paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:22

DIVA2 schreef:
@Sita; ik zie jou ook altijd(stralend!!) op je paardje zitten in een gewone(?) spijkerbroek. Kan je mij misschien vertellen wat voor broek/model je daarvoor gebruikt?

Ik heb gewoon altijd broeken van de C&A.. :) Bestel ze ook via de Wehkamp, volgens mij heb ik ze van de C&A clockhouse en de C&A Yessica collectie.. :)

Maar ik rijd tegenwoordig weer dressuur dus heb nu gewone rijbroeken.. Allerlei kleuren, als ik het mooi vind trek ik het aan.. ;)
Als iemand mij niet in een (lichte of geruite broek wil zien kijkt ie maar de andere kant op.. :Y) Ik heb de paarden aan huis staan, dus heb geen last van kwekkende en roddelende stalgenootjes ofzo.. :+

DIVA2

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:39

Dan ga ik daar ook eens kijken;-)
Begrijp dat je dus geen last heb van de naden aan de binnenkant van je benen?
En je hebt gelijk hoor, als jij het mooi vindt laat de reste dan maar z**ren.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:24

Nee, daar heb ik geen last van.. :)

En inderdaad, ik ga me niet wegcijferen in donkere kleding omdat dat toevallig mooier/slanker weet ik veel wat zou staan.
Er staat namelijk heel veel netjes met een maatje meer, maar je moet het even durven aantrekken. Ik draag ook gewoon kleding van de H&M, Shoeby, Esprit, Lake side etc. Past gewoon allemaal netjes. Van paardenkleding heb ik ook truitjes van mountain horse, horka en PK enzo.. :)

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:19

Ik koop ook altijd broeke bij C&A, ga dalijk weer kijken :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:02

Ik heb trouwens ook een lievelingsbroekie. Eentje van het merk Fouganza, erg goedkope broeken. Ze hebben van die enorm dunne stoffen broeken die veel rekken maar snel kapot gaan. Maar deze is uit andere stof, zit ook heel lekker en heeft een hoge taille. Amper 30 euro was ik eraan kwijt, gebruik 'm enkele keren per week en hij is na een jaar nog steeds niet stukgereden (wat een hele prestatie is in mijn geval :+ )

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:15

hahaha. ik heb maatje 46 en een stal top stalgenoten! Ik draag altijd de mondoni serie van divoza want ik ben tevens gezegend met korte beentjes. gggrrr Ik heb sinds kort een ruitjes rijbroek (eindelijk gedurfd) en ik krijg alleen maar complimenten dat het leuker staat dan die zwarte, bruine en blauwe waar ik altijd in liep. Bij ons is het LOL MET JE KNOL of je nu als volwassene in maatje 176 zit of in 50! Ik ben niet tevreden met mijn lichaam (kan natuurlijk beter) maar accepteer het wel. Heb trouwens petrie laarzen op maat laten maken. Heb alleen moeite met het vinden van goede jassen??

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:20

Sita en kitag1rl: Tot welke maat gaan de broeken van C&A clockhouse en Yessica collectie? Ik lees dat jullie daar altijd wel slagen dus ben benieuwd. Ik heb namelijk meer 1 spijkerbroek die me goed zit, van Miss Etam. Heb heel veel moeite met leuke goedzittende (gewone) broeken te vinden. Komt ook door mijn erg dikke kuiten.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:03

Mijn broeken komen ook voornamelijk van de c&a, geloof dat ze tot maat 48 gaan :)

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:03

ik heb zonet een jessica 46 gekocht. Maar weet zo niet welk type mn andere spijkerbroeke zijn. Volgens mij gaan die tot 48.. maar zeker weten doe ik het niet.. Heb ook een erg leuk gehaakt jurkje gekocht! Erg gewaagd maar ik vind um wel gaaf met een dikke legging eronder :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:04

Wat fijn te lezen dat er meer ruiters met een maatje meer zijn dan ik altijd heb gedacht (maatje meer begint voor mij pas vanaf mt 46 ;) ).

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:49

Ze hebben goede kleding bij de WE tm 46 en H&M grote maten is ook ideaal!

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:59

H&M heeft die grote maten? Nooit geweten....

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:41

kitag1rl schreef:
H&M heeft die grote maten? Nooit geweten....

ja H&M heeft ook grote maten!!
alleen niet in alle H&M winkels.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:57

Die broeken van c&a gaan idd tot maat 48.
De h&m grote maten collectie is niet veel vind ik, maar gelukkig kan ik de gewone collectie van h&m ook aan..

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:06

Oef, na al die topics over "overgewicht van de ruiter" dat negatief is voor het paard eindelijk zo een topic. Ik heb ook maatje 46 en rij met een tinker. Geen probleem. Bekijken mensen mij? Pech voor hun, het enigste dat ze kunnen krijgen is een neerschietende blik. Ik ben nu 17, maar van mijn 11 had ik al complexen, het heeft dus goed 5 jaar geduurd voordat ik mij er niets meer van aan trok.

Meid, je bent wie je bent, dit zeg ik trouwens tegen iedereen hier. Als jouw paard het aankan, waarom niet? Je denkt toch niet dat alleen maar modellen mogen rijden?

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:56

Zit er in die spijkerbroeken van de C&A wel stretch? Ging er bij de meeste zaken al gelijk vanuit dat er geen grotere maten dan 44 hangen. Maar heb me (gelukkig) toch vergist! Voor broeken slaag ik eigenlijk alleen bij de Miss Etam en heel soms bij de V&D.
On line hebben ze bij Bon prix ook grotere maten.
Inderdaad een fijn topic dit. Gezellig, geen gezeur en informatief!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 08:38

Ja, er zit iets van 3% elastan is..

Wat mij wel opvalt aan sommige reacties is dat mensen niet weten wat er allemaal te koop is en waar in grotere maten..
Lopen jullie gewoon altijd de winkels voorbij waarvan je denkt, daar pas ik niks?
Dat moet je eigenlijk niet doen, want zo kom je nooit ergens en krijg je ook nooit weet van de maten.. :)

Nadeel van mijn figuur is dat ik dus wel 46 nodig heb van spijkerbroek, maar van mijn taille maar maat 42.. Dus ik moet altijd een riem.. Ongeacht welke broeken ik heb.. ^)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 08:58

De broeken van HH vind ik juist niet zo fijn. Heb nu de HH coutoure maar twijfel wel eens om hem te verkopen. (vind hem alleen zo leuk :o ) Alleen met rijden vind ik hem net ff iets te strak. Ook wel weer een goede motivatie om de chips te laten liggen haha!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:06

Sita_ schreef:
Die broeken van c&a gaan idd tot maat 48.
De h&m grote maten collectie is niet veel vind ik, maar gelukkig kan ik de gewone collectie van h&m ook aan..

Ik kan de gewone H&M ook aan, maar soms zitten er best leuke dingen tussen bij de grote maten. Grote H&M winkels hebben meer grote maten dan dat er in de webshop staat.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:10

Ik koop meestal online (neckermann en wehkamp) daar kan ik goed slagen.
Een fijne rijbroek vinden is een stuk moeilijker.
Maar geeft wel weer wat extra stimulans om wat kilo's kwijt te raken.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:33

Sita_ schreef:
Wat mij wel opvalt aan sommige reacties is dat mensen niet weten wat er allemaal te koop is en waar in grotere maten..
Lopen jullie gewoon altijd de winkels voorbij waarvan je denkt, daar pas ik niks?
Dat moet je eigenlijk niet doen, want zo kom je nooit ergens en krijg je ook nooit weet van de maten.. :)

Nadeel van mijn figuur is dat ik dus wel 46 nodig heb van spijkerbroek, maar van mijn taille maar maat 42.. Dus ik moet altijd een riem.. Ongeacht welke broeken ik heb.. ^)

Ik kom bij MissEtam, M&S, soms bestel ik bij Bonprix of Otto oid.

En ik moet ook altijd een riem, anders zakt alles af. Heel lastig.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:30

Misterylady schreef:
Wat fijn te lezen dat er meer ruiters met een maatje meer zijn dan ik altijd heb gedacht (maatje meer begint voor mij pas vanaf mt 46 ;) ).

Heehee wat is dat nou behoor ik dan ineens weer tot de maatjes mindere ruiters met mijn 44 :+
Nee hoor ik ben echt wel dat maatje meer,ik hoor bij jullie! :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:34

:D
Nee zo bedoel ik het nou ook weer niet ;)
Maar vanaf een maat 46 wordt het stil aan moeilijker om bijv. rijbroeken te vinden. Veel collecties gaan maar tot maat 44 (ook in reguliere winkels).

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:41

Ook ik zal me hier eens melden (wel al lekker meegelezen natuurlijk)
Ik heb zelf mt 46 (van de meeste merken dan) en ben erg tevreden met mijn blue label van cavallo, heeft voor mij precies de goede pasvorm.
Voor gewone kleding ga ik ook naar Miss Etam en V&D voornamelijk, toen ik nog wat minder was kon ik ook nog wel slagen bij H&M en andere zaken, maar helaas hier in Ede hebben de meeste winkels tot mt 44 en dat staat dan toch echt niet.
Sinds een tijdje hebben we ook een Ulla popkins winkel hier, maar vond de kleding me niet erg aanspreken.

Ben trouwens niet tevreden met mijn figuur hoor, zou graag wat kwijt willen, maar dan wel op een gezonde manier.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:43

Ulla Popkins is ook niet zo mijn winkel. Soms zit er wel iets leuks bij maar dan vind ik het weer te duur.

Idd wel op een gezonde manier, dat wil ik ook. Ga morgen weer een nieuwe start maken :P