Paardrijden is niet meer wat het was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

deus_ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:42

Wat sommigen allemaal wel niet aanschaffen na 3x op een paard te hebben gezeten is soms niet te filmen inderdaad. Ach helpt tegen de recessie moet je dan maar denken....

xSlvna

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:07

Oké nu vind ik wel dat je je echt niet kan vertonen met een kapot dekje, kapotte broek of een kapotte jas/trui/vest, op een manege dan.
Heb jaren op boerderijen gestaan, en ik weet van mezelf dat niks daar heel blijft door het rennen, spelen, vallen en domme dingen uithalen dus ik koop ook niks nieuws tot ik op de manege sta (zonder uitstekende haken waar mijn jas in blijft hangen, stenen die ik niet zie waardoor ik op mijn snufferd ga, spelende kinderen of honden waar je mee rond rent)

Kom op, een jas is in de uitverkoop €20, een broek in de Decathlon is €20 a €30 en een shirt ook zo'n €15.
Budget is oké, maar sommige mensen overdrijven.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:02

@ xSlvna _/-\o_ je haalt de woorden uit de mond

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:35

Ik vind merkkleding absoluut mooi, maar draagcomfort is bij mij prio 1
Helaas betekent dat dus dat ik in ouwe meuk rondloop. :o

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:49

Vroeger reed ik inderdaad ook in slobbertruien en rijschoenen met chaps van een goedkoop merk.
Ik merk wel dat ik zelf nu wel meer let op de kleding dan toen ik jonger was. Al heb ik nog steeds wel oude zooi aan af en toe, vooral in de winter vind ik een warme dikke trui wel fijn. Normaal reed ik altijd met een oude winterjas, maar dit jaar heb ik toch een leuke paardenbomber jack aangeschaft. Rijschoenen zijn ingewisseld voor leren rijlaarzen, welke trouwens veel lekkerder zitten met rijden. Rijbroeken zijn bij mij wel merk en shirtjes pak ik gewoon uit de kast, die nog leuk zijn, maar niet meer voor net boven een spijkerbroek.

flowerfairy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:10

Het belangrijkste voor mij is dat het lekker zit en dus goed past.
Welk merk het is maakt me niet uit, maar het moet wel een beetje kwaliteit van materiaal zijn, niet dat het na 1 keer aantrekken en wassen uitgelubberd is zeg maar.
En voor bijvoorbeeld een warme winterjas en laarzen wil ik ook best wat meer uitgeven dan voor een simpel shirtje/ polo. Marktplaats vind ik ook ideaal, staan hele goede (bijna nieuwe) spullen tussen voor een redelijke prijs.

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:36

ik koop altijd broeken van HH van mij hoeft dat dure gedoe ook niet ik rijd in een school sweater enzo en mijn cap is van HH heb ik nep diamantjes opgeplakt LOL dus ja ik ga het liefst gewoon wat comfortabel zit

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:51

rijbroeken en kleding koop ik altijd pas bij de 75% korting bij de Divoza of EJ maar dan draag ik die shirtjes ook gewoon voor netjes!
heb bijvoorbeeld 3 pikeur shirts die ik alleen voor netjes gebruik omdat ik ze gewoon onwijs gaaf vind :)
en rijbroeken koop ik ook bij de korting en van alleen een goed merk anders vind ik het gewoon zonde!
Laatst nieuwe leren petrie laarzen gekocht met 50% korting omdat ik die al super lang wou!
maar ja ik rijd dan ook al vanaf dat ik kan paard rijden op een paard!
en mijn paard loopt ook met goed spul omdat het mooier blijft en ik er langer mee doe!
een Bucas deken die ik gewoon 2de hands gekocht heb maar ja deze is wel echt super sterk en gaat hoop ik nog 10 jaar mee!
en paard rijden gaat bij mij nog steeds om plezier hebben in het rijden! maar ik wil wel graag comfortabel op een paard zitten! en ik hou ervan om goed voor me paard te zorgen en ze krijgt dan ook alles van mij :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:49

Ik heb gewoon goedkope spullen. Ik heb s&k chaps, decathlon rijschoenen, oud shirt die ik al jaren draag, bodywarmer van de decathlon, sokken van HH en voor de rest nog meer goedkope dingen. Ik ben tevreden met de kwaliteit van mijn kleding, ik ga wel volgende week even naar Hd ruitersport in beek wat tweedehands spulletjes kopen. :)

xMariaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:03

zomers gewoon met hempjes en korte mouwen va de h&m evt. 's avonds een vest. in de winter gewoon alles over elkaar als ik t maar warm heb! rijbroeken heb ik wel van merken, ik vind gewoon dat dat goed moet.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:41

Ik koop mijn rijbroeken eigenlijk altijd op MP, heb veel rijbroeken van eurostar en vind deze nieuw gewoon te duur. Dit is dan een prima oplossing :j
Verder interesseert het me echt niet hoe ik er uit zie hoor, ik koop nieuwe spullen als ze versleten of kapot zijn, maar niet omdat het kleurtje nu toevallig niet meer 'hip' is..

joshi_lotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 09:35

mij maakt het zelf niet uit wat ik aan heb, zolang het maar fijn zit & van goede kwaliteit is.
af en toe zijn dat dus oude goedkope kleding en af en toe merkkleding.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:09

Voordat ik mijn eerste rijles had gehad, had ik al een cap en rijlaarsjes van mijn ouders gekregen :P Onder het mom van; ze wilt het zo graag, dan blijft ze er iig ook een heel jaar op, en moet het wel goed veilig zijn. Maar dure merken waren dat niet hoor ;)

En nu ook, ik vind het doodzonde om zoveel geld uit te geven aan kleding. Ik heb huismerken, zo af en toe een verdwaald merk ding maar die is dat of tweedehands of dikke uitverkoop. Ik ga echt niet meer geld uitgeven aan rijkleding als ik aan gewone kleding doe. Juist niet, want het wordt sneller smerig en heeft meer te voorduren, dat ga ik echt niet doen met heel duur spul.

MickeyN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:00

Ik vind al die merkkleding wel leuk maar vind het niet nodig! Geef mij maar een leuke trui van de h&m ofzo en ik ben al blij!

lovehorsesXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:11

Ik doe gewoon een oude t-shirt aan, soms paardrij t-shirt (heb er 1).
En daar over een oude trui of soms een paardrijtrui (heb er 1).
Als het echt koud is een body-warmer.
Ik rijd wel altijd met een paardrijbroek.
Meestal rijsokken er over maar ook soms gewone sokken.
En al het megakoud is in de winter en mijn voeten gaan bevriezen in m'n chaps, dan doe ik ouwe botinnen aan.

Paardrijden moet echt niet altijd met al die ditjes en datjes vind ik, als je op wedstrijd gaad, ok, maar tijdens een gewone les?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:17

Ik loop rond in mn oude spijkerbroek waar een gat in zit := En heb wat goedkope rijbroeken liggen.
Loop ook vaak in mn oude t-shirts, gewoon egale blauwe of zwarte van de Hema.
En heb een trui met de naam van mn verzorgpaard er op, was ook niet heel duur en zit heerlijk!
Daarnaast nog 2 andere vesten uit de uitverkoop :))
Op stal loop ik altijd rond op oude vertrapte sneakers en rijd met gewone rubbere jodphurs.

Voor op wedstrijd heb ik wel een wat duurdere blouse (western) maar rijd op wedstrijd oook gewoon met mn jodphurs en gemakkelijke spijkerbroek.

Oh en mijn cap is ook gewoon van Horca!

Ben op stal ook echt het buitenbeentje, heb dan ook niet veel mensen die graag met mij praten, ik zal er in hun ogen wel wat onverzorgd uitzien, maar het zit heerlijk en ik voel me er goed bij :)

Reiniera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:52

Ik heb altijd eurostar rijbroeken aan en daarboven op meestal een vest van de action.
In de winter ben ik net een zwerver, kleding over kleding. Net een michelin pop. Ik heb zo'n hekel aan de kou.

Ik moet wel zeggen dat ik de 'duurdere merken' echt prachtig vind, maar de prijskaartjes pfff poeh he! Wat een geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:59

Je wil niet weten waar ik in rondloop. :')
Een oerlelijke trui bij de Primark gekocht, 5 euro, en hij zit lekker, dus waarom niet :P
Heb nu twee rijbroeken, maar één daarvan draag ik eigenlijk alleen, dus die draag ik twee keer en gaat daarna de was in. Gewoon een saaie bruine.
Mijn chaps zijn oud en mn joppers lekken door.
Heb wel heel veel oude schoenen die ik aan doe, een stuk of vier. Ook heel veel (oude..) truien dus ik wissel wel af. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:44

Draagcomfort is voor mij het belangrijkste. Zowel in het dagelijks leven als in het "paardenleven". Als ik niet lekker kan bewegen en al helemaal op stal vind ik dat echt bloedirritant, ik word dan helemaal gek. Je zal mij gerust in een oude slobbertrui op stal zien rondlopen.. Ik word ook dagelijks gebruikt als schuurpaal na het werken door het paard wat ik rijd dus wat dat betreft ben ik niet zo ijdel.

Ik heb alleen wel Eurostar dekjes onder het zadel liggen ja, en in de kast heb ik een KWPN jas die me meer heeft gekost dan ik wil toegeven. Ik vind het MOOI, en daarom koop ik het. Ja, dan betaal je 50 euro voor een dekje maar ja, hé, boeiend.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:50

Ik had ook altijd tweedehandsrijbroeken en soms kocht ik een nieuwe bij tentenkamp oid.
Draagcomfort vond ik altijd belangrijker dan merk. :j

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:31

ik rijd vaak in shirtjes van h&m of hema, daarvan heb ik veel kleurtjes in mn kast liggen en dan trek ik aan wat het beste bij de set past. zo heb je ook een stijlvolle set, maar niet voor honderd euro natuurlijk!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:36

Maar wat ik me nu toch wel begin af te vragen. Hoezo de titel :"paardrijden is niet meer wat het was?"

Alleen vanwege kleding? Ik vind dit eigenlijk heel stereotype. Stel je ziet iemand dressuurstal Z oefeningen oefenen. In een slonzig shirtje, kapotte rijbroek. Oude gympen.choppers.
Nou ik zie die dan toch liever in wat beter nettere kleding. maar je moet geen oordeel trekken. Die ene met een polo op zijn hafje kan net zo goed "kakkie" zijn en slecht kunnen rijden of iets.
Of dat een shetlander "geen: rijpony is of iets dergelijks. Ik bedoel maar. Het gaat toch om de rijkunsten ? En niet om het uiterlijk etc. Dus ik vind dit eigenlijk een rare titel.Bij deze titel ga ik het liever over hoe het rijden is veranderd e.d.
Sorry ik irriteer me dus echt rot aan de titel :')

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:51

Mij maakt het niet uit hoe iemand er uit ziet, wel hoe iemand met zijn/haar paard om gaat.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:11

JasmijnJoy schreef:
Maar wat ik me nu toch wel begin af te vragen. Hoezo de titel :"paardrijden is niet meer wat het was?"

Alleen vanwege kleding? Ik vind dit eigenlijk heel stereotype. Stel je ziet iemand dressuurstal Z oefeningen oefenen. In een slonzig shirtje, kapotte rijbroek. Oude gympen.choppers.
Nou ik zie die dan toch liever in wat beter nettere kleding. maar je moet geen oordeel trekken. Die ene met een polo op zijn hafje kan net zo goed "kakkie" zijn en slecht kunnen rijden of iets.
Of dat een shetlander "geen: rijpony is of iets dergelijks. Ik bedoel maar. Het gaat toch om de rijkunsten ? En niet om het uiterlijk etc. Dus ik vind dit eigenlijk een rare titel.Bij deze titel ga ik het liever over hoe het rijden is veranderd e.d.
Sorry ik irriteer me dus echt rot aan de titel :')

Je hebt een punt!

De rijkunsten,ook helemaal gelijk!

Misschien heb ik het verkeerd gelezen,maar je hebt het over het uiterlijk van de ruiter of ook van de pony?

Ik vind zelf persoonlijk niet dat je er piekfijn en duur op moet zitten of met de nieuwe mode mee zijn,maar je pony moet er toch wel wat verzorgder uitzien?

Het kan zijn dat ik het helemaal verkeerd lees hoor!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:22

Paardrijden veranderd er niet door. Ik vind het ook een beetje overdreven om je er druk over te maken wat mensen nou wel of niet uitgeven aan paardenspullen. Als jij in je oude kloffie wilt rijden doe je dat toch ook? Als zij er mooi uit willen zien tijdens het rijden, laat het gaan. Dure spullen betekent ook niet altijd dat een kind bijvoorbeeld verwend is en zich als een kakker gedraagt. Vroeger zullen er eveneens mensen geweest zijn die veel meer aan hun uiterlijk tijdens paardenrijden uitgaven dan jij.