Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Renske_M schreef:Ik rijd ook altijd met handschoenen. In de winter heb je ze sowieso nodig vanwege de kou, en vind het dan wel fijn om ze altijd aan te hebben, dan heb je tenminste altijd hetzelfde gevoel zegmaar.
En wat een onzinreacties trouwens dat je alleen blaren krijgt omdat je loopt te plukken in je paard z'n mond. Blaren worden veroorzaakt doordat de teugels steeds langs je vingers wrijven, maar dat gebeurt ook al als dat heel licht gebeurt, daarvoor hoef je echt niet te trekken.
shetjessweet schreef:Renske_M schreef:Ik rijd ook altijd met handschoenen. In de winter heb je ze sowieso nodig vanwege de kou, en vind het dan wel fijn om ze altijd aan te hebben, dan heb je tenminste altijd hetzelfde gevoel zegmaar.
En wat een onzinreacties trouwens dat je alleen blaren krijgt omdat je loopt te plukken in je paard z'n mond. Blaren worden veroorzaakt doordat de teugels steeds langs je vingers wrijven, maar dat gebeurt ook al als dat heel licht gebeurt, daarvoor hoef je echt niet te trekken.
Sorry, maar als ik hier reacties lees over handen die kapot getrokken worden en weet-ik-hoeveel blaren dan wordt ik toch wel een beetje triest. Dat zijn heus niet allemaal ruiters met gevoelige handen die bij hele lichte wrijving al blaren krijgen (want ja, die zijn er idd ook). En dan nog een reactie die je hier zo vaak ziet: ik draag handschoenen want mijn paard trekt.![]()
Plukken niet alleen nee, streng zijn, "even" doorvragen, gewoon een stugge hand, en vooral niet genoeg of niet op tijd loslaten...
Helaas is dat er moeilijk weer uit te rijden als een paard dat eenmaal doet. Maargoed, dat geldt dan vooral voor paarden die het 'verkeerd' hebben aangeleerd, als je eigen paard dat doet wat je al jaren rijdt doe je toch iets verkeerd.