Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xMyrth schreef:ik heb altijd een cap op. heb er echt géén moeite mee. veiligheid gaat voor
ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom iedereen zo moeilijk doet over een cap.
toen ik de eerste keer met bodyprotector reed, vond ik dat ook vreselijk. het zat stijf en helemaal niet fijn. door hem gewoon een paar keer aan te doen en me niet aan te stellen wende ik eraan. nu voel ik hem amper zitten.
gewoon opzetten dus! ze zijn er niet voor niets!
Anne_GTI schreef:Waarom is er tegenwoordig zo vaak hersenletsel terwijl vroeger iedereen zonder cap reed?
Anne_GTI schreef:LadyMadonna schreef:Ik zeur niet over het niet dragen van een cap en ook niet over het niet dragen van een gordel ninia. Leven en laten leven.
Ik beslis over mijn eigen lijf, niet over dat van een ander
Helemaal mee eens
Kay_Kim schreef:Ik rij ook altijd met cap, ik heb vroeger, toen ik 6 jaar oud was, nu dus 19 jaar geleden een ongeluk gehad met paardrijden. Ik werd van mijn paard gegooid en had gelukkig een cap op, maar ook met cap op had ik een schedelbreuk van het midden van mijn hoofd tot aan men oor... wat had het geweest als ik geen cap had opgehad? Ik mag van geluk spreken dat ik nog leef en niet verlamd ben want uiteindelijk had ik ook nekwervels die gebarsten waren en ze zijn verschoven, een schedelbreuk en beenbreuk... dus voor mij: leve de cap!
Paardjes45 schreef:Ik vind een cap echt verschrikkelijk. Zijn er meer bokkers die dat vinden.
Als ik een buitenrit maak draag ik nooit een cap, als ik in de bak ga rijden moet het helaas wel van de staleigenaar. Ik vind caps echt oncomfortabel, ik heb al veel merken uitgeprobeerd maar bij alle cap is het het zelfde verhaal. Ik heb nu een dure merkcap, aan de pasvorm licht het ook niet, cap past perfect.
Iemand tips.