knollentuin schreef:ruitje schreef:Juist de mensen die de afgelopen pagina's reageren zijn het probleem.
Zolang er in de paardenwereld mensen zijn die denken dat ze het wel even oplossen, ookal is er al van alles geprobeerd, blijft er markt voor dit soort paarden.
Idd, goed gezegd.
Ik zit me hier vreselijk te verwonderen hoe meisjes van rond de 20 commentaar leveren op de ruiter van het filmpje...
Ben benieuwd hoe die op dit paard rond zouden komen.
Ik zie niks verkeerds in wat de ruiter doet, ik heb er alleen maar respect voor.
Ik denk dat er niet veel mensen zijn die dat paard überhaupt zo een rondje kunnen laten lopen.
Zie ook niks verkeerds aan wat de ruiter doet. Zie hem gewoon het paard netjes naar beneden geleiden en te proberen stijgeren te voorkomen. Zie wel een hoop spanning in het lijf van het paard.
TS hoe is het paard in de gewone omgang.
Je hebt er nu niks meer aan maar soms is er regulier niets te vinden terwijl een soms wat andere benadering bijvoorbeeld holistisch wel soelaas kan bieden. Ik ken er twee die met aanpassing van de voeding een heel stuk braver zijn geworden en rijdbaar bleven. Een ervan heeft de berijdster ervan toen ze eraf viel zelfs aangevallen. Staats gevaarlijk. Soms zijn dit soort kuren hormonaal te verklaren, maar in het geval van deze merrie was een chronische steeds terugkerende ontsteking van de appendix en darmproblemen veroorzaakt door bepaalde ingredienten in voeding de oorzaak van haar problemen. Als je namelijk erge pijn in je buik hebt en je krijgt dan nog een ruiter en zadel op, dan wordt je wel boos ja. Deze merrie was woedend.
Het blijft altijd oppassen met zo'n dier. Dit zijn ook paarden die (als je ervan af wilt) nooit in de handel mogen belanden. In de hand was dit paard trouwens een heel lief dier.
En soms is er helemaal gewoon helemaal niks te vinden. Er zijn gewoon paarden die door een slechte ervaring gewoon niet meer willen.
TS, ik kan niet zeggen dat je er niks aan hebt gedaan. Sterker nog, je hebt er alles aan gedaan. Altijd een moeilijke afweging. Zo zonde om een mooi paard in te laten slapen. Terwijl ze als merrie altijd nog een andere optie hebben. Sterkte in ieder geval.