Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:51

Ik heb nu al bijna een jaar de bruine mondoni laarzen (met veter) En ben er nog steeds tevreden over. Ik gebruik ze dagelijks, zaken zoals stal uitmesten, paard afspuiten e.d doe ik er niet mee. Voor het rijden gaan ze aan en daarna weer uit.
Ze zien er nog super mooi uit alleen een lichte verkleuring op de plek van mij sporenbandjes, alleen dat zie je dus eigenlijk nooit behalve als de sporen er af zijn.Een echte aanrader dus! En als je ze netjes onderhoud heb je er prima laarzen aan voor een mooie prijs.

Ik zit er zelfs nog aan te denken nog een paar zwarte aan te schaffen als wedstrijdlaarzen, ik heb nu hele mooie (nog bijna nieuwe) petrie anky laarzen maar die rijden voor geen meter vergeleken met de mondoni's

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:24

Lante schreef:
Janine1990 schreef:
Ja, dat bedoelde ik ook :P
Een coating is niet gekleurd ;)

Nee, maar de kleur is vaak ook maar een laagje bij zulke goedkope rijlaarzen. ;) En een zwart laagje op zwart leer blijft vast mooier dan een bruin laagje op zwart leer als je ze beschadigd of er slijtage optreedt, daar heb ik het dan weer over. :D

Nou, ik denk dat het leer is geverfd, en daaroverheen komt de coating.
Dus extreme verkleuringen heb je dan niet hoor :)
En anders, voor deze prijs kan je het eens aanschaffen. Als ze dan verkleuren, tsjah...
Inmiddels heb ik ze 9 maanden, volop in gebruik , en ze zijn nog heel erg mooi. Zie pagina 137 :)

Daannn

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:39

heb er 2keer me gereden en zijn nual kapot zitten verder wel supper fijn

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:02

Waar zijn ze dan kapot aan Daann?

Is het verstandig om ze voordat je ze de eerste keer gebruikt in te vetten en te cleanen?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:25

Volgens mij zijn deze laarzen niet echt om te vetten. Het is niet 'écht' leer om in te gaan vetten, omdat het er dan niet intrekt, maar een laagje erop vormt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:41

Klopt Elise95 :j

Ik gebruik gewoon laarzenwas, is wel prettig spul :)

sabien70

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:19

Hoi !!!

Ik zag laatst ook die laarzen bij de divoza staan... mijn dochter heeft nu van die rubberen waarbij de voering steeds meekomt... , heeft op zich al een jaar dezelfde schoenmaat, maar ja je weet maar nooit, dus ik neem de gok en ga binnenkort op laarzenjacht bij Divoza!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:27

Haha, ja dat heb ik ook gehad met mijn Aigles, verschrikkelijk wat een drama.
Als ze een redelijk dezelfde maat is, is dit een goede investering in mijn ogen :)

sabien70

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:18

Janine1990 schreef:
Haha, ja dat heb ik ook gehad met mijn Aigles, verschrikkelijk wat een drama.
Als ze een redelijk dezelfde maat is, is dit een goede investering in mijn ogen :)

Ja en het lijkt erop of die voeringen het steeds minder lang vol houden, terwijl ze haar rijlaarzen steeds minder lang aanheeft.... als die aigles nu nog supergoedkoop waren oke... maar je betaalt er ook 50 euro voor, 50 euro erbij en je hebt leren laarzen (bij divoza)... wij gaan ervoor

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:19

Ik zou het doen, het is een aanrader. :)

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:43

Ik heb mijn laarzen ook al een jaartje, en ze zijn nu al twee keer kapot gegaan op de rits, En de binnekant is helemaal gebarste van het leer. Het zijn fijne laarzen maar ze voeren het zweet niet genoeg af vind ik. Ik heb soms na een klein half uurtje normaal rijden natte benen. Mijn vriendin heeft ze ook alleen dan met een vetertje, bij het vetertje worden ze verschrikkelijk lelijk, en zij heeft pecies hetzelfde met haar ritsten. Heel erg jammer maar aangezien ik op een stal werk en diverse paarden rijd en zij ook, en de laars inpresieppe is ontwikkeld voor 3 x per week rijden, vind ik dat hij het erg lang heeft vol gehouden heeft, ik longeer de mee in de blub etc.
Zat er over te denken om ze nog een keertje te bestellen maar ik denk dat het handiger is voor mij om wat duurdere aan te schaffen dan elk jaar een paar nieuwe,

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 00:48

[quote="judith370"]Waar zijn ze dan kapot aan Daann?

Is het verstandig om ze voordat je ze de eerste keer gebruikt in te vetten en te cleanen?[/]

het stukje elastiek tussen de rist en het leer is stukje los

Horse_Amant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:48

HAllo! Ja ik heb ze gister gekocht bij divoza!
Ik vindt ze heel mooi hoor, en ze zitten wel lekker.
Ik zou er wel een hele dag op kunnen lopen. <3

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:00

Ik krijg wel last bij de plekkies waar hij inzakt, dat het schuurt op m'n enkel! Hoop dat dat ooit soepeler wordt...

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:37

Een vriendin van mij heeft mijn divoza laarzen even ingereden.
Nu zitten ze heerlijk en kan ik er ook mee overweg!

Met veel dank aan haar :D

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:15

heb mijn laarzen (zwart met veter + rits) nu iets van 1.5 jaar. ze zien er echt niet meer zo geweldig uit als eerst. overal ingezakt en leer en verkleuringsplekken (tsja, onwíjs netjes ben ik er niet altijd mee geweest.) maar na een laag schoonmaak en schoenpoets zien ze er altijd wel weer prima uit. alleen de rits is al vaker kapot geweest en de naden gaan beetje los zitten. wel heerlijke laarzen :D

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:44

ben er zelf ook tevreden over, alleen bij alle 2 de laarzen is de rits al 1 x kapot geweest, en nu gaan de naden los zitten bij de rits waardat de laarzen inzakken :( ben aan het twijfelen om ze nog een keer te bestellen, of een paar petries aan te schaffen

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:47

Ik heb ze nu een jaar, veeel gebruikt, en zijn nog goed hoor.
blijven lekker lopen, alleen wel wat kale neuzen enzo..
maarja beetje schoenpoets doet wonderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:24

lotttttttt schreef:
Ik krijg wel last bij de plekkies waar hij inzakt, dat het schuurt op m'n enkel! Hoop dat dat ooit soepeler wordt...

Was bij mij ook hoor. Gaat over!! :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:32

Ik heb die van mij nu ongeveer een jaar (zwarte zonder veter). Ben er nog steeds superblij mee en ze zien er nog steeds super uit!
Aan de binnenkant zitten wel een paar verkleuringsplekjes maar dat is het enige. Kreeg pas nog de vraag of ik nieuwe laarzen had *D

Een vriendin van me heeft ze ong. 1,5 jaar en die loopt er gewoon heel de tijd op, op stal. Ook in de blubberwei en het bos enzo en ook die doen het nog prima :)

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:37

ik heb ook een paar gekregen , bruine met veter en rits.
ik heb ze nu een paar maanden en ze worden nu al kaal aan de binnenkant van mijn kuit en bij mijn veters laat een naad los , ook waar ze inzakken zijn ze al aan het slijten.
verder zitten ze wel lekker, en voor weinig geld toch een paar bruine naast mijn 2 paar zwarte :o

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:58

bij mij zijn ze trouwens helemaal versleten aan de binnenkant bij me hiel, heel raar maat is perfect, niet te groot zeker niet te klein, maar binnen kant is daar helemaal kapot, maar goed heb ze wel een jaar lang in alle weersomstandigheden 6x per week gedragen, en deed er alles mee dus hebben het nog lang uitgehouden.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:56

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:09

Ik heb ze nu ongeveer een maand, ik onderhoud ze regelmatig met lederdressing, waar ze erg mooi van blijven. Toen ik ze net had zaten de blaren op mn voeten.. Nu zitten ze heerlijk! :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:16

nou ik vind t helemaal niks. ze slaan bij mij grjis uit en aan de binnekant zitten grote scheuren :')
volgende keer maar gewoon petries.. eerst sparen :=