met cap rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alegro

Re: met cap rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:09

ander half jaar terug was ik met me vriend en hond aan het wandelen in de polder en zagen we een paard met ruiter erop op de zelfde weg onze kant op komen lopen,toen we er langs liepen schrok het paard ergens van en begon te stijgeren en klapte achter over en het meisje verdween onder het paard Scheve mond en is later met de ambulance opgehaalt.
daar van was ik zo geschrokken en rij nu altijd met cap

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:18

Als ik op 't paard ga heb ik 'bijna' altijd een cap, als ik op de scooter stap heb ik mijn helm op... en het grappige is als ik in de auto wil gaan rijden wil ik altijd iets op mijn hoofd zetten... op den duur wordt het dus gewoon puur een gewoonte en mis je dus wat op je hoofd... althans bij mij dan:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:39

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:50

Sniesjuhh schreef:
Als ik op 't paard ga heb ik 'bijna' altijd een cap, als ik op de scooter stap heb ik mijn helm op... en het grappige is als ik in de auto wil gaan rijden wil ik altijd iets op mijn hoofd zetten... op den duur wordt het dus gewoon puur een gewoonte en mis je dus wat op je hoofd... althans bij mij dan:+

dat heb ik dus ook!
als ik ga paardrijden zonder cap, rij ik niet lekker en weet ik dat ik wat ben vergeten!

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:25

als de zon schijnt doe ik meestal geen cap op. als het regent wel, wordt je meteen niet nat.
en als ik doe springen zet ik hem ook altijd op.

pap rijdt altijd zonder cap, dus kan hij mij niet verplichten met cap te rijden

xEbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:29

Ik moet op stal een cap dragen.. maar iedereen zegt altijd, je moet met cap rijden dit en dat.. en ik denk ook wel dat het veiliger is, maar in het Z mag je toch ook een hoedje op? dat bied ook vrij weinig bescherming zou ik zo zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:57

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 23:13

Sniesjuhh schreef:

hahahaha nou, ik heb niet dat ik iets mis als ik in de auto rij hoor hahahaha maar ik vind het wel grappig dat jij dat heb! Haha!
Ze hadden vorig jaar toch ook als 1 april gezegd dat mensen met een cabrio een helm opmoesten? Whahaha vond ik ook een hele goede grap!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 08:23

Sniesjuhh schreef:

Haha ja dat heb ik ook wel eens, dan stap ik in de auto en dan voelt het net alsof er iets mist. Dan denk ik: oh nee in de auto hoef ik geen cap op.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 08:30

janouke schreef:
als de zon schijnt doe ik meestal geen cap op. als het regent wel, wordt je meteen niet nat.
en als ik doe springen zet ik hem ook altijd op.

pap rijdt altijd zonder cap, dus kan hij mij niet verplichten met cap te rijden

vind ik niet de allerbeste smoes die ik kan verzinnen...
het blijft helemaal je eigen verantwoordelijkheid om een cap te dragen.
het gaat er niet om dat iemand het je moet verplichten, het gaat er om dat je zelf nadenkt over het dragen van een cap.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:57

als je op je hoofd valt, heb je altijd pech met of zonder cap. een cap kan soms nog erger zijn, net al een bodyprtectos (= pas een nutteloos ding)

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:15

pearlie schreef:
Sniesjuhh schreef:

Haha ja dat heb ik ook wel eens, dan stap ik in de auto en dan voelt het net alsof er iets mist. Dan denk ik: oh nee in de auto hoef ik geen cap op.

Hahahah.... Ja precies!!! Eigenlijk best raar:P

@ Janouke: Als het allemaal niet zo nuttig is zal het heus niet verplicht zijn hoor! Knipoog
En ja met cap kan je ook schade oplopen, maar dan blijft het meestal bij een hersenschudding ipv heel veel meer schade!!

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:21

Op mijn manege is het verplicht maar op verzorgpony's rij ik nooit met cap, ik vind het echt ondingen...

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:00

ik blijf erbij altijd een cap op!

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:13

Ik rijd ook altijd met cap op!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:22

Mijn caps hebben hun nut al meerdere keren bewezen. Dus ik vind het verstandiger om met cap te rijden.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:23

janouke schreef:
als je op je hoofd valt, heb je altijd pech met of zonder cap. een cap kan soms nog erger zijn, net al een bodyprtectos (= pas een nutteloos ding)

Gelukkig was de pech iets minder erg toen ik met cap tegen een paal aan knalde. zonder cap was dat waarschijnlijk mijn laatste pech geweest Clown

IrisxArjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:31

Ik rijd altijd met cap, ik kan me niet herrineren dat ik zonder cap heb gereden.
Op onze manege is het ook verplicht, maar zonder cap zal ik me toch wat minder veilig voelen op een paard Vingers aflikken

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:54

ik draag meestal een cap omdat het veiliger is, eigenlijk hetzelfde als op een scooter, daar rij je ook met helm omdat het veiliger is

ing0204

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:59

Rijden alrijd met cap. Vind het niks zonder. Mijn vorige verzorgpaard gaf me vaak vliegles dus was erg blij met me cap. Zo is het alleen maar bij ontstoken schouder en gekneusde ribben gebleven. Haha! Hoe lief een paard ook is een ongeluk zit in een klein hoekje

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:08

Persoonlijk vind ik een cap dragen verstandiger, en zéker buiten.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:09

Sniesjuhh schreef:

Zet een petje op voor je de auto instapt Haha!

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:21

Ik vind ook altijd een cap!
Ieder zijn eigen keuze, maar ik zet iig een cap op.
Andere moeten dat zelf weten, vind ik. Vork

Sun_day1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:31

Ik draag altyd een Cap...Als ik zonder Cap rijd voel ik me gewoon niet lekker, ik weet nu wat het nut van een Cap is, en als ik die toen niet had opgehad dan zat ik hier niet meer Clown

beaklaucke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:38

hey
ik rijd altijd met cap!!