Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lest schreef:Emilia schreef:Maar iemand van 120 KG kan denk ik niet echt lekker meer zitten...
ook niet als je 2 meter lang bent?
Lest schreef:Uiteindelijk heeft iedereen het beste voor met zijn paard.
Lest schreef:Helaas weet niet iedereen wat het beste is voor zijn/haar paard.Uiteindelijk heeft iedereen het beste voor met zijn paard.
creool schreef:Lest schreef:Helaas weet niet iedereen wat het beste is voor zijn/haar paard.Uiteindelijk heeft iedereen het beste voor met zijn paard.
dobbel schreef:Inderdaad RK veeel ergere dingen.
creool schreef:Lest schreef:Helaas weet niet iedereen wat het beste is voor zijn/haar paard.Uiteindelijk heeft iedereen het beste voor met zijn paard.
Breitling schreef:maarja wat vind je dan weer erger een ruiter met te veel overgewicht en dus te zwaar is voor het paard waar diegene op zit.
of een ruiter die loopt te rukken en te plukken en van alles om bind?
ik blijf het moeilijk vinden.
Ik ga morgen voor het eerst bij een manege rijden en heb daar vandaag voor gebeld. Wat ik dus al een + punt vond is dat ze vroeg hoe lang ik was. De manege waar ik eerst kwam was dit niet het geval daar werden naar mijn mening ook te zware mensen op de kleine paarden/ponys gezet
Laura24 schreef:Moet het of/of zijn? Zie het allebei liever niet. Vind echter wel dat overgewicht niet altijd betekend dat je te zwaar bent voor je paard. Ik weeg 80 kg, wat voor mijn lengte flink overgewicht is (wordt overigens ook wel weer minder, ben net gestopt met roken), maar ben ervan overtuigd dat geen enkel paard tot nu toe moeite heeft gehad met mijn gewicht.
Leonora schreef:vind het altijd maar geneuzel. Heb zelf behoorlijk overgewicht, maar mijn paard loopt altijd los door zijn lijf en rolt wel drie of vier keer achter elkaar probleemloos over zijn rug van de ene naar de andere kant. Ken iemand die wel dertig kilo lichter weegt en als een strakke stuiter na iedere beweging in het zadel bonkt. Je moet wel een bij je figuur passend paard rijden. Kijk eens naar die internationale topspringruiters er zitten een stel hele lange bij, die misschien niet dik zijn, maar ook naar de honderd kilo gaan ivm lengte en die paarden springen 1.50 of zelfs nog hoger. Albert Zoer is nu slank, maar stuurde ook in zin 'zware' tijd alle paarden probleemloos over de moeilijkste hindernissen; dus wat nou het paard hinderen!
Urielle schreef:Ik bied 1.65 en zo'n 70 kilo en wel dressuurmatig rijden met ambities.
Dan hier ook nog een zwaar beroerde zit omdat mijn bekken verruineerd is met de bevalling dus ik zit ook teveel op de voorhand.
Geen Arabier maar een zeer licht gebouwd elegant paardje:
runningkawa schreef:Maar dat weer omdat ik die maat nodig heb om mijn buik, bij mijn billen heb ik meestal broek over