Waar is Gylana!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 06:15

different1 schreef:
De afstamming staat ook in het paspoort

Ja klopt, maar zonder stamboom papier weet iedereen dat het geen zuivere koffie is natuurlijk.
Of het stamboom papier zit er wel bij en dan lijkt verkoper 3 de boel belazerd te hebben. Kan de conclusie zo getrokken worden?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 06:17

Als ik naar mezelf kijk, boeit het me weinig of het papier er bij zit of niet.
Afstamming staat in het paspoort en ik schrijf zelden een paard over op eigen naam.
Het is zo'n flut papiertje wat makkelijk kwijt raakt, dus imo is dat geen teken van wel/geen zuivere koffie

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 06:34

different1 schreef:
Afstamming staat in het paspoort en ik schrijf zelden een paard over op eigen naam.
Het is zo'n flut papiertje wat makkelijk kwijt raakt, dus imo is dat geen teken van wel/geen zuivere koffie

Ik hoef niet perse een paard met stamboom papier, maar als een paard er eentje zou moeten hebben dan zou het voor mij een dealbreaker zijn om het paard te kopen als het papier "foetsie" is.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 07:35

imaudy schreef:
different1 schreef:

Ik hoef niet perse een paard met stamboom papier, maar als een paard er eentje zou moeten hebben dan zou het voor mij een dealbreaker zijn om het paard te kopen als het papier "foetsie" is.

Papier is aan te vragen en paspoort zit ee altijd bij. Dan heb je genoeg toch?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:23

Petpa schreef:
office schreef:
Ze is 11 april 2024 aangeboden geweest als zijnde een fijn rij paard die de toenmalige eigenaar al vier jaar in bezit had en er twee veulens bij gefokt heeft.( paarden en pony s op Facebook ).

Dus het verhaal dat er niet betaald is aan een eigenaresse en dat ze naar de slacht zou gaan is een fabel.

En wie weet liep het dier bij de toenmalige eigenaar wel goed omdat er bijvoorbeeld niet al te intensief gereden werd. Je weet nooit hoe iets loopt.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:34

different1 schreef:

Ligt eraan; wil ik een simpel rijpaard voor mezelf dan boeit het inderdaad niet zo. Maar heb ik een merrie die als rijpaard niet meer geschikt is, maar wel een goede bloedlijn heeft en mooie veulens kan geven is het toch wel redelijk belangrijk. Deze merrie is bij TS weggegaan als fokmerrie/recreatie, omdat ze niet (meer) geschikt was voor meer. Om de merrie dan door te verkopen zonder papier als rijpaard is op z'n minst shady (als dat zo gebeurd is).

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:34

GabberGill schreef:
imaudy schreef:

Papier is aan te vragen en paspoort zit ee altijd bij. Dan heb je genoeg toch?

Duplicaat stamboom is bij kwpn 284,45 euro. Een verkoper zorgt maar dat een stamboom erbij zit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:42

imaudy schreef:
Duplicaat stamboom is bij kwpn 284,45 euro. Een verkoper zorgt maar dat een stamboom erbij zit.

Dat is de prijs voor een duplicaat paspoort.
Je hebt het papier helemaal niet nodig.
Stamboom staat gewoon in het paspoort. Nog nooit het papier nodig gehad.
Heb ook paarden verkocht zonder, waarom moet ik dat regelen als je die niet (standaard) nodig hebt?
Wil je een duplicaat moet je eerst lid worden van de KWPN en dan kun je er 1 krijgen, ga ik echt niet doen omdat jij zo nodig een papiertje wilt wat ook in het paspoort en online staat vermeldt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:51

Brainless schreef:
imaudy schreef:

Dat is de prijs voor een duplicaat paspoort.
Je hebt het papier helemaal niet nodig.
Stamboom staat gewoon in het paspoort. Nog nooit het papier nodig gehad.
Heb ook paarden verkocht zonder, waarom moet ik dat regelen als je die niet (standaard) nodig hebt?
Wil je een duplicaat moet je eerst lid worden van de KWPN en dan kun je er 1 krijgen, ga ik echt niet doen omdat jij zo nodig een papiertje wilt wat ook in het paspoort en online staat vermeldt.

Nou dan verkoop je dat paard aan iemand die dat geen probleem vindt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 10:38

imaudy schreef:

imaudy schreef:
Nou dan verkoop je dat paard aan iemand die dat geen probleem vindt.

Eerst zeg je dat een verkoper moet zorgen voor het papier en nu zeg je dat je hem dus wel kan verkopen zonder.
Dus wat ik al zei: een papier heeft geen meerwaarde dus waarom daarvoor in alle bochten wringen omdat die er volgens jou bij hoort te zitten.

imaudy

Re: Waar is Gylana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:16

Brainless, de verkoper moet als hij aan mij wil verkopen zorgen dat een bijbehorend papier er ook daadwerkelijk bijzit.
Maar laten we verder gaan met Gylana..

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 19:01

Ik ben van mening dat het ingezamelde geld moet worden terugbetaald aan de donateurs..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:44

Persoonlijk vind ik dat TS dat eigenlijk al had moeten doen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 23:53

Als ik doneer doneer ik om het uiteindelijke doel te behalen. Zolang zij zich in dit verhaal vastgrijpt en dit geld bewaart zou het mij niks uitmaken en hoef ik het niet terug, maar dan zou ik wel graag willen zien dat het geld wat ze nu zegt te hebben er dan ook nog is en niet ineens 500 euro minder bijv.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 06:33

Ik zie dat de doneeractie is gesloten. Heeft 175 euro opgehaald . Hoe goed bedoeld deze actie ook is begonnen, vind dat dit niet kan. Een zoektocht kun je tot in de eeuwigheid laten doorgaan

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 06:41

200 euro is er opgehaald er liepen twee donatie acties maar ze heeft gezegd dat ze die mensen benaderd heeft en dat ze het geld niet terug willen.
Wel jammer voor dat paard die had inmiddels lekker bij ts kunnen wonen.Maar helaas…..zo gaat de paarden handel.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 08:33

Niemand weet wat er achter de schermen gebeurd. Ook heeft ze al gezegd dat ze hem tijdelijk sluit tot het paard weer in beeld is.

Dus wat is er precies fout aan deze actie van TS?

Ze sluit hem zodat niet meer mensen kunnen doneren. Behoud het geld en is nog steeds op zoek naar dit paard.

Voordat deze acties gestart worden en wij eraan doneren weten wij dat het doel behalen onzeker is en dat je doneert aan iets wat misschien helemaal niet gaat lukken.

TS heeft alleen geen enkel moment aangegeven dat ze ook het doel van deze actie stopt. Ze zal juist strijden voor het paard. Tegen die tijd misschien financieel beter zitten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 14:09

office schreef:
200 euro is er opgehaald er liepen twee donatie acties maar ze heeft gezegd dat ze die mensen benaderd heeft en dat ze het geld niet terug willen.
Wel jammer voor dat paard die had inmiddels lekker bij ts kunnen wonen.Maar helaas…..zo gaat de paarden handel.

Die snap ik nou effe niet... Hoezo kon het paard inmiddels alweer lekker bij ts wonen van 200 euro opgehaalde donaties?

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 15:51

Die snap ik nou effe niet... Hoezo kon het paard inmiddels alweer lekker bij ts wonen van 200 euro opgehaalde donaties?[/quote]

Nou ze had zelf 1500 dacht ik plus die 200 dan was er nog slechts 300 euro te kort om dat dier een fijn leven te geven.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 15:54

Ja die denkfout maakte ik ettelijke pagina's terug ook reeds en zelfs exact dezelfde rekensom maar ts was nooit bereid die 1500 die ze zelf had, uit haar pot te halen om te betalen.

Vandaar dat ik het een vreemd verhaal blijf vinden

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:04

Wel triest voor dat paard . Maar ja als je liever met je vriendin naar Spanje gaat om daar paarden te beleren dan houd het op.Je kan geld maar 1 keer uit geven.
Alleen snap ik dan de wanhopige zoek tocht niet .Al die moeite doen voor dat dier en dan kun je haar kopen en dan doe je dat niet.Die handelaar is best sympathiek om zelf contact op te nemen en met de prijs te dalen.Nu wordt hij door het slijk gehaald dus die gaat vast geen moeite meer doen.Ook niet voor andere mensen die wanhopig hun vermiste paard zoeken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:17

Wait wut? Die informatie is niet in dit topic voorbijgekomen toch? TS gaf aan dat het potje wat ze had voor familie(omstandigheden) was en als ze dit zou gebruiken voor het paard er niets overbleef op het moment dat er wat zou gebeuren. En dat ze dat ook niet aan haar partner kon verkopen. Of heb ik het verkeerd begrepen?

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:29

Er was 1000 uit haar eigen potje iemand heeft 450 overgemaakt en dan de 200 uit die inzamelingsacties .Nog maar 350 tot de 2000 euro dus.Zo jammer voor dat paard .Maar misschien staat ze echt in Frankrijk te genieten natuurlijk.Het kan best een goede fok merrie zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:30

Of het verhaal is niet helemaal zoals het daadwerkelijk was...

Geen idee..

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:33

office schreef:
Maar ja als je liever met je vriendin naar Spanje gaat om daar paarden te beleren dan houd het op.Je kan geld maar 1 keer uit geven.
Huh? Waar komt dit vandaan? Heb niks van zo iets in het topic gelezen. Heb je uitleg voor degene die hier volgen?