buitenrijclubje friesland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hojorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:19

Ik meld me ook aan!, ik woon in de buurt van Oosterwolde, Appelscha en Donkerbroek!

Hippe_Hannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:51

Mag ik me ook melden? Ik wil mijn paard graag leren dat hij ook kan afremmen als hij met andere paarden rijdt, maar we oefenen dit te weinig, omdat ik weinig mensen met paard ken die mee kunnen. Zonder ander paard reageert hij wel heel netjes.

We rijden vanuit thuis veel in de bossen van Wijnjewoude en Bakkeveen, maar ik heb een veewagen, dus naar Appelscha is ook mogelijk. Iemand die een keer met ons mee wil? Maandags en donderdag ben ik vrij.

carmenmisty1

Re: buitenrijclubje friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:34

ik sta ook hier voor open

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:58

Ik zou wat vaker willen buitenrijden, maar alleen is ook maar alleen.
Ik sta in Giekerk, vlak aan het ruiterpad. Mensen in de directe omgeving?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:45

Over 2 weken ga ik op de zondag denk ik een ritje maken, hebben er mensen zin om mee te gaan? Bente?

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:38

Als er geen gekke dingen gebeuren, ben ik van de partij :)

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:35

heb wel zin , waar starten jullie?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:13

Rondje beetsterzwaag, geen lala ritje denk ik wel lekker doordraven en af en toe een galopje tussendoor (en vast ook wel stappen hoor )

Ik hoor het van je bente!

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:30

Ik meld me ook. Ik ga regelmatig op buitenrit. Mijn pony vind dat helemaal geweldig(en ik ook uiteraard)
Helaas hebben wij geen trailer anders zocht ik elk weekend wel een leuke rijomgeving op aangezien het hier alleen langs de weg kan
en er geen ruiterpaden zijn. Zijn er nog meer die in Houtigehage wonen met paarden?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:39

Hippe_Hannes schreef:
Mag ik me ook melden? Ik wil mijn paard graag leren dat hij ook kan afremmen als hij met andere paarden rijdt, maar we oefenen dit te weinig, omdat ik weinig mensen met paard ken die mee kunnen. Zonder ander paard reageert hij wel heel netjes.

We rijden vanuit thuis veel in de bossen van Wijnjewoude en Bakkeveen, maar ik heb een veewagen, dus naar Appelscha is ook mogelijk. Iemand die een keer met ons mee wil? Maandags en donderdag ben ik vrij.

Wat ik mij afvroeg, zijn er veel ruiterpaden in dit bos?
Mijn paard staat aan de rand van \het bos van olterterp maar ik zou ook wel eens de andere kant op willen. Of ben je zo door dat bos heen?

@XxsultanxX
Zag ik dat jij ook begonnen was met endurance? (ik kijk altijd even op de startlijsten wie er meedoen en waar ze vandaan komen :P )

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:48

Hippe_Hannes schreef:

We rijden vanuit thuis veel in de bossen van Wijnje hwoude en Bakkeveen, maar ik heb een veewagen, dus naar Appelscha is ook mogelijk. Iemand die een keer met ons mee wil? Maandags en donderdag ben ik vrij.

het lijkt mij wel leuk mijn paard is geen raar paard rustig en met andere paarden is ze in het verkeer ook rustig

IngieKitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:22

Vinden jullie het ook leuk als er een rit wordt gepland in n omgeving waar je een paard kunt huren?
Ik geloof dat het bij 'het fjordenpaard' kan?
Ik heb namelijk geen eigen paard meer, maar zou wel graag eens mee willen met een rit..
Hoe denken jullie hierover?

Hippe_Hannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:23

carmenmisty en kim, ik heb jullie reacties helemaal gemist!!

Wijnjewoude/Bakkeveen is best leuk, vooral nu er wat extra ruiterroutes zijn gemaakt. Of je er zo doorheen bent.... dat hangt van je snelheid af. :-) Er is wel een aardig rondje van te maken, als je het niet erg vindt om een stukje weg mee te pakken. Je kunt ook doorrijden naar Donkerbroek of naar het blauwe bos. (Blauwe bos zelf vond ik niet zo heel veel bijzonders, gewoon heen en weer, maar misschien heb ik de leuke routes nog niet gevonden.)

Op het moment heeft mijn paard even wat minder conditie, we hebben een paar weken niet kunnen rijden. Maar als we over een paar weken afspreken, wil ik best de leuke ruiterpaden laten zien!

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:22

Mijn paard heeft ook momenteel geen conditie probleem met zijn hoef er in een stuk af en kan inmiddels weer rijden het lijkt mij leuk om een keer in bakkeveen te rijden ook niet zo ver weg!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:53

Wij rijden aardig op snelheid, misschien kan ik wel een keer jouw kant op komen?
Over een paar weken zou prima zijn, eerst optrainen voor se wedstrijd maar daarna zou wel kunnen!

Bij ht fjordenpaard kun je idd paarden huren, heb ik ook meerdere keren gedaan en op kamp geweest daar.
De omgeving is wel leuk maar niet erg uitgestrekt maar als je niet teveel tempo hebt kun he er leuk rijden.

Hippe_Hannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:13

Leuk!

carmenmisty, zullen wij dan binnenkort een keer een niet al te lange buitenrit maken? Wat is voor jou een goed punt om te starten? Voor mij is die parkeerplaats aan de Finne ideaal. Dat is vanaf Wijnjewoude, richting Ureterp, en dan de eerste weg rechts. Misschien willen er wel meer mee?

Als mijn paard weer conditie heeft, dan hebben wij ook graag het tempo erin. Dus het lijkt me wel een uitdaging om te zien of we Kim bij kunnen houden. :-)

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:34

Hippe_Hannes schreef:
Leuk!

carmenmisty, zullen wij dan binnenkort een keer een niet al te lange buitenrit maken? Wat is voor jou een goed punt om te starten? Voor mij is die parkeerplaats aan de Finne ideaal. Dat is vanaf Wijnjewoude, richting Ureterp, en dan de eerste weg rechts. Misschien willen er wel meer mee?

Als mijn paard weer conditie heeft, dan hebben wij ook graag het tempo erin. Dus het lijkt me wel een uitdaging om te zien of we Kim bij kunnen houden. :-)

Ik woon in Harlingen paard staat in Kimswerd.
Ik hou wel van stevig door rijden maar mijn paard is niet geschikt voor hogesnelheid.
Ik zou het leuk vinden om met je te rijden!
Zou het wel met mijn ouders moeten bespreken mijn vader kan mij niet altijd brengen hij is namelijk een week weg en dan thuis.

Hippe_Hannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 00:38

Vanaf Harlingen naar Wijnjewoude is nog een stevig stukje. Ik hoor het wel als het wat wordt! :-)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:33

Mag ik mij hier ook melden?

Mijn paard staat in Bergum aan het ruiterpad.. We gaan zo nu en dan wel alleen op pad maar het lijkt mij ook erg gezellig om met een 1 of meerdere mensen met paardjes te gaan. Het hoeft van mij niet heel hard, zo nu en dan een drafje/galopje vinden we leuk! :D

Ik ken de omgeving zelf ook nog niet zo goed, dus misschien zijn er bokkers bij mij in de omgeving die ook graag buitenrijden?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:41

We hebben vorige week een trailer gekocht en nu kan mijn lang gekoesterde wens om eens een mooie bosrit met mijn Haflinger te gaan maken in vervulling gaan :) We willen voor de eerste keer niet te ver weg, we vertrekken vanuit Opeinde.
Ik lees dat je in de buurt van Wijnjewoude mooi zou moeten kunnen rijden dus daar zat ik aan te denken, is mooi dichtbij en prettig te rijden met de trailer. Is er iemand die mij een tip kan geven voor een leuke (niet al te lange, max. 10 km) route in die omgeving? En een fijne, veilige pek om te parkeren en uit te laden?
Of zijn er andere plekken in de buurt die veel meer de moeite waard zijn om heen te gaan?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:57

Swift schreef:
We hebben vorige week een trailer gekocht en nu kan mijn lang gekoesterde wens om eens een mooie bosrit met mijn Haflinger te gaan maken in vervulling gaan :) We willen voor de eerste keer niet te ver weg, we vertrekken vanuit Opeinde.
Ik lees dat je in de buurt van Wijnjewoude mooi zou moeten kunnen rijden dus daar zat ik aan te denken, is mooi dichtbij en prettig te rijden met de trailer. Is er iemand die mij een tip kan geven voor een leuke (niet al te lange, max. 10 km) route in die omgeving? En een fijne, veilige pek om te parkeren en uit te laden?
Of zijn er andere plekken in de buurt die veel meer de moeite waard zijn om heen te gaan?

Beetsterzwaag is leuker dan wijnjewoude hoor. Meer bos en zelfs een stuk hei (nouja soort van)
Als je wilt kan ik zo in beetsterzwaag een route voor je uittekenen. Laat maar weten of ik iets voor je kan doen!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:02

Dat zou super zijn kim345! Ik las dat er in Beetsterzwaag maar 1 officieel ruiterpad had en daar alleen maar op en neer kon rijden, maar dat klopt dus niet?
Ik ben vanuit mijn vorige stal in De Wilgen wel een paar keer naar Beetsterzwaag gereden en kon toen geen super mooie paden vinden, maar dan kon ik ook niet zo ver om dat we ook 6 km heen en 6 km terug moesten rijden.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:05

Swift schreef:
Dat zou super zijn kim345! Ik las dat er in Beetsterzwaag maar 1 officieel ruiterpad had en daar alleen maar op en neer kon rijden, maar dat klopt dus niet?
Ik ben vanuit mijn vorige stal in De Wilgen wel een paar keer naar Beetsterzwaag gereden en kon toen geen super mooie paden vinden, maar dan kon ik ook niet zo ver om dat we ook 6 km heen en 6 km terug moesten rijden.

Het is niet de veluwe natuurlijk maar er zijn best leuke rondes te maken!
Klopt je mag officieel niet overal rijden maar volgens mij mag je nu ook in het bos van olterterp komen met je paard. Dat is best een leuk stukje en dan kan ik wel een leuk rondje verzinnen. Je moet trouwens wel een aantal keer de weg oversteken en hier en daar staan wat hekken. Moet je even weten hoe je daar omheen moet maar dat is mogelijk doe ik ook altijd.
Ik vraag me alleen af waar een goede plek is voor de trailer...

Voor de mensen die bekend zijn in beetsterzwaag, mag je een trailer parkeren bij de parkeerplaats op de postweg?
Dat zou namelijke wel een mooie plek zijn...

En bedoelde je met wijnjewoude bakkeveen? Bakkeveen kun je ook mooi rijden maar ik ben daar niet bekend. Moet er nog een keer heen rijden maar dan moet ik eerst een stuk over de weg en een grote weg over... Wat ik wel een supermooi gebied vindt is het Drents Friese Wold. Zo'n 20 min met de trailer vanaf drachten.
Ruiterroute staat aangegeven, is een ronde van +- 20 km

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:09

Wegen en kleine hekje zijn geen probleem, we rijden altijd buiten en hij is van alles gewend. Ik wil wel graag legaal rijden :) Anders ga ik de hele tijd lopen stressen over de mogelijke boete... Zou het echt super vinden als je een leuk rondje voor me kunt uitstippelen, is zoveel fijner dan zelf lopen zoeken en dwalen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:15

Hmm 1 stukje van het rondje wat ik nu heb bedacht is niet helemaal legaal...
Ik ben 1 keer de boswachter tegengekomen maar die was er ook alleen omdat er werkzaamheden waren in het bos. Geen problemen mee gehad. Is ook maar een erg klein stukje.
Ik zal even wat prutsen voor je!