Nee hoor, zonder dollen, je moet doen wat je zelf het beste lijkt, maar kom dan ook niet jammeren dat mensen je minder leuk vinden daardoor
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:ja maar dieren die gefokt worden voor vlees en waarvan het leer dus gebruikt wordt hebben ook geleden! Vind jij dit leed niet erg dan? Dus alleen als ze het uitgillen van de pijn is het erg, maar zolang het bij vetmesten of ophokken blijft en een transport met teveel in een te kleine ruimte zonder eten of drinken is niet erg?
Citaat:ja maar dieren die gefokt worden voor vlees en waarvan het leer dus gebruikt wordt hebben ook geleden! Vind jij dit leed niet erg dan? Dus alleen als ze het uitgillen van de pijn is het erg, maar zolang het bij vetmesten of ophokken blijft en een transport met teveel in een te kleine ruimte zonder eten of drinken is niet erg?
Tallie1979 schreef:Weet je, verbeter de wereld begin bij jezelf is hier van toepassing.. Zeggen dat je er toch niks aan kunt veranderen is zo makkelijk
. Ik geloof eerder in de kracht dat 1 persoon meer kan veranderen, dan 'ie in eerste instantie denkt. Citaat:Was jij bij elk stukje vlees dat je eet erbij toen ze geslacht werden? ook zo'n grappige opmerking.
Ik ken een website met alleen maar echte bontjassen, waar je heel voorzichtig mee moet zijn. Omdat het bont geschoren is en dus niet zo stevig is als bijvoorbeeld op mijn jas. Bont kan uitvallen
Je kan natuurlijk alles over een kant scheren
Ik heb er geen problemen mee, ik draag het zonder schaamte, ik blijf het dragen, en daar kun je alles over zeggen wat jij wil, maar ik denk dat ik niet de enige ben.
charissiej schreef:Gewoon ff een vraagje tussendoor: Hoe weten jullie zo zeker dat het echt bont is? (sorry heb niet alle 15 pagina's gelezen maar vind het normaal een erg fijn merk). En als er staat op de website: Racoon.Kan dit niet betekenen dat het een look-a-like van Racoon bont is? Dus wel NEP bont?

Tallie1979 schreef:Nope, ik heb ook geen nepbontjeHeb wel een schapenvacht gehad voor onder mijn zadel.. Maarja, dat is van een lam dat niet levend word gevild..
jootje13 schreef:Tallie1979 schreef:Nope, ik heb ook geen nepbontjeHeb wel een schapenvacht gehad voor onder mijn zadel.. Maarja, dat is van een lam dat niet levend word gevild..
Schapen bont is ook Bont of ben ik nou blond?
En hoe denk jij dat onze islamieten de schaapjes en lammetjes slachten?
Niet echt diervriendelijk hoor kan je wel een filmpje sturen als je dat wil?
Maar denk niet dat je dat wil zien
Ik moest even nadenken over de link.. ( herinnerde ineens het topic over chihuahua's en het "lastigvallen" van de nieuwe baasjes
)
Chapeau! En dan ook nog zelf een kennel hebben.. Lekkere dierenvrienden zijn jullie!
!
.
. 

hyppolyte schreef:ik denk dat we maar eens een chihuahua bontjas moeten gaan maken, dan gaan we gezellig even langs die tent van jootje en dochter en dan laten we ze even zien dat levend villen helemaal niet erg is