Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij een paardenjas met echt bont kopen?

Ja, prachtig! Waar kan ik het kopen??
21 (5%)
Ja, mits de prijs niet te hoog is.
29 (8%)
Nee, ik ben absoluut anti-bont.
285 (80%)
Ik weet het niet
20 (5%)

Totaal aantal stemmen: 355

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:30

Haha, nou Leslie, dan hoop ik dat ik je nooit tegen kom met mijn spuitbussie! }>

Nee hoor, zonder dollen, je moet doen wat je zelf het beste lijkt, maar kom dan ook niet jammeren dat mensen je minder leuk vinden daardoor :P

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:31

Citaat:
ja maar dieren die gefokt worden voor vlees en waarvan het leer dus gebruikt wordt hebben ook geleden! Vind jij dit leed niet erg dan? Dus alleen als ze het uitgillen van de pijn is het erg, maar zolang het bij vetmesten of ophokken blijft en een transport met teveel in een te kleine ruimte zonder eten of drinken is niet erg?

je hebt biologisch leer, maar 't leed waar jij 't over hebt is ook erg. maar praat dit de bont industrie goed?
dit leed is heel erg, maar met de wasberen e.d. precies 'tzelfde, die hebben ook geen prettig leven én worden nog eens op een gruwelijke pijnlijke manier ontdaan van hun vacht. daarbij is leer vaak van koeien en die worden vaak al in redelijk goede omstandigheden gehouden.

hyppolyte

Nee dat doen ze niet nee, daarom moeten de mensen die het spul kopen de eisen gaan stellen, alleen bont als het dier geen lijdensweg doorstaan heeft, anders NIET KOPEN!

Citaat:
ja maar dieren die gefokt worden voor vlees en waarvan het leer dus gebruikt wordt hebben ook geleden! Vind jij dit leed niet erg dan? Dus alleen als ze het uitgillen van de pijn is het erg, maar zolang het bij vetmesten of ophokken blijft en een transport met teveel in een te kleine ruimte zonder eten of drinken is niet erg?

Dat leed is ook erg ja, maar in dergelijke gevallen kun je dus voor biologische alternatieven kiezen. Als je kiest voor biologisch vlees dan kan die bio industrie hopelijk eindelijk eens opdoeken en dan komt uiteindelijk het leer ook van de beesten af die een prima leven hebben gehad. Begin bij jezelf en probeer mensen mee te krijgen, zo werkt het.

Twiggy2008

Tallie1979 schreef:
Weet je, verbeter de wereld begin bij jezelf is hier van toepassing.. Zeggen dat je er toch niks aan kunt veranderen is zo makkelijk :P

Ben blij dat in de geschiedenis een hoop mensen inderdaad niet zo'n instelling hebben gehad van 'ik kan in mijn eentje toch niets veranderen', want dan had de wereld er nog erger uitgezien, vrees ik ;) . Ik geloof eerder in de kracht dat 1 persoon meer kan veranderen, dan 'ie in eerste instantie denkt.

En daarnaast; ik kan niet begrijpen dat je als weldenkend mens met gevoel dit kunt goed keuren. Laat staan als dierenliefhebber, waarvoor bokt een forum schijnt te zijn. Al hoewel ik me dat steeds vaker afvraag......

Tallie1979

Re: Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:33

Hier van toepassing:

If you think you're to small to have influence, then you've never spend the night in a room with a mosquito....

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:33

:') _O- :=
Jammer dat je die kans niet krijgt!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:34

Citaat:
Was jij bij elk stukje vlees dat je eet erbij toen ze geslacht werden? ook zo'n grappige opmerking.
Ik ken een website met alleen maar echte bontjassen, waar je heel voorzichtig mee moet zijn. Omdat het bont geschoren is en dus niet zo stevig is als bijvoorbeeld op mijn jas. Bont kan uitvallen
Je kan natuurlijk alles over een kant scheren

Ik heb er geen problemen mee, ik draag het zonder schaamte, ik blijf het dragen, en daar kun je alles over zeggen wat jij wil, maar ik denk dat ik niet de enige ben.

bij het biologische vlees weet je iig dat ze een dierwaardiger leven hebben gehad als die wasbeertjes om jou jas. het slachten in NL is zoiezo al 'n heeel stuk netter als die van 't wasbeertje in jou jas.
wat jij blijft dragen moet je zelf weten, maar ik zou het niet eens over m'n hart kunnen krijgen dat ik zoiets draag waarvan ik weet dat daar beestjes zoveel pijn hebben geleden, alleen omdat ik 't mooi vind. :r

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:35

Gewoon ff een vraagje tussendoor: Hoe weten jullie zo zeker dat het echt bont is? (sorry heb niet alle 15 pagina's gelezen maar vind het normaal een erg fijn merk). En als er staat op de website: Racoon.Kan dit niet betekenen dat het een look-a-like van Racoon bont is? Dus wel NEP bont?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:36

Welke wasbeer? :') die heb ik niet.

Trouwens, mocht er toch ooit opeens een likje verf op zitten ben ik nog zo subtiel om 'm aan een zwerver te geven :D ook die zijn er zeker weten heel blij mee zo'n lekker warm jasje.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:36

charissiej schreef:
Gewoon ff een vraagje tussendoor: Hoe weten jullie zo zeker dat het echt bont is? (sorry heb niet alle 15 pagina's gelezen maar vind het normaal een erg fijn merk). En als er staat op de website: Racoon.Kan dit niet betekenen dat het een look-a-like van Racoon bont is? Dus wel NEP bont?

Het is bevestigd door Horsepoint, de Nederlandse distibuteur van Kingsland :)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:41

Citaat:
Welke wasbeer? die heb ik niet.

jij had toch zo'n jas??.. racoon bont, wasberen dus.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:42

VOS :D

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:43

Tallie1979 schreef:
Nope, ik heb ook geen nepbontje :P Heb wel een schapenvacht gehad voor onder mijn zadel.. Maarja, dat is van een lam dat niet levend word gevild.. ;)

Schapen bont is ook Bont of ben ik nou blond?
En hoe denk jij dat onze islamieten de schaapjes en lammetjes slachten?
Niet echt diervriendelijk hoor kan je wel een filmpje sturen als je dat wil?
Maar denk niet dat je dat wil zien

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:47

jootje13 schreef:
Tallie1979 schreef:
Nope, ik heb ook geen nepbontje :P Heb wel een schapenvacht gehad voor onder mijn zadel.. Maarja, dat is van een lam dat niet levend word gevild.. ;)

Schapen bont is ook Bont of ben ik nou blond?
En hoe denk jij dat onze islamieten de schaapjes en lammetjes slachten?
Niet echt diervriendelijk hoor kan je wel een filmpje sturen als je dat wil?
Maar denk niet dat je dat wil zien

Aha.. Nou, die heb ik laatst gezien.. Voor mij nooit, maar dan ook nooit meer halal vlees.. :n

Enne, het gaat mij er niet om dat een dier word geslacht, wel om de wijze waarop.. Dus: Snijden we onverdoofd de strot af en laten we doodbloeden, villen we levend, of maken we het dier eerst dood door een pin door het hoofd en gaan we dan alles verwerken?

Islamitisch slachten ben ik tegen, levend villen ook..

Paard/koe/schaap/varken wat eerst pin door de kop krijgt heb ik minder moeite mee..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:50

Ohhh wacht even jootje is moeder van Leslie :D Ik moest even nadenken over de link.. ( herinnerde ineens het topic over chihuahua's en het "lastigvallen" van de nieuwe baasjes :D )

Mams, is het echt nodig om in een topic als deze zulke provocerende dingen neer te zetten? Lekker voorbeeld ben je voor je kind! ;) Chapeau! En dan ook nog zelf een kennel hebben.. Lekkere dierenvrienden zijn jullie! :+
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 15-09-10 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:52

weten jullie, ik vind het een ander verhaal als mensen geen bont dragen vanwege het afmaken van een dier. maar ik vind het wel raar als iemand zegt: ja het is zielig als ze alleen voor hun vacht worden gefokt,maar wel zelf leer gebruiken.

want ik ben het er helemaal mee eens dat dat levend villen echt te walgelijk is.

en dames,iedereen mag zijn mening geven,jootje dus ook
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 15-09-10 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:52

Gatverdamme, wees er maar trots op, mijn god, wat een onbenul zeg :r :r :r!
Ik hoop dat je ooit nog eens wijzer wordt en je de ogen uit je kop schaamt als je je eigen opmerkingen terugleest :r.

Schapenbont wordt niet verkregen door het LEVEND VILLEN. Seriously hoe vaak moet dat nou nog gezegd worden!!!!

En die beestjes die halal geslacht worden die hebben meestal een beter leventje gehad dan onze bio koeien. Bovendien is die wijze van slachten niet te vergelijken met datgene waar we het nu over hebben. Neemt niet weg dat het ook niet bepaald ideaal is, maar beestje merkt er al heeeeel snel helemaal niets meer van hoor :n.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:53

sorry,maar het ene met het ander gaan vergelijken en het minder erg vinden,vind ik ook nogal storend.

dat een beest een beter leven heeft gehad geeft je nog niet het recht om ze op een rot manier te slachten zoals halal

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:54

ik denk dat we maar eens een chihuahua bontjas moeten gaan maken, dan gaan we gezellig even langs die tent van jootje en dochter en dan laten we ze even zien dat levend villen helemaal niet erg is :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:55

Snoevie schreef:
en dames,iedereen mag zijn mening geven,jootje dus ook

Er zit imo een verschil tussen een mening geven of een provocerende text neerplempen.. :P

Leslie90

Ik zal me nooit schamen :n ik ken deze discussies onderhand, voer ze al een hele tijd, als de winter weer aanbreekt zitten er hele PETA internet casanova's op hyves te spitten naar bontkraagjes.
En ik verdedig m'n vosjes graag :j

Tallie1979

hyppolyte schreef:
ik denk dat we maar eens een chihuahua bontjas moeten gaan maken, dan gaan we gezellig even langs die tent van jootje en dochter en dan laten we ze even zien dat levend villen helemaal niet erg is :+

Nou inderdaad, doet helemaal geen zeer joh! En een gillend dier heeft vast plezier!! :j

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:56

Ik vind het wel erg mooie jassen, zou het zelf alleen niet direct kopen. Vind dat het geld niet waard.

Overigens vind ik het niet netjes dat mensen verf over mensen met een bontje heengooien..

Dan is het beest alsnog voor niks gestorven..
En als het mij zou overkomen had ik je nog aangeklaagd ook :)

Die filmpjes zijn werkelijk echt heel zielig! Kan me niet indenken waarom een mens dat doet..

En zoals zoveel zeggen nep is idd niet zo mooi als echt..
Maar ookal had ik het geld ervoor zou het niet doen.

Heeft niks met principes te maken of omdat ik het oh zo zielig vind.. Wat het bij sommige natuurlijk wel is.

Vind mezelf er gewoon geen persoon voor..

Overigens heb ik wel een dons kussen, en dons in bepaalde jassen zitten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:56

je hebt weleen hoop chihuahua's nodig voor een bontjas........

tallie1979: ik vind jootje hier dan niet de enige in,eerlijk gezegd. als je je eraan stoort kan je beter temmen ipv er verder op te reageren :)

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:57

hyppolyte schreef:

Dat word voor jou een heel duur jasje meid want chihuahua ``s zijn dure hondjes weet niet of je dit al wist?
En aangezien je heel wat chi``s nodig heb om een jas op maat te krijgen Nou zou zeggen ga alvast sparen

:D