hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:48

Je kan bijna niks meer,

het is egt losgooien/longeren/wandelen, wat ook wel leuk is, maar je ziet dat het paard er ook eens op uitgekeken is.
maar is wel even goed dat ze dr energie er even goed uit kan rennen, een paar bokken, kan ze ook lekker paard zijn.

maar ik hoop wel dat het over gaat, een beetje afwisseling, met longeren en losgooien is leuk, maar elke dag voor 2 maanden lang hmm..

RoodZonnetje

Re: hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:50

Vrijwel niets.. staat op een boerderij met een kleine bevroren/gladde paddock. Mogen nog wel het land in, alleen zal dat ook wel snel over zijn omdat ze het kapot trappen als het dooit. Longeren is niet mogelijk (glijdt ze uit) en de oprit is ook nog glad helaas.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 01:08

Mijn paard gaat nu elke dag de hele dag lekker naar buiten. De wei is wel kei hard, maar dan kunnen ze de wei iig ook niet stuklopen :D Alles beter dan hele dagen op stal staan! Het is wel voorzichtig binnen en buiten zetten, want het is wel behoorlijk glad, maar eenmaal in de wei redden ze zich prima!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 01:11

Ik heb ze nu elke dag buiten staan.

Ik probeer zmijn paard elke dag beweging te geven. Vandaag gelongeerd met dubbele lijnen en daarna nog aan de lange lijnen door het dorp.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:53

Eigenlijks flink te weining, inu met die stomme sneeuw!
mag van mij nu echt wel weer over zij, maar de weg naar stal is echt slecht te doen |(
en op het erg is het voor mijn paarden op ijzers meer glijden en omdat ik via buiten naar de bak moet,
glibberen mijn paardjes soms zo erg, dat vind ik gewoon dood eng :o
buiten kunnen ze ook niet, dus ja met dit weer eigenlijks te weining (na mijn spijt)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:59

Met de sneeuw hebben ze wel buiten gelopen maar nu de vorst in de grond zit en de sneeuw dooit houd ik ze een paar dagen op stal. Juist nu glijden ze alle kanten op in de wei.

Dinsdag gaan ze wel mee naar de binnenbak en ik hoop dat de wei dinsdag of woensdag weer verantwoord is. Dus of hard of zacht en niet van beide....

BarbaRapinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:09

wij dachten ze ook maar binnen te houden gisteren vanwege de gladheid en het harde/ zachte ondergrond verhaal. Maar ze komen de stal bijna uit nu ze gewend zijn om buiten te staan...
later op de dag toch naar buiten gebracht en het ging echt prima. de grond is al goed zacht.
wel slecht voor het land. als we een paddock hadden had ik ze daarin gezet.
ik heb gister wel voor het eerst weer op straat gereden en zelfs een galopje gewaagd in de bermen.... ging prima. goeie grip (zonder ijzers dan)....