Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Klinkt sowieso apart, er was juist altijd al een verdeling over 3 btw tarieven. 0%, 9% en altijd al deel 21%, een gedeelte wat 0% was had dat volgens mij al niet moeten zijn?
Het ligt er helemaal aan wat er onder het kopje PP bedoeld wordt. Diensten waren bijvoorbeeld al 21%, dus als er voor je gemest en gevoerd wordt en dergelijke. Je hebt dus wat uitgebreidere informatie en specificaties nodig om er wat zinnigs over te zeggen. Het klinkt alleen alsof er over te veel dingen geen btw gerekend werd wat wel had gemoeten?
Zoals de rijaccomodatie, daar was dus sprake van dat dat van 9 naar 21 zou gaan in 2026, maar dat is voorlopig van de baan en blijft dus 9.
Straww_ schreef:Even los van de discussie die gaande is, ik loop een beetje vast met de btw berekening van mijn stalprijs. Ik heb meerdere artikelen erover gelezen, maar snap niet helemaal of dit nu ook voor mijn situatie geldt.
Ik sta op een grote paddock paradise met een binnen- en buitenbak en krijg een flinke verhoging per 1 januari 2025 wegens de gewijzigde BTW. De factuur is als volgt:
Paddock paradise = 21% btw (dit is nu nog 0% btw op de factuur)
Gebruik rij-accommodaties = 9% btw (dit is nu nog 0% btw op de factuur)
Voer = 21% btw (dit was 9% btw)
Die van het voer snap ik, maar de andere 2 componenten kan ik nergens duidelijk terugvinden. Iemand die het weet?
Popstra schreef:Ik denk dat het voor kleinere bedrijven die wat gegroeid zijn met de jaren in wat ze aan bieden ook best verwarrend is met die verschillen
DuoPenotti schreef:@rien.
Snap het helemaal.
Het is echt een way of Life.
En dat moet je passen.
En begrijp dat mensen dat helemaal niet willen.
Achterom schreef:Texas02 schreef:Wij hebben nog steeds niets officieel gehoord, behalve dat het duurder gaat worden. Maar nog steeds niet met hoeveel.. Zou het nu toch wel graag een keer willen weten..
Dan vraag je het toch?