Gebruiken jullie rijhandschoenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Draag je handschoenen?

Ja, altijd.
382 (61%)
Soms.
137 (22%)
Nooit.
99 (16%)

Totaal aantal stemmen: 618

Hermelijn

Re: Gebruiken jullie rijhandschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:10

Ik rij altijd met handschoenen, zodra ik ze niet aan doe krijg ik direct blaren, ben ik heel gevoelig voor. Heb alleen nog geen goed merk gevonden die ik het fijnst vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 08:05

heb een tijdlang met touwteugels gereden en reed toen altijd zonder handschoentjes.
Nu rijd ik met hele dunne teugels,die heerlijk in de hand liggen maar als mijn pony gaat zweten(met lange bosrit in warm weer is dat erg logisch)gaan de teugels wat glijden.
Dan doe ik dus handschoenen aan.
Niet tegen blaren/eelt,daar heb ik nooit last van.
In de winter draag ik ze graag tegen de kou.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:57

Soms, als het koud is ofzo, of als ik blaren of muggenbeten op mijn handen heb. Maar meestal zonder.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:08

Ik rijd altijd zonder handschoenen, een paar jaar terug had ik nog wel eens een blaar, maar ik rijd nu eigenlijk al 2 a 3 jaar zonder, en ik heb misschien 4 blaren gehad daardoor.
Ik weet niet waarom ik het fijner vind, het rijd gewoon lekker, klaar. :D

MicOud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:22

Ik rijd ook altijd met handschoenen. Vind het fijner rijden en rijd dan ook mijn handen niet zo snel stuk.

Iljatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:23

Alleen als het koud is. Niet dat het veel tegen de kou helpt.. En witte handschoentjes als ik een F proefje rij :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:32

Altijd.... Roekl light&grip.
Zelfs in het bos met een stapritje aan lange teugel krijg ik blaren. Heeft niks met trekken te maken. Blijkbaar gevoelige handjes :+

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:47

Ik rij altijd met handschoenen. Als ik dat niet doe heb ik na 1 keer rijden blaren.

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:07

Ik zelf rijdt eigenlijk nooit met rijhandschoenen, vind het niet lekker zitten en vind toch dat ik dan minder contact heb met de mond (vind ik!!)
Maar in de winter (als het echt te koud wordt) rijd ik wel met rijhandschoenen... maar dat is dan ook noodgedwongen, anders vriezen me handen eraf :+

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:10

Vroeger kon ik altijd gerust zonder rijden maar dan ineens begon ik iedere keer blaren te krijgen...
Sinds dien rij ik nooit meer zonder handschoenen, ik mag dan zo licht rijden en er misschien maar 2 minuten op zitten, blaren krijg ik direct :+

xPaloma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:08

Ik rijdt er altijd mee sinds ik een bosrit heb gemaakt op een pony die zo erg trok dat ik wel 4 blaren had
Ik vindt het veel fijner en heb sinds die tijd geen blaren meer gehad.
Nu rij ik er inmiddels 2 en een half jaar mee

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:36

Ik rijd ook altijd met handschoenen. In de winter heb je ze sowieso nodig vanwege de kou, en vind het dan wel fijn om ze altijd aan te hebben, dan heb je tenminste altijd hetzelfde gevoel zegmaar.
En wat een onzinreacties trouwens dat je alleen blaren krijgt omdat je loopt te plukken in je paard z'n mond. Blaren worden veroorzaakt doordat de teugels steeds langs je vingers wrijven, maar dat gebeurt ook al als dat heel licht gebeurt, daarvoor hoef je echt niet te trekken.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:02

Renske_M schreef:
Ik rijd ook altijd met handschoenen. In de winter heb je ze sowieso nodig vanwege de kou, en vind het dan wel fijn om ze altijd aan te hebben, dan heb je tenminste altijd hetzelfde gevoel zegmaar.
En wat een onzinreacties trouwens dat je alleen blaren krijgt omdat je loopt te plukken in je paard z'n mond. Blaren worden veroorzaakt doordat de teugels steeds langs je vingers wrijven, maar dat gebeurt ook al als dat heel licht gebeurt, daarvoor hoef je echt niet te trekken.

Sorry, maar als ik hier reacties lees over handen die kapot getrokken worden en weet-ik-hoeveel blaren dan wordt ik toch wel een beetje triest. Dat zijn heus niet allemaal ruiters met gevoelige handen die bij hele lichte wrijving al blaren krijgen (want ja, die zijn er idd ook). En dan nog een reactie die je hier zo vaak ziet: ik draag handschoenen want mijn paard trekt. :n

Plukken niet alleen nee, streng zijn, "even" doorvragen, gewoon een stugge hand, en vooral niet genoeg of niet op tijd loslaten...

zidane07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:53

Ik heb altijd al met handschoenen gereden, omdat ik anders super snel blaren krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 01:32

Nooit, vind het vreselijk rijden. tenzei het het echt zwaar in de - zit en sneeuw ligd en ik op buitenrit ga. maar dan zijn het ski handschoenen.

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:45

ik rijd altijd met handschoenen. als ik ze niet aan heb, heb ik het gevoel dat ik wat mis...........zal wel tussen mijn oren zitten hahahahaha

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:22

Een te losse hand kan juist ook voor blaren zorgen. Doordat je teugels dan steeds door je handen glijden (kan om mm's gaan).

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:15

shetjessweet schreef:
Renske_M schreef:

Sorry, maar als ik hier reacties lees over handen die kapot getrokken worden en weet-ik-hoeveel blaren dan wordt ik toch wel een beetje triest. Dat zijn heus niet allemaal ruiters met gevoelige handen die bij hele lichte wrijving al blaren krijgen (want ja, die zijn er idd ook). En dan nog een reactie die je hier zo vaak ziet: ik draag handschoenen want mijn paard trekt. :n

Plukken niet alleen nee, streng zijn, "even" doorvragen, gewoon een stugge hand, en vooral niet genoeg of niet op tijd loslaten...

Ben ik met je eens hoor, mensen die wel met stugge hand krijgen zullen ongetwijfeld ook blaren krijgen. Ik bedoel alleen dat, als je met handschoenen rijdt omdat je anders blaren krijgt, dit niet hoeft te betekenen dat je iets verkeerd doet.

En dat 'ik draag met handschoenen want mijn paard trekt' herken ik wel enigszins... ik heb een tijdje een bijrijdpaard gehad bijvoorbeeld wat bij vorige berijders blijkbaar wat te strak was vastgehouden en dus af en toe op eigen initiatief z'n hals ging strekken en daarbij dus de teugels uit je hand rukte. Dat was een gewoonte voor hem geworden en geloof me, daar kreeg ik snel blaren van. :) Helaas is dat er moeilijk weer uit te rijden als een paard dat eenmaal doet. Maargoed, dat geldt dan vooral voor paarden die het 'verkeerd' hebben aangeleerd, als je eigen paard dat doet wat je al jaren rijdt doe je toch iets verkeerd.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:22

Ik rij altijd met handschoenen, omdat ik, en vraag niet hoe ik het voor elkaar krijg maar het is me meerdere keren gebeurd, als mijn paard weer eens een stuiteraanval krijgt mijn handen open haal aan het zadel. Heb meerdere keren bloedende nagelriemen gehad, en aangezien mijn paard het regelmatig in z'n bol krijgt zijn handschoenen de beste oplossing. :)

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:15

Ik rij soms met handschoenen. Maar nu het weer kouder wordt zal ik ze wel meer gaan dragen!

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:28

Ik krijg idd blaren door te losse handen :)
na 10 minuten rijden zijn mijn teugels altijd ineens langer geworden xD
ik moet altijd weer bijpakken

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:32

ik rij nooit met handschoenen, alleen met wedstrijden omdat het dan verplicht is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:37

Altijd met!, Maar dat is niet tegen blaren. Maar in de zomer krijg ik zweethanden/een zweet paard. En dan gaan mijn teugels gleiden. En in de winter tegen de kou.

GBoterbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:47

Ik rij swinters (& herfst en voorjaar) altijd met handschoenen tegen de kou. Koude handen blaren ook weer sneller. Maar zomers niet hoor.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:57

Ik rij altijd met.