Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Al moet je dan vooral daaraan gaan werken. Maar in de tussentijd een cap op

), tot ik na een keer wandelen toch echt een hersenschudding had met een heel braaf paard.

Nens77 schreef:Love_Silver schreef:Ik rij altijd met cap op onze manege wordt het niet getolereed zonder. zelfs als een vriendin broertje zusje etc erop zit en jij ernaast loopt moet diegene een cap op en ik voel me onveilig zonder cap en bodyprotector want een cap zorgt er niet voor dat je geen dwarsleasie krijgt. Het zit in je rug dus als je met je rug over het hek geslingerd word kan je nog zo braaf een cap dragen maar die vangt de klap niet op.
En ook met een BP is rugletsel biet volledig uit te sluiten.
Net als een gordel kans op een dodelijk auto ongeluk niet uitsluit.
Het heeft allemaal te maken met jet verkleinen van het risico
Nens77 schreef:Love_Silver schreef:Ik rij altijd met cap op onze manege wordt het niet getolereed zonder. zelfs als een vriendin broertje zusje etc erop zit en jij ernaast loopt moet diegene een cap op en ik voel me onveilig zonder cap en bodyprotector want een cap zorgt er niet voor dat je geen dwarsleasie krijgt. Het zit in je rug dus als je met je rug over het hek geslingerd word kan je nog zo braaf een cap dragen maar die vangt de klap niet op.
En ook met een BP is rugletsel biet volledig uit te sluiten.
Net als een gordel kans op een dodelijk auto ongeluk niet uitsluit.
Het heeft allemaal te maken met jet verkleinen van het risico
Bunga schreef:Gelukkig zijn er tegenwoordig hele mooie en fijne helmen te koop
Zo hoeven we al lang niet meer met deze gezien te worden. Ik ben zelf voorstander van de cap, het geeft je gewoon zo veel meer bescherming.. Ik geef toe, het zit niet fijn, in de zomer is het warm en in de winter krijg ik er koude oren van. Maar veiligheid gaat toch echt voor alles..