurboog ook helemaal om aan de achterkant Nagelbijten / Gniffelen !

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:38

Jiill_ schreef:
dan buigt je dressuurboog ook helemaal om aan de achterkant Nagelbijten / Gniffelen !

D'r zit nu al een klein vouwtje omdat ik ze achter de computer aan heb gehad, een uurtje ofzo....
Morgen lekker rijden! Lovers ( Verdrietig )