Zonder cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ezzelmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:00

ik vind het wel veiliger met cap.
maar als het heel warm is dan is het niet lekker ;)

xBlondie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:06

ezzelmee schreef:
ik vind het wel veiliger met cap.
maar als het heel warm is dan is het niet lekker ;)

Nee, maar ook niet bepaald lekker als je er valt en keihard met je hoofd op een steen valt of zo..

vosjess

Re: Zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:09

MET!!!

met een goede cap heb ik eigenlijk ook zelden last van warmte...

xBlondie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:20

Ja, inderdaad. Ik heb er in de zomer niet eens zo last van?

RedZone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:52

Ik rijd niet altijd met cap, maar als ik naar buiten ga dan altijd wel.
Ieder moet het voor zich weten of ze een cap op hebben of niet.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:14

De mensen die zonder cap rijden moeten dat helemaal zelf weten. Ik zal echt niemand dwingen om een cap te dragen, maar ik vind wel dat je onnodig risico loopt als je geen cap draagt. Als je van je paard valt, om welke reden dan ook, val je meestal van hoog. En je hoofd is kwetsbaar!
Ik rij altijd met cap. Alleen op onze bruiloft heb ik zonder cap gereden.
Mocht er iemand op mijn paard willen rijden, dan verplicht ik wel een cap. Anders kom je er niet op.
Zo is dat ook met m'n verzorg pony, zonder cap mag ik niet op haar rijden. Maar ikzelf wil niet zonder cap rijden, dus dat scheelt ;)
Nee ik loop liever geen schedelbasis fractuur op, ik neem de bescherming die ik kan nemen. Een cap.

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:33

Als t moet rij ik wel met cap (leen dr wel eentje ofzow dan).
Maar heb dr echt een schurft hekel aan, om een cap op mn kop te hebben staan..
Ik kan een normale pet al niet echt hebben op mn kop..
En heb al heel wat vlieglessen gehad in al die jaren, maar die cap heeft nog nooit mn "leven gered"
Das t zelfde als nu met die body protectors..ik deed me vroeger nog echt pijn, nu loopt iedereen met die protectors om, al lijkt t me ook niet altijd even veilig..je zit er zo vast en stijf in..zonder dat je je goed natuurlijk kunt bewegen naar mijn mening..

_Lenie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:08

Het is dat het moet bij mijn vereniging maar vroeger deed ik het ook niet hoor op mijn vorige stal..

Maar ik vind vooral dat het snel een eigen keuze is of ze wel of geen cap dragen.. Z ruiters dragen toch ook meestal een hoedje en dat is toch ook geen Cap en rijden meestal op soms beste gekke paarden..

Tja ongelukken zitten in een klein hoekje, toch vind ik altijd dat mensen zelf mogen kiezen, altijd dat gezeur op bokt draag een cap bla bla bla.. Na 1 keer oke maar na 50 berichten telkens draag een cap :')

Ik draag het liefst ook geen cap heb dan echt een paddenstoelen hoofd :') het staat me echt niet.. maarja moet momenteel en pak hem nu automatisch uit men kast

Toscaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:02

Ik rijd nou alleen buiten of bij de les of op wedstrijd met cap omdat het verplicht is.
En buiten ben je niet verzekerd zonder cap.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:09

Ik rij op de manege altijd met cap(verplicht natuurlijk). Ben niet anders gewend. En alles wat je op m'n hoofd zet staat me, in de zomer zweet het wel, maar dan douche ik me gewoon na het rijden. :D

Alleen op me verzorgShet rij ik zonder cap(5 minuutjes per week, stappen en een klein drafje. We houden haar aan de longe omdat ze anders naar de schuilstal gaat... :+ )
Ik vind het een beetje veel moeite om dat ding mee te zeulen voor die paar minuutjes(aan de longe, dicht bij de grond).

Verder rij ik wel altijd met cap, veilig dus.

iCaity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:45

Op de manege bij mij is het verplicht en voor mijn eigen veiligheid heb ik hem daarom altijd op.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:39

als ik er in de wei bv opstap rij ik bijna altijd zonder, verder toch wel altijd met

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:03

_Lenie_ schreef:
Het is dat het moet bij mijn vereniging maar vroeger deed ik het ook niet hoor op mijn vorige stal..

Maar ik vind vooral dat het snel een eigen keuze is of ze wel of geen cap dragen.. Z ruiters dragen toch ook meestal een hoedje en dat is toch ook geen Cap en rijden meestal op soms beste gekke paarden..

Ik ben een Z ruiter maar draag in het Z gewoon mijn cap hoor. vanaf Z2 reed ik met hoedje, maar vaak het losrijden met cap. En dan had ik niet eens een springerig typje onder mn kont...

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:44

Ik rij altijd met cap.
Ik maak voornamelijk jonge paarden zadelmak en rij ze in.
Ik heb een lid van onze rijvereniging verloren omdat ze geen cap op had.
Ik rij echt geen meter meer zonder cap.
Zelfs op de wasplaats er voor de eerste keer ophangen gebeurt bij mij met cap.
Zonder cap voel ik me kaal.

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:20

doe ALTIJD een cap op!!! en als je hem eens vergeet gewoon niet rijden of hem ophalen! riij NOOIT zonder cap!

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:36

carmen99 schreef:
doe ALTIJD een cap op!!! en als je hem eens vergeet gewoon niet rijden of hem ophalen! riij NOOIT zonder cap!

Helemaal mee eens!!
Het blijven levende wezens waar je op zit en soms zijn zij of de omgeving onvoorspelbaar, dus hou op die cap!!!!!!!! _/-\o_

nicole31997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:23

abby12wo schreef:
Deborah_ schreef:
Ik rij altijd met cap, ongeluk zit in een kleine hoek. Paarden blijven vluchtdieren, ookal ken je het paard heel goed, ze kunnen altijd nog iets onverwachts doen of er kan iets onverwachts gebeuren (omgeving of met de rijspullen) . Ik blijf lekker veilig met cap rijden ;)

idd Ik ben het met je eens.
als je last van een zweethoofd hebt kun je een cap met ventilatie kopen dat heb ik zelf namelijk wel erg handig :D
Het is net wat je zelf wil!

ik heb ook een cap met ventilatie, werkt prima ;)

miir20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:41

Ik reed mijn vorige paard laatste jaar zonder cap. Vind het verschikkelijk met cap rijden en ik vertrouwde haar blind. Met les en buitenrit deed ik wel cap op. Met les is het verplicht en buitenrijden weet je niet wat je tegenkomt ondanks dat je het paard blind vertrouwd!

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:50

Altijd met, een gewoonte. Zonder vind ik gewoon niet verantwoord, je weet nooit wat er kan gebeuren...

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:07

Ik rijd 9 van de 10 keer zonder cap. Maar dat is alleen als ik het paard ken. Ik vind dat je snel een 'zweethoofd' krijgt en vind dat niet echt prettig :P ..

nouwxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:13

Ik heb altijd een cap op.
Al geleerd vanaf de eerste keer toen ik op een paard stapte. :o

mpkz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:22

ik vindt dat ze het zelf moeten weten, maar ik rij altijd met cap :+

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:36

Ik heb ook altijd een cap op. Verplicht op de manege en van thuis uit ook.
Tijdens het galopperen struikelde het paard en deed een koprol over het paard, gelukkig had ik mijn cap op!
Liever mijn cap op dan bv 2 maanden niet kunnen rijden omdat ik geen cap op had, dan zit je daar met een schuldgevoel! Nu ja, ieder zijn keus. Uit fouten kan je leren hé ;-)

Beau_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:40

Ik rij het liefst met cap. Geeft me gewoon een veilig gevoel. Ook al vertrouw ik het paard en ken ik hem of haar nog zo goed.
Ik kan net zo goed een fout maken, terwijl t paard niks doet en dan alsnog met mijn hoofd op een steen knallen

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:46

ik rijd altijd met cap :j allereerst omdat ik dat zelf veiliger vind, daarnaast is het verplicht op stal, en dat vind ik een hele goede regel. Zweten in de zomer heb ik niet zoveel last van, ik let meestal meer op mijn paard dan of m'n haar wel goed zit. rijd nu 11 jaar, ben het wel gewend :Y)