Iemand wakker?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:39

Het is geen poll waarin je kunt zeggen “eens” of “oneens”.
Betuig je steun…het zal je gebeuren zeg. Meer hoef je niet te doen. Wil je niet funden dan ook prima. Dan wens je haar sterkte en houdt je je mond. Dat is een kwestie van fatsoen.
En wie dat wel wil doen die kan dat.

Mensen hebben in zulke situaties vaak de behoefte om iets voor een ander te doen. En dit is een manier.

En idd hoe eerder een brand wordt opgemerkt hoe beter. De zoon was gelukkig wel thuis maar lag mss al te slapen? Horror voor hem ook. Voor alle betrokkenen.

Heb je Diore al weg kunnen laten halen?
Hoe dan ook: sterkte. Moet er nog vaak aan denken.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:43

Jacksie schreef:
[***] schreef:
Ik vind de discussie hier eigenlijk wel ongepast. TS en haar stadgenoten mogen zelf bepalen hoe ze rouwen en wanneer ze klaar zijn voor een nieuw paardenvriendje.

Mee eens. Getuigt niet van veel empathie. Je bent niet verplicht te doneren en je mag er best een mening over hebben, maar om die hier zo in dit topic te uiten terwijl iemand net haar paard verloren is vind ik niet erg netjes.

Inderdaad. Iemand heeft zelf al een topic geopend over crowdfundings. Dat is imo een goede manier om dan daar te discussiëren. Ik vind het hier ongepast en ik denk dat dit onnodig extra pijnlijk voor TS.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 19:12

paars schreef:
Het is geen poll waarin je kunt zeggen “eens” of “oneens”.
Betuig je steun…het zal je gebeuren zeg. Meer hoef je niet te doen. Wil je niet funden dan ook prima. Dan wens je haar sterkte en houdt je je mond. Dat is een kwestie van fatsoen.
En wie dat wel wil doen die kan dat.

Mensen hebben in zulke situaties vaak de behoefte om iets voor een ander te doen. En dit is een manier.

En idd hoe eerder een brand wordt opgemerkt hoe beter. De zoon was gelukkig wel thuis maar lag mss al te slapen? Horror voor hem ook. Voor alle betrokkenen.

Heb je Diore al weg kunnen laten halen?
Hoe dan ook: sterkte. Moet er nog vaak aan denken.

Bedankt. Ja, de paarden zijn helaas onder bezwaar door Rendac opgehaald(er waren wensen tot crematie of afscheid nemen). We wisten niet waarom er geen keuze mogelijk was voor ons. Hopelijk kunnen we deze vraag nog stellen, in de toekomst.
Ik kan geen woorden geven aan mijn verdriet. Want dat is niet op te schrijven, alleen te zien en te voelen.

Dit is inderdaad mijn manier van copen, altijd al zo geweest, eerst de rest en dan mijzelf. Altijd sterk tot ik aan de beurt ben en mijn emoties kan tonen. (Ook mijn werk overigens, voor mensen zorgen)
Laatst bijgewerkt door noukie12 op 30-07-24 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 19:13

Ik mis nog wat informatie over deze gofund. Als er straks 45.000 euro is, wordt dat bedrag dan verdeeld over 23 eigenaren, dus iedereen 1.950 euro.

Of is het dan alleen voor mensen die echt een nieuw paard kopen? En dan op=op?

En wat gebeurt er als er geld overblijft?

Ik mis toch wat meer toelichting.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 19:14

MJ_ schreef:
Ik mis nog wat informatie over deze gofund. Als er straks 45.000 euro is, wordt dat bedrag dan verdeeld over 23 eigenaren, dus iedereen 1.950 euro.

Dit is ook de reden waarom ik nog twijfel om te doneren.
Ik mis ook precies deze informatie. En waar is het bedrag op gebaseerd?

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 19:32

Cayenne schreef:
MJ_ schreef:

Dit is ook de reden waarom ik nog twijfel om te doneren.
Ik mis ook precies deze informatie. En waar is het bedrag op gebaseerd?

Ik heb jullie een pb gedaan. Dit is geen topic over een inzameling, en dat hoeft het ook niet te worden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 19:35

Ik denk dat je de info juist in dit topic openbaar moet delen zodat des te meer mensen doneren.

Jacksie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:15

ivy_power89 schreef:
Jacksie schreef:

Mee eens. Getuigt niet van veel empathie. Je bent niet verplicht te doneren en je mag er best een mening over hebben, maar om die hier zo in dit topic te uiten terwijl iemand net haar paard verloren is vind ik niet erg netjes.

Nou sorry, ik moet hier toch even op inhaken. Ik heb onwijs veel empathie voor de situatie. Maar omdat ik een andere mening heb wat betreft een crowdfunding vanwege de reden die genoemd wordt waarom de crowdfunding is opgezet heb ik ineens weinig empathie.
Het is TS zelf die al heel snel om geld komt vragen, waarom mogen mensen daar niet kritisch over zijn zonder dat er meteen gezegd wordt dat je dan geen empathie hebt.

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik het niet bepaald empatisch vind om dat hier te bespreken. Iedereen mag er wat van vinden, daar kan je weinig aan veranderen verder. Ik vind het echter onnodig om dat hier te plaatsen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 23:38

noukie12 schreef:
We wisten niet waarom er geen keuze mogelijk was voor ons. Hopelijk kunnen we deze vraag nog stellen, in de toekomst.
Ik kan geen woorden geven aan mijn verdriet. Want dat is niet op te schrijven, alleen te zien en te voelen.

Dit is inderdaad mijn manier van copen, altijd al zo geweest, eerst de rest en dan mijzelf. Altijd sterk tot ik aan de beurt ben en mijn emoties kan tonen. (Ook mijn werk overigens, voor mensen zorgen)

Oh kan me voorstellen…al kan ik niet weten hoe dat moet zijn… dat klinkt heel naar (en star) voor jullie. Mss kan de gedachte nog troostend zijn dat ze samen zijn gebleven tijdens hun laatste reis. Hebben jullie / jij gedacht aan slachtofferhulp?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:51

Hey TS,

Allereerst heel veel sterkte nog met je immense verlies.

Hoe gaat het nu met je?

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 11:18

poetser schreef:
Hey TS,

Allereerst heel veel sterkte nog met je immense verlies.

Hoe gaat het nu met je?

Hi, dankjewel, het is als de zee, ene moment een enorme golf en dan is alles teveel, andere moment rust en het leven wat doorgaat.
Echter alles en iedereen doet mij aan Doortje denken, huilend in de Lidl omdat ze gedroogde appelschijfjes verkopen.
En hetgeen me het meest dwars zit is in slaap komen.
Al jaren als het niet lukt om te slapen denk ik aan haar, aan het strand, aan de mooie momenten te komen, ik droom er dan lekker op weg.
Nu is dat ineens zo anders, en weet ik niet meer waar ik aan kan denken wat mij ontspanning geeft in mijn lijf. Ik drijf toch weer naar Diore toe, en word dan ontzettend verdrietig. Dat verdriet, daarmee word ik nog elke dag wakker. Ik probeer aan de andere mooie dingen te denken, mijn vriend helpt enorm.
Maar de gedachte deze toekomstige momenten zonder Diore te moeten doen, doen dan weer verdriet.
Het is nog een kneindige cirkel, ik hoop dat de cirkel steeds groter word, dat de momenten verdriet korter worden, de tijd zal het leren.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 11:31

Ik wil je veel sterkte wensen. Het lijkt me verschrikkelijk haar op deze manier te verliezen. Nu is je paardje wel weg, maar je mooie herinneringen over haar hoeven niet weg! :knuffel:

grace1989

Re: Iemand wakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 00:20

Ontzettend verdrietig en heel begrijpelijk.
Heb je nog steun van mesen die ook hun paard verloren zijn?
Veel sterkte gewenst

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:55

Je bent in een rouw proces Noukie. Dat is heel normaal en moet je over je heen laten komen..
Over een tijd word dit milder en kun je weer vaker genieten, praten over en lachen vanwege de mooie herinneringen als je aan je paardje denkt.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 09:17

Update,
Na alles wat er is gebeurd, heb ik een nieuw vriendinnetje gevonden.
Het is een Hannoveraanse merrie van bijna 2 jaar.
Hierdoor heb ik alle tijd om rustig een band op te bouwen, en voel ik mij nog niet verplicht dagelijks met haar druk te zijn, ze mag lekker groeien.

Afbeelding

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 09:22

Wat een mooi nieuws, en wat een lieve foto <3
Een plekje zal het nooit gaan krijgen maar nu kan je je toekomst op een andere manier gaan maken <3 heel veel plezier met deze knappe Hannoveraanse jonge Merrie <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 09:28

<3 een lieve foto en heel veel plezier met deze mooie jonge dame. Vergeten en vervangen kan nooit maar een nieuw maatje verzacht misschien alles een beetje

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 22:53

Wat fijn dat je een nieuw paard hebt. Het maakt het verdriet om Diore niet minder maar biedt hopelijk wel troost.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 23:19

Wat een prachtig nieuw paardje heb je. Heel veel plezier en geluk samen, dat gaat vast lukken als je jullie foto ziet!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 23:40

Ah wat fijn om te lezen dat er een paardje op je pad en in je hart is gekropen. Klinkt goed wat je schrijft, neem álle tijd om aan elkaar te wennen. Heerlijke foto.