[FOTO]Show je cap!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:22

Janine1990 schreef:
Niezzz schreef:
Hoe denk je dat de caps vanuit de fabriek in de winkel komen?

In grootverpakking :+ Dus dozen in dozen...
En daar is een stuk minder makkelijk mee te gooien dan als dat stuksgoed dat via PostNL wordt bezorgd. :+

En als je besteld bij een webshop? Dan krijg je toch ook maar een doos geleverd? Ik denk niet dat dit het gevaar is, eerder of de vorige eigenaar ermee is gevallen en of je je pakketje wel daadwerkelijk ontvangt (en dan ook het artikel in de verwachte staat) :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:41

Eight schreef:
Janine1990 schreef:
En daar is een stuk minder makkelijk mee te gooien dan als dat stuksgoed dat via PostNL wordt bezorgd. :+

En als je besteld bij een webshop? Dan krijg je toch ook maar een doos geleverd? Ik denk niet dat dit het gevaar is, eerder of de vorige eigenaar ermee is gevallen en of je je pakketje wel daadwerkelijk ontvangt (en dan ook het artikel in de verwachte staat) :)

Daarom schreef ik ook dat ik sowieso niet een cap online zou willen bestellen. Zie nu dat het er een beetje raar staat. Maar ik zou een cap, (zou sowieso niet voor gebruikt gaan) niet per post willen ontvangen. Mij te veel risico.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:44

Janine1990 schreef:
Niezzz schreef:
Hoe denk je dat de caps vanuit de fabriek in de winkel komen?

Mijn bestelde cap was ook al defect aangekomen in de winkel. Kijk 2e hands is wat anders maar voor dat die bij jou is zijn er al een hoop mensen niet zachtzinnig met die cap omgegaan.
Toen ik 10 jaar terug bij een ruitersportzaak werkte kwamen de caps gewoon binnen in van die atoffen zakjes gestapeld in een rolcontainer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:00

Niezzz schreef:
Mijn bestelde cap was ook al defect aangekomen in de winkel. Kijk 2e hands is wat anders maar voor dat die bij jou is zijn er al een hoop mensen niet zachtzinnig met die cap omgegaan.
Toen ik 10 jaar terug bij een ruitersportzaak werkte kwamen de caps gewoon binnen in van die atoffen zakjes gestapeld in een rolcontainer.

Misschien wel hoor, misschien is het gewoon meer een safe gevoel.
Maar je kan wel makkelijker bij een winkel aankloppen.

Al zijn de meest gevaarlijke dingen natuurlijk niet met het blote oog te zien.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:01

Hey wat een leuk topic en mooie caps!

Ik heb een Ladyhelmet van Jin Stirrup in zwart met cognac leder.

Afbeelding

Afbeelding

En een hele heftige groene van Jin Stirrup, waar ik erg verliefd op ben!

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:24

germie schreef:
Heb net een blauwe van 10 euro bij de decathlon besteld. Leuk ding.

[ Afbeelding ]

Heb hem binnen. Pasvorm prima. Leuk kleurtje. Ook mijn andere cap komt van de Decathlon en verder heb ik nog mijn cap die ik altijd voor wedstrijden gebruikte.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:40

:+
Beter had ik gezegd dat ik een nieuwe had gekocht dan had niemand het gezien. Tuurlijk is het maar de vraag wat je krijgt maar cap zag er keurig netjes uit, beetje vertrouwen in de medemens mag nog wel en als een cap met matte schaal er zo gaaf uitziet is er echt niet mee gevallen. Mijn Harry’s horse is ook stik krasgevoelig, als ik die een keer laat stuiteren kan ik dat echt niet meer verbloemen hoor :')

Ik ben zelf ook zuinig op mijn wedstrijdcap, nooit mee gevallen en nooit gestuiterd. Moet ik hem dan zgan maar de prullenbak in mieteren omdat hij 2de hands is? Kan er toch mooi iemand blij mee maken die er dan weer plezier van heeft voor een leuke prijs?

En misschien brand ik mijn vingers wel aan deze cap hoor maar dan heb ik mijn lesje geleerd en zal het vertrouwen afnemen maar komop de wereld is toch zo slecht nog niet?

MelanieB

Re: [FOTO]Show je cap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:00

Nee hoor Bamsy, ik koop ook gerust een 2e hands cap, en heb er ook vaker een verkocht. :j

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:14

Ik heb nu een 2e cap van marktplaats , 5 euro ( verzendkosten waren nog meer haha).
Ziet er uit als nieuw en hij is licht cognac kleur.
M'n troxel komt ook van mp en ook niets mis mee, dus het kan echt wel hoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:17

Ik wil er niemand mee veroordelen hoor...

Maar hoe weten jullie zo zeker dat er niets aan die cap mankeert?

Juist de haarscheurtjes die je niet ziet, kunnen de hele werking van de cap verslechteren.

Vriendin van mij heeft met haar cap tussen paardenbenen gelegen, cap in de wasmachine gegooid en gaat er vanuit dat hij nog wel heel is, want je ziet er niets van. Maar haar hele oog was beschadigd met dat ongeluk. Ik zou niet meer op mijn hoofd willen vallen met zo'n cap.
Die cap kan ook prima nog weg via Marktplaats hoor, je ziet er toch niets van.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:26

Je weet nooit of er niets mee gebeurd is. Schade zit heel vaak alleen binnen in en zie je dus niet van buiten. En inderdaad haarscheurtjes die je niet kan zien...

Zou nooit een cap zo tweedehands kopen. :n

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:29

Ik heb ook een 2e hands GPA. Waarom? Ik heb een mooie veilige cap die goed zit en ik meer vertrouw dan een 20 euro capje van de Decathlon.

Nu wist ik wel bij wie ik 'm weg haalde en heb ik 'm zelf opgehaald.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:30

Ik heb mijn cap al ruim 9 jaar en ben er al ontelbaar keer mee gevallen. Rij er desondanks nog steeds mee rond hoor, en heb zeker niet het idee dat er wat mee mis is. Van je paard vallen betekend niet meteen dat je cap kapot is, zou wel erg slecht zijn als je cap breekt als je er op valt. 8)7

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:32

Kan deze discussie in een apart topic? Dit is toch een fototopic om caps te showen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:33

DreamGuide schreef:
Ik heb mijn cap al ruim 9 jaar en ben er al ontelbaar keer mee gevallen. Rij er desondanks nog steeds mee rond hoor, en heb zeker niet het idee dat er wat mee mis is. Van je paard vallen betekend niet meteen dat je cap kapot is, zou wel erg slecht zijn als je cap breekt als je er op valt. 8)7

Het is dus juist wél de bedoeling dat de schaal breekt, dat betekent dat de cap je impact van je val op je hoofd absorbeert.

Zou de cap niet breken, zou het de impact niet absorberen en dus verminderen maar verergeren. En dus het letsel ook.

En breken kan dus ook in de vorm van haarscheurtjes.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:37

Achja, haarscheurtjes ed kunnen ook al komen als je een cap gewoon op de grond laat vallen. En ik geloof maar dat er weinig mensen zijn die na een gewone val direct een nieuwe koopt (Dus niet de heftigste vallen).
En wie zegt dat ie in de winkel niet eens is gevallen bijv. Zie je van de buitenkant ook niks van. Nee ik ben er wat minder huiverig voor. Maar dan heb ik natuurlijk wel het geluk dat mijn risico van vallen minder groot is dan een ruiter. :D (Maar als ik wel val, dan moet ie wel vervangen worden... := )

Maar idd, deze discussie hoort hier niet thuis.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:50

Jaime_ schreef:
Kan deze discussie in een apart topic? Dit is toch een fototopic om caps te showen?

Mee eens :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:51

In dat opzicht kan je nooit weten of een cap goed is. Want ook de cap in de winkel is vervoerd geweest met een grote vrachtwagen :+ Wie weet wat er allemaal al met je gloedjenieuwe cap is gebeurd :')

Oftewel; laat ieder lekker zn eigen ding doen :D

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:12

@Appalin, waar heb jij je Jin Stirrups gekocht? Ik ben verliefd op de blauwe versie van jouw groene cap, maar ik heb ze alleen nog maar in webshops gezien en ik wil graag eerst eentje passen voordat ik zo'n diepte investering doe =P

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:18

Nog steeds blij met mijn blauwe charles owen

Afbeelding

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:41

Ik heb deze! <3
Afbeelding

Een galaxy, weet zo 123 niet meer welk merk maar zit lekker en ventileert goed!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:49

DreamGuide schreef:

Dat is nou juist de bedoeling en ik ben blij dat dat toen gebeurd is bij mijn val! Als mijn cap niet gescheurd was, dan was het waarschijnlijk mijn schedel geweest #) Hoewel het leek alsof enkel de buitenkant van de cap gescheurd was, heb ik de cap toen uit elkaar gehaald. Daar schrok ik heel erg van, het piepschuim was volledig doorgescheurd en kon ik er zo met grote stukken uithalen! Dat was overigens een Casco Champ cap.

Daarna een Charles Owen Wellington gekocht, prima cap maar niet heel comfortabel. Een paar weken terug dus een Uvex Perfexxion II gekocht!
Afbeelding

Afbeelding

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:21

AlphaDaemon schreef:
@Appalin, waar heb jij je Jin Stirrups gekocht? Ik ben verliefd op de blauwe versie van jouw groene cap, maar ik heb ze alleen nog maar in webshops gezien en ik wil graag eerst eentje passen voordat ik zo'n diepte investering doe =P

Ik ben een beetje verwend, want ik verkoop ze zelf. Mijn winkel heet Pytron's. Ik zit in Friesland, vlak bij Leeuwarden. De caps kunnen ter plaatse worden gepast en ik ben altijd 1 dag in de week met de caps en beugels op pad.

FasKaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:44

Wat een super mooie caps komen er allemaal voorbij!

Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :D
Ik ben namelijk al een tijdje rustig opzoek naar een nieuwe cap, maar bijna alle caps die ik tot nu toe heb gepast zien er niet uit op mijn (best wel) grote hoofd. De meeste caps passen wel maar lijken dan heel 'doppig'.

Iemand die hier ook ervaring mee heeft en een goede aanrader heeft?

Nog een klein onhandig puntje; mijn budget is niet heel breed:( Samshield vind ik bv. ontzettend mooi en lijken ook mooie ruime caps, maar zijn zo ongeveer 3x te duur :D

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:57

FasKaya schreef:
Wat een super mooie caps komen er allemaal voorbij!

Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :D
Ik ben namelijk al een tijdje rustig opzoek naar een nieuwe cap, maar bijna alle caps die ik tot nu toe heb gepast zien er niet uit op mijn (best wel) grote hoofd. De meeste caps passen wel maar lijken dan heel 'doppig'.

Iemand die hier ook ervaring mee heeft en een goede aanrader heeft?

Nog een klein onhandig puntje; mijn budget is niet heel breed:( Samshield vind ik bv. ontzettend mooi en lijken ook mooie ruime caps, maar zijn zo ongeveer 3x te duur :D

mooi alternatief voor samshield zijn de fairplay caps, ik heb er ook een en ook de binnenvoering is wasbaar. met een klein draaiknopje die niet echt opvalt zodat je hem altijd kan verstellen. lijken op design op samshield en de duurste variant is €120