Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:56

Ow gaaf :D ik heb een blauw hoofdstel, dus eens kijken of ze ongeveer dezelfde kleur blauw hebben :D Zat zelf anders te denken aan een endurance helm... die lijken me ook nog wel fijn!

Maar als ie barst vind ik het weer eng!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:58

Ja met dat barsten stond ik inderdaad ook wel versteld van. Ze was aan het springen en toen viel ze voorover met haar hoofd op een balk toen was vanaf de plek waar die elastieken zitten helemaal gebarsten de hele zijkant kwam als het ware los.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:00

Lijkt me ook niet helemaal goed, als een cap ineens dan doormidden breekt.
Ik blijf bij uvex, zit super op mn kop. Ben benieuwd naar de verandering in de uvision ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:27

Geen Casco dus :D

Uvex zit heel fijn ja... maar ik wil toch gewoon even "verder kijken" want ik vond juist de ventilatiegaten zo'n voordeel van deze cap, dus ben benieuwd naar ervaringen :D (Tis gelukkig zomer, dus we zweten :'))

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:13

:Z Vandaag bij Horseplaza Nieuwegein nog even gevraagd of ze al nieuwe binnen hadden, maar nog steeds niet en ze weten ook niet wanneer ze komen...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 07:38

@littlesannie: Heb jij een foto van de aangepaste cap met het witte/transparante plaatje achter het rooster? :=

@Lianne86: Ik heb door de terugroepactie die samenviel met een kortingsactie van EJ mijn Exxential voordelig kunnen upgraden naar de Perfexxion. Deze hebben ze ook in het blauw. Ik weet niet of die matcht met jouw set. := Ik had een zwarte Exxential en heb nu een bruine Perfexxion. :)

Afbeelding

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:03

@bagheera zoals ik al eerder zei ben ik vergeten om een foto te maken van die aangepaste cap en het is 20 min rijden sorry :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:29

Ik ben benieuwd hoe het er uit zal zien. Ik had nog getwijfeld om te upgraden naar de perfexxion destijds, want die vind ik echt heel mooi, maar vond het toch nog steeds veel geld voor een cap...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:24

Haha nee, ik zit tegen heel fel (bijna fluoriserend te noemen ;)) blauw aan :p) maar heb gewoon een zwarte besteld... Gewoon dezelfde als dat ik al had... Er toen ook niet aan gedacht dat een andere kleur vast ook een optie was, of een upgrade...

Nouja we wachten af... Zusje gaat mijn cap omruilen :) (voor haar is het 3 km... dus te doen :P), vraag dan meteen wel om foto's (niet gemaakt, nieuwe cap...)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:28

Ik ben gebeld, kan hem gaan omruilen! (Maar omdat het 100 km verderop is, duurt het nog even/iemand anders lief aankijken :p)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:33

Ik kan hem ook ophalen

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:12

Ik ga ej deze week bellen voor info

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:30

Sorry, geen 15 pagina's door gespit, maar moet dit niet op de nieuws pagina? Lijkt me belangrijke info. Werd er net door mijn instructrice op gewezen die zag dat ik een uvex heb...

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:49

T wordt nog in de media gebracht dacht ik.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:06

flappie28 schreef:
:Z Vandaag bij Horseplaza Nieuwegein nog even gevraagd of ze al nieuwe binnen hadden, maar nog steeds niet en ze weten ook niet wanneer ze komen...

Hmm dan zullen ze ook nog niet bij Horseland in Bilthoven zijn!

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:13

Ik heb ondertussen een telefoontje van de winkel gehad dat ik mijn oude cap kon komen inruilen voor een nieuwe. Ik heb uiteindelijk een nieuwe cap van een ander merk gekocht waar ik heel blij mee ben en tasje nieuwe als reserve houden.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:13

Ik heb een week geleden een mailtje gestuurd naar de ruitersportwinkel maar ik heb nog niks gehoord. Als ik mijn cap 2 weken kwijt zou zijn of als hij lelijk gerepareerd wordt overweeg ik het wel om deze gewoon zo te houden, zeker omdat het maar zo'n klein risico is (ik denk niet dat er snel een naald met een rotvaart uit de lucht zal komen vallen die dan nét door mijn ventilatiegaatje op mijn hoofd valt, om maar iets te noemen :') ).
Ik heb trouwens ook de uvision elegance.

Ik wacht braaf af!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:16

Het heeft sowieso al in het AD gestaan.
Ik heb mijn nieuwe cap binnen

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:19

nadjajump schreef:
Ik heb een week geleden een mailtje gestuurd naar de ruitersportwinkel maar ik heb nog niks gehoord. Als ik mijn cap 2 weken kwijt zou zijn of als hij lelijk gerepareerd wordt overweeg ik het wel om deze gewoon zo te houden, zeker omdat het maar zo'n klein risico is (ik denk niet dat er snel een naald met een rotvaart uit de lucht zal komen vallen die dan nét door mijn ventilatiegaatje op mijn hoofd valt, om maar iets te noemen :') ).

Ik wacht braaf af!

Elegance kun je kosteloos upgraden, zelfs naar de Perfexxion Elegance.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:25

LadyMadonna schreef:
Sorry, geen 15 pagina's door gespit, maar moet dit niet op de nieuws pagina? Lijkt me belangrijke info. Werd er net door mijn instructrice op gewezen die zag dat ik een uvex heb...

Ruiterzaken kregen ook opdracht om dit niet meteen te melden... Want er was nog geen "vervanging" en het moet dus een beetje geleidelijk lopen... (Vond het ook maar maf, maar ok...)

Geen idee wat er nog precies gaat komen, maar neem aan dat er nog wel een grote actie komt?

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 23:08

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 23:12

nadjajump schreef:

Ik wacht braaf af!

Met deze helm moet je extra uitkijken. Het gaat hierbij niet alleen om het ventilatiegaatje, maar ook om de shockabsorptie van de cap. De fluwelen laag is vastgelijmd aan de schaal, en deze lijm tast, volgens laboratorisch onderzoek, de schaal aan en dus de schokabsorptie.
Deze mag je sowieso kosteloos omruilen voor een nieuwe.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 07:29

Lisitano schreef:
nadjajump schreef:

Ik wacht braaf af!

Elegance kun je kosteloos upgraden, zelfs naar de Perfexxion Elegance.

Bedoel je nou dat je voor niks een duurdere cap kan krijgen...? :?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 07:32

Ja dat klopt inderdaad

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:01

Alleen als je de Exxential Elegance hebt want, zoals Mickyl zegt, tast de lijm de schokabsorptie aan. Ook is deze helm 149,95, dus hebben ze sowieso geen vervangend, gelijkwaardig Exxential model. Als je heel graag weer die fluwelen wilt, kun je gewoon naar de Perfexxion Elegance upgraden (249,95).
Als de winkel dit niet weet, kun je zelf contact opnemen met Uvex.