Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
minikatje schreef:ach ik noem de ts geen dramaqueen, maar ik zwak wel de reacties een beetje af omdat ik weet hoe pubers kunnen reageren die overstuur zijn.
vooral daarin vind ik de familie van de ts tekortschieten, het meisje loopt al weken rond met nachtmerries en zit letterlijk gevangen tussen alle spanningen in.
ik vind het tof van de moeder dat ze aanbied dat ts het paard mag rijden, als ts er nog niet klaar voor is kan ze dat ook gewoon vertellen. het aanbod staat er iig.
het is niet perse mooi weer spelen, de moeder van de ts wil waars duidelijk maken dat ze niet meer terug gaat naar de vader en dat x in haar leven blijft (voor zolang dat duurt).
Als de ts nu geen contact wil met x (wat ik kan snappen, want het was een tof persoon totdat hij haar eigenlijk in haar ogen verraadde door met de moeder er vandoor te gaan.) dan niet.
maar dat wil niet zeggen dat de moeder nu alles fout doet en de ts niet.
Het zijn beide mensen en fouten maken en emotioneel reageren is menselijk.
maar de moeder van de ts heeft ook haar eigen leven en die raait niet 24/7 om de ts.
russel schreef:Feit is dat moeder paard heeft verplaatst en moeder verwacht dat dochter zich gedraagt en dochter is boos op moeder dat paard is verplaatst en vind vriend moeder een eikel, iets wat altijd zo is de eerste jaren in die leeftijd. Alles erna is mee gaan in de boze perceptie van dochter, iets waar dochter uiteindelijk niet mee is gewonnen...integendeel zelfs, maar dat zien de meesten niet.

myk_en_shant schreef:Elkaar af brand en zeiken is idd niet de bedoeling, de situatie voor ts is al moeilijk genoeg. Laten we het voor haar niet nog moeilijker maken.
, hier sluit ik mij volledig bij aan.
Ik had constant een neus tegen mij aan.. De relatie tussen mij en mama is al flink verbeterd in een korte tijd. We kunnen weer lachen en normaal spreken over dingen. Nu wonen ze nog ver maar in juni verhuizen naar een huis MET WEIDE op 1,5km afstand van mijn school en dus komen de paardjes ook terug. Binnekort ga ik ook wel de stap maken om X te ontmoeten, maar ik wil er eerst voor zorgen dat alles terug ok is met mijn moeder. Dat is het belangrijkste.