Met je kont in het zadel? Draag toch een SPORT-BH!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:43

XmissdaphX schreef:
Ik draag ook geen sport BH.
Gewoon een normale.. Maar ik heb dan ook maar een kleine 65B :')

Het is toch echt "fout" om te denken dat je geen sportbeha hoeft te dragen omdat je een B cup hebt. Je borsten hebben er net zo goed van te lijden, of je nou een B of een D hebt. Oké mensen met een grotere cup hebben sneller last (en vallen ook eerder op) maar het is wel het behoud van je borsten om een sportbeha te dragen. Meestal wordt dat bij kleinere cups niet gedaan (strak, harnas, heb toch niks, .....) maar het wordt wel geadviseerd.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:41

patpen schreef:
XmissdaphX schreef:
Ik draag ook geen sport BH.
Gewoon een normale.. Maar ik heb dan ook maar een kleine 65B :')

Het is toch echt "fout" om te denken dat je geen sportbeha hoeft te dragen omdat je een B cup hebt. Je borsten hebben er net zo goed van te lijden, of je nou een B of een D hebt. Oké mensen met een grotere cup hebben sneller last (en vallen ook eerder op) maar het is wel het behoud van je borsten om een sportbeha te dragen. Meestal wordt dat bij kleinere cups niet gedaan (strak, harnas, heb toch niks, .....) maar het wordt wel geadviseerd.

Jaa daar zit misschien wel wat in.
Maar ik heb theezakjes en vind het dus een beetje onnodig om dan een dure sportbh te kopen die ik waarschijnlijk niet een lekker vind zitten...
Ik heb ze wel maar ik draag ze echt nooit...

Seven

Re: Met je kont in het zadel? Draag toch een SPORT-BH!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:58

is nu 30 % korting op bh's bij de hema :))

ach kon t niet laten voor die 10 euro hahaha en de zoektoch gaat nu gewoon verder naar een betere

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:05

Triumph Triaction Hybrid Star
die lijkt me wel wat :)) eens kijken wat die overal kost

heeft iemand evt ervaring met deze bh

edit besteld :D ben heel benieuwd :))

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:01

Seven, die heb ik nu dus. Hij zit prima, wel een beetje een harnasgevoel en ok hij is gevoerd maar het stelt eigenlijk niks voor. Verder blijven mijn borsten in ieder geval mooi rond en ze blijven ook nog eens mooi op hun plek zitten. Maar ik heb dan ook geen gigantische voorgevel.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:23

Ik moest stiekem wel lachen om de titel van het topic dus denk ik ga even kijken :o

Maar ook ik moet bekennen dat ik (bijna) nooit een sport BH aan heb. Waarom niet?

Ik heb ooit de stap genomen om 50 euro uit te geven voor een sportbeha, verstandig zoals hier gezegd word :j . (En al helemaal omdat ik zwaar ben van boven) maar...

Eerste keer aan allemaal fijn, klein uurtje gereden.. Beetje last van mijn borsten njah zou wel wennen zijn.

Toen maakte ik de dag erop de vergissing om hem aan te doen bij een buitenrit van 3 uur. Na de eerste flinke galop buiten, kreeg ik al last van mijn rug.. Na anderhalfuur begon de stof te schuren.. Na twee uur ben ik met 1 hand gaan rijden omdat ik mijn andere arm onder mijn borsten neer had gelegt omdat het niet uit te houden was.. Na twee en een half uur heb ik zo ongeveer gesmeekt om in stap naar huis toe te gaan.

Ik had wel het gevoel dat de bh de klap opving, maar zo goed dat ze gelijk weer naar boven schoten.

Absoluut geen succes dus, wat ik nu doe is een BH bij de hema kopen met brede banden en hoog gesloten. En nu heb ik nergens geen last meer van :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:35

ik ben heel benieuwd darkshines, ik heb maat 80E ook niet gigantisch maar wil geen plat gedrukt gevoel hebben :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:37

Suzanne_18 schreef:
Wat is er toch mis met het dragen van een sport-bh?? Ik zie zoveel amazone's voorbijkomen die het bestaan er schijnbaar niet van kennen... Zeeziek word ik ervan en krijg spontaan pijnlijke borsten als ik ernaar kijk. Ja, sexy zijn ze niet, maar wel van groot belang als je de inhoud op den duur toch enigsinds sexy wil houden :D . Zelfs als je wat minder rijkelijk bedeeld bent is het geen overbodige luxe. Dus voor de dames die zich aangesproken voelen: Wil je niet dat je tattoo van dat mooie roosje op je borst over een paar jaar een hang-geranium is? Doe jezelf een plezier en trek toch alsjeblieft zo'n onflatteuze sport-bh aan en bewaar je mooie lingerie voor andere momenten!! Het is alles behalve fraai als het hele boeltje fannatiek mee schud op het ritme van je paard zijn loopje.

Dit gebeurt er met je borsten als je geen sport-bh draagt: http://www.kiesdejuistesportbh.nl/index ... nderzoeken
Dit is waarom het toch niet onverstandig is er een te dragen: http://www.kiesdejuistesportbh.nl/index ... -sportbeha

dikke bullshit, spam, reclame. Ik reageer even fel, maar ik vind ook jouw stuk tekst enorm fel.
Ik heb geen sportbh, draag uberhaupt geen bh (maar mooie lingeriehemden). Heb geen hangtieten. En geen last van ongewenst gehups.
Dus ik vind dit schrijven wel erg ver gaan. Je verkondigt een mening dat is prima. Maar doe je zelf een plezier, hanggeraniums en sexy. Dat zijn persoonlijke begrippen die iedereen anders beoordeelt.
Je kunt zeggen dat je een sportbh mooier vindt staan dat er mogelijk onderzoeken zijn die beweren dat het noodzakelijk is (en er zijn ook onderzoeken die zeggen dat het wel of niet dragen van een bh niets uitmaakt. Zogende kinderen maakt meer uit). Maar de rest is puur persoonlijke mening.
Ik vind 50 euro ook te duur. Heb nog ergens een LA Gear sporthemd liggen dat ook moet ondersteunen. Tja, ik hou niet van dat strakke gedoe.

Heb je ook het stuk in de Bit gesponsord? Ik krijg de neiging om nog te reageren op dat stuk vermomde reclame. Daarvoor ben ik niet lid van een blad. Ik verwacht dat iets wetenschappelijk wordt verantwoord, en niet dat het een onnozel stuk wordt met overduidelijk een mening. Nu zie je dat in de journalistiek wel meer overigens.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:33

@germie: je schrijft dat suzanne_18 enkel een persoonlijke mening ventileert. Wat doe je dan zelf met dit stuk? Ik vind het ook walgelijk om vrouwen zonder beha te zien, of het nou met paardrijden is of gewoon in het openbaar. Zeker nu het mooier weer wordt, zie je maar al te vaak vrouwen lopen die nog nooit van een beha hebben gehoord. Een strak truitje en de boel valt eruit als ze iets voorover bukken. Wat is er op tegen om een beha te dragen?
Er staat ook niet dat en sportbeha mooi is, enkel functioneel. Het zicht voor de toekijkers wordt mooier! En een hemd kan echt geen beha vervangen hoor. Tenzij het een behahemd is.
Wat iemand thuis wel/niet draagt moet ieder voor zich weten. Maar bij sporten is er toch niets op tegen om representatief te verschijnen? Er wordt uitgebreid aandacht besteed aan kleding maar een beha is een "ondergeschoven kindje" wat er niet bij hoort.

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:39

ik heb zelf een F cup, en elke sportBH geeft me ENORME rugpijn, terwijl als ik een stevige "gewone" BH draag ik nergens last van heb, ook niet van hangtieten of wiebelgevallen :)
dus voor mij geen sportBH en eenieder die het niet bevalt kijkt maar lekker de andere kant op!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:37

Wat ook heel goed schijnt te helpen is een heel strak T shirt onder je "normale" shirt aantrekken.

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:47

Vraag me af welk level je eigenlijk nodig hebt met paardrijden, haha.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:49

Minimaal level 3, liever level 4.

Jettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:50

Na dit topic bijna helemaal door te lezen ga ik er toch maar een dragen tijdens het rijden :o

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:51

Nu vraag ik me eigenlijk af of ik met mijn 13 ook al eentje zou kunnen gebruiken of moet je daar egt 16 voor zijn ofzo of ligt gewoon aan je grote?

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:54

Zodra je al een gewone BH aan kan kan je ook een sport BH aan. :j

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:56

jha maar of nou super evel nut gaat hebben :}

vind gewone bh nou lekkerder zitten dan sport bh

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:57

germie schreef:
dikke bullshit, spam, reclame. Ik reageer even fel, maar ik vind ook jouw stuk tekst enorm fel.
Ik heb geen sportbh, draag uberhaupt geen bh (maar mooie lingeriehemden). Heb geen hangtieten. En geen last van ongewenst gehups.
Dus ik vind dit schrijven wel erg ver gaan. Je verkondigt een mening dat is prima. Maar doe je zelf een plezier, hanggeraniums en sexy. Dat zijn persoonlijke begrippen die iedereen anders beoordeelt.
Je kunt zeggen dat je een sportbh mooier vindt staan dat er mogelijk onderzoeken zijn die beweren dat het noodzakelijk is (en er zijn ook onderzoeken die zeggen dat het wel of niet dragen van een bh niets uitmaakt. Zogende kinderen maakt meer uit). Maar de rest is puur persoonlijke mening.
Ik vind 50 euro ook te duur. Heb nog ergens een LA Gear sporthemd liggen dat ook moet ondersteunen. Tja, ik hou niet van dat strakke gedoe.

Heb je ook het stuk in de Bit gesponsord? Ik krijg de neiging om nog te reageren op dat stuk vermomde reclame. Daarvoor ben ik niet lid van een blad. Ik verwacht dat iets wetenschappelijk wordt verantwoord, en niet dat het een onnozel stuk wordt met overduidelijk een mening. Nu zie je dat in de journalistiek wel meer overigens.

Zo zo, jij voelt je wel erg aangesproken geloof ik...
Kallum...

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:21

Ik ben ook gezegend met een grote 100D, durf idd ook niet op een paard stappen zonder! :o
Ik heb meteen geinvesteerd in enkele goede. Iets duurder, maar wel zeker dat ik niet zit rond te shaken of dat ik mezelf in een harnas voel.
Ik heb een sportbeha level 4 Van Marie Jo intense en die kan ik enorm aanbevelen!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:26

Qilan schreef:
Nu vraag ik me eigenlijk af of ik met mijn 13 ook al eentje zou kunnen gebruiken of moet je daar egt 16 voor zijn ofzo of ligt gewoon aan je grote?

waarom zou je met 13 er nog niet een kunnen gebruiken? kijk, als je nu een a/b cup hebt zou je mischien ook nog wel even afkunnen met een gewone, maar wel stevigere en wat hoger model bh. Dit omdat je vol in de groei zit en je lichaam behoorlijk veranderlijk is (lengte omvang cupmaat). Heb je echter c of meer, of heb je er last van dat ze veel bewegen zou ik wel voor een sportbh gaan. Zeker als je wat meer hebt is dit erg belangrijk omdat je borsten nog vol in de groei zijn en (volgens mijn logica) dan juist kwetsbaar/gevoelig zijn voor de negatieve effecten van het niet dragen van een goede bh, zoals bijvoorbeeld hangen.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:30

Er zijn niet eens sport beha's in mijn maat.
Ik kan 100 jumping jacks doen en nog beweegt er niks want ik héb gewoon (bijna) niks. :')
Beetje onzin om dus maar te zeggen dat iedereen tijdens paardrijden een sport BH zou moeten dragen..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:09

dat zegt ze ook niet :P
je moet de titel met een korreltje zout nemen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:40

AppelQueen schreef:
ik heb zelf een F cup, en elke sportBH geeft me ENORME rugpijn, terwijl als ik een stevige "gewone" BH draag ik nergens last van heb, ook niet van hangtieten of wiebelgevallen :)
dus voor mij geen sportBH en eenieder die het niet bevalt kijkt maar lekker de andere kant op!

Volgens mij heb je dan tot nu toe echt geen goede sportbh gehad hoor! Maar zolang jij het prettig vind zitten en je zicht niet erdoor belemmerd wordt (GRAPJE !! :D ) dan voldoet een gewone BH schijnbaar. Soms zie ik echt vrouwen rijden waarvan ik bang ben dat ze met 2 blauwe ogen af zullen stappen, zooo hoptst dat omhoog AUWIE!!! (sorry maar dan heb ik echt last van plaatsvervangende schaamte, ookal wordt hier geroepen dat je dan maar de andere kant op moet kijken...op de een of andere manier MOET ik er gewoon naar kijken :o trekt mijn blik er gewoon naar toe :o )
Zelf ben ik echt van de mooie lingerie, maar met paardrijden vind ik een beugel echt niet prettig en vind ik het juist wél fijn als de boel lekker platgedrukt wordt haha..Dan liggen ze tenminste stil!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:53

Wat mij betreft mag iedereen het zelf weten of zij een sportbeha aantrekt. Ik heb zelf geen kleine borsten en draag als sinds mijn 13e beha's en dus ook sportbeha's. Toen ik nog judo-de vond ik het al vreselijk om zonder beha te sporten en met paardrijden helemaal. Ik krijg vreselijke pijn als ik per ongeluk met mijn gewone beha rijd (meestal heb ik dan ook direct bandenpech en aansluitend blauwe ogen). Als je geen borsten hebt, heb je m.i. ook geen beha nodig en zal je denk ik ook weinig pijn ondervinden. Heb het inderdaad ook wel eens gezien van een oud-stalgenote die dacht het ook wel zonder te kunnen (met cupmaat E/F). Draf doorzitten was ook heel apart om naar te kijken en ik kreeg zelf plaatsvervangend pijn in mijn boobies en kin. Ik geloof dat haar instructeur wel een opmerking heeft gemaakt over betere ondersteuning....
Ik draag diverse soorten sportbeha's, Zweeds merk, van A. van Elmpt (hier op Bokt) en van Hema. Voldoen alledrie prima.

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:57

ik kan me echt niet voorstellen vanaf cup maat B dat
het handeltje niet begint te schudden ...
ik kan in ieder geval niet zonder !
Misschien hangt het ervan af als je gewoon een ontspannend bosritje
gaat maken of een serieuze training afwerkt ?

:j