Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

060606

Re: Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:57

Als mensen zich niet houden aan de regels.

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:01

Ik rijd zelf geen wedstrijden maar ga wel vaak genoeg mee op ponywedstrijden. Daar kan ik me ergeren aan ouders die hun kinderen staan uit te schelden omdat ze slecht gereden hebben.

Nog iets in die richting: een meisje viel van haar pony en de pony liep los over het springterrein (helemaal afgesloten en aan de ingang stonden genoeg mensen die de pony hadden kunnen opvangen). De moeder van het kind loopt het terrein op achter de pony aan. Hierbij loopt ze, zonder te vragen of alles in orde is, langs haar kind en laat dat gewoon op de grond liggen.
Vond ik ook een beetje raar...

Dan ook een wat ouder meisje dat af haar pony valt en ook deze pony loopt even los maar wordt vrij snel door omstaanders gevangen. De ruiter loopt al scheldend het terrein af en kijkt niet eens om naar haar pony. Ze laat deze gewoon staan bij die wildvreemde mensen. Hier is de moeder dan maar eventjes de pony gaan ophalen.
Dit vind ik echt geen stijl! Het kan eens gebeuren dat je eraf ligt, maar dan ga je toch zelf je pony halen en bedank je de mensen die hem gevangen hebben? Of zit ik hier nu zo fout?

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:07

Marit1991 schreef:
En als dan zo'n geit (sorry, minder mooi paard) van 28 ofzo was het (iig bejaard), eerste wordt met 200 punten. Dat was het meest frustrerende wat mij ooit is overkomen.

Sinds wanneer is een "bejaard" paard een geit geworden? :=
En het lijkt er sterk op dat deze "geit" en zijn ruiter beter hebben gereden als jij met je paard.
Vind het een beetje zwak om dat over de leeftijd van een paard te beginnen, omdat deze meer punten heeft gehaald.

mjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:53

Ik zeg niet dat een bejaard paard een geit is. Ook oude paarden kunnen heel mooi zijn! Maar in dit geval was het een oud paard wat ik dus niet mooi vond. Oke ik ben met je eens dat het miss een beetje beledigend over kon komen, sorry daarvoor. Dat was gewoon uit frustratie. Deze jury vond die combinatie dus beter inderdaad, jammer voor mij, maar de volgende keer beter hoor :P

1jet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:34

als het heel erg in loop of bijv 4 uur uit loopt! zeer vermoeiend is dat,
of dat ze idd allemaal naast elkaar gaan stappen

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:39

@blitsie

Inderdaad. Ik zie ook wel eens voorbij komen dat ze er af vallen, 3 minuten later de pony nog eens even flink meppen. Het ruitertje wat er dan opzit. :n

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:34

Bij de Gelderse * Ik was groom * een meisje dat onder haar pony door kruipt. Ok. Ik doe het ook wel eens maar wel als het gewoon thuis is. Dus echt niet met stressvolle wedstrijden! Meisje dus een trap gekregen en de pony word geslagen?! Zo frustrerend want dan wil ik gewoon achter die mensen aanrennen om hun een klap te verkopen.

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:10

Was vrijdag voor het eerst met mijn pony op wedstrijd.
Ga ik even kijken hoeveel mensen er nog voor mijn moesten en een beetje de banen bekijken.
Zie ik dat terwijl ik terug loop dat er bijna een vrouw word aangereden en een meisje die de vrouw bijna aan reed kijhard aan het roepen was; PAS OP!
Denk ik, je kan toch ook wel een beetje sturen?
Terwijl die vrouw netjes aan de kant liep...

Met inrijden werd ik bijna aan gereden, mijn pony kon net optijd haar hoofd wegdraaien.

En mensen die heel onfatsoenlijk doen tegenover hun pony, zitten te zagen in de mond, en mensen die heel hard gaan schreeuwen omdat ze zelf gefrustreed zijn.

En 1,5 uur lang moeten wachten op de prijsuitreiking.

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:14

als je op concour komt en ontdekt dat je ineens een half uur eerder moet starten :s
of dat het gigantisch uitloopt..

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:18

Mensen die hun paard de schuld geven, van hun slechte rijkunsten
en alles in die richting..

liesjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:58

heb toch wel het toppunt van frustratie meegemaakt.. een jury mag me blijkbaar niet, want heb haar nu een paar x gehad en elke keer trapt ze me de grond in!! dat is pas frustrerend, ook omdat ik haar niet eens iets he misdaan.. en dan rij je een B proef en dan krijg je gewoon 130 punt!! want ja hij neemt me door een rietje!! zeer ernstige frustraties!!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:28

130 punten,is dat recent geweest?
wat krijg je als commentaar dan?

liesjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:34

ja helaas wel.. paard was heel kijkerig dus er zat wel veel spanning.. maar vond deze punten echt zo belachelijk! kreeg als commentaar: paard nam me door een rietje en moest me zweep er maar overheen knallen wanneer die niet door een hoek wou.. vorige keer liep die echt geweldig en dan krijg ik het zelfde commentaar.. het paard loopt niet.. en als trap na stond er op me coupon: misschien is het beter om wat meer te oefenen!! oo wat was ik boos over dat zinnetje... ik oefen me rot met hem.. ik had bijna allemaal 3en en wanneer iets dan wel goed ging werd het een 4 of 5...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:35

ik ben eigenlijk wel benieuwd of je het op film hebt,want zulke lage punten heb ik echt nog nooit gezien

liesjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:38

nee helaas heb ik dat niet.. nou ik ben dus ook in shock over deze punten.. het was totaal niet winstpunt waardig.. ik dacht och miss 155 of 160 ofzo.. maar nee hoor dit mens wou het even heel heftig doen!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:39

inderdaad, dat is echt belachelijk!

liesjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:45

Het deed me wel goed om de 2de proef 170 punt te scoren.. was weer wat beter voor me ego haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:50

mijn slechtste proef ooit had ik 163 punten ofzo.....ja dat vond ik ook best slikken,ondanks dat je weet dat het niet goed ging

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:02

Ik vind het irritant als er gezegd word dat je met een big smile op je face moet gaan rijden terwijl sommige mensen gewoon geconsentreerd bezig zijn (en sommige mensen kijken dan idd 'boos').. :\

Oja en ik was een keer op wedstrijd. Had vrij nieuw hoofdstel mee. Ik wou even wat pakken uit de vrachtwagen. Trekt ze der hele hoofdstel kapot en ik kon haar nog net pakken anders had ze naar de vriend toe gerend die een dressuurproef aan het rijden was :')

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:49

Het enige waar ik gefrustreerd van kan raken is als er geen frietkraam is terwijl ik na een flinke inspanning wel zin heb in een vette hap. :Y)

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:52

veel van de dingen die eerder genoemd zijn...mensen die je uitschelden dat je paard trapt ondanks dat je een duidelijke rode strik in de staart hebt, mensen die hun paard 'aan gort slaan'(excuseer de uitdrukking ;)) omdat hun ruiter een fout maakt waar het paard boos/geschrokken op reageert etc.
Ook verschrikkelijk frustrerend: van die meisjes die totaal niet kunnen rijden maar een fancy knol onder hun kont gedrukt krijgen worden hoog geplaatst, terwijl anderen die 10x beter rijden maar met hun ouderwetse, iets minder mooie pony in het stof bijten. Sorry hoor, daar kan ik echt niet tegen :D

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:40

Tja frustratie ouders die of zelf het hele terreein bij elkaar gillen. Of ruiters die vinden dat ze daar het recht toe hebben? Een kind wat zo tegen haar moeder te keer ging dat ik mijn mond echt niet meer kon houden, waar is dan de official het leek wel een 3e rangs soap. Eigenlijk is dus de grootste frustratie het gebrek aan respect: naar de medemens en ook zeker de paarden/pony's. Dat zou echt een mooie voor de reclamespot van SIRE zijn een gemiddelde wedstrijd.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:50

Wat ik pas vreselijk frustrerend vind, zijn mensen die hun paard falikant op hun flikker geven als ze de dressuurbanen hebben verlaten en hun paard op het inrijterrein nog even goed afrossen met een zweep, omdat ze waarschijnlijk 1 pas verkeerd hebben gezet in de dressuurproef.
Zo oneerlijk!! Paard weet dan echt niet meer wat hij verkeerd gedaan heeft.
Soms denk ik, eigenlijk zou je zo'n persoon ook eens uit het niks een zweepslag moeten geven. "Kijk, Zo Voelt Het!"
Paarden hebben ook gevoel.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:55

Ik irriteer me aan mensen die de regels niet kennen.
Ga eens kijken bij het springen, hoeveel mensen er wel niet rijden met een bit dat niet toegestaan is. Of als het bit al toegestaan is, dan is het wel op zo'n manier bevestigd dat het niet mag. Sperriempje over de scharen heen bijvoorbeeld, hulpstukje van een pessoabit beide gespen aan de onderste ring, of zelfs geen hulpstukje.....
Waar zijn sommige mensen toch mee bezig...

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:15

ik irriteer me aan mijn vader die altijd en overal grapjes maakt en als ik op mijn paard zit. van dei domme onozele dingen tegen me zegt.
dan word ik ook echt heel chagrijnig en daar op word mijn vader weer boos..