Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:04

Daar had ik ook al aan gedacht maar de maattabel heeft enkel XL en XXL, geen XXXL.

De laarzen zijn wel oud, 7 jaar of zo, dus misschien was er toen een andere maatvoering.

Jolet

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:08

Mijn laarzen zijn woensdag binnen gekomen, ga ze morgen ophalen. Zo benieuwd!

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:44

Die drie betekent maatwerk dacht ij dus kuit xl plus 3 cm

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:49

mauvestraat schreef:
Aangezien mijn huidige De Niro's nagenoeg op en versleten zijn na vele jaren fijn gebruik ga ik op zoek naar een nieuw paar :D.

Nu snap ik de kuitmaat code aan de binnenkant van mijn laars niet helemaal: 42 MA XL3.
In de maattabellen van De Niro zie ik alleen XL of XXL staan. Waar staat die 3 voor achter de XL?

Toevallig hier iemand die het weet?

Wellicht is dit de gewone XL hoor.
En MA is media alta. Dus 2cm hoger.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:50

mauvestraat schreef:
Daar had ik ook al aan gedacht maar de maattabel heeft enkel XL en XXL, geen XXXL.

De laarzen zijn wel oud, 7 jaar of zo, dus misschien was er toen een andere maatvoering.

Dan best toch even weer gaan passen in de winkel!
In die tijd kunnen je benen wel veranderd zijn.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:10

Vandaag is het 10 weken geleden dat mijn laarzen besteld zijn..
Nog steeds geen bericht. ;(

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:38

SteffiiY schreef:

Steff ik heb er toen 16 weken op moeten wachten..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:16

minouesmee schreef:
SteffiiY schreef:

Steff ik heb er toen 16 weken op moeten wachten..

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Waar had je ze besteld?

Irenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:06

Ik kom even binnen vallen! Ook hier iemand die zeer ongeduldig aan het wachten is op haar nieuwe De Niro's. Tien weken geleden heb ik mijn nieuwe wedstrijdlaarzen opgehaald, daar heb ik acht weken op moeten wachten, Vervolgens drie weken daarna toch maar besloten om ook nieuwe trainingslaarzen te bestellen. We zitten inmiddels op bijna zeven weken. Omdat ik toch wel benieuwd was of de laarzen al onderweg waren even gebeld met mijn ruitersportzaak. Zij wisten mij te vertellen dat ze een e-mail van ze had ontvangen waarin ze hun excuses aanboden voor het feit dat ze de gewenste termijn van acht weken steeds vaker niet haalde en dat er met man en macht wordt gewerkt om alle bestellingen tijdig te kunnen leveren. In het najaar zullen ze van start gaan met een nieuw bestelsysteem wat de wachttijd moet verkorten..

Wij wachten ondertussen nog wel even :).

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:47

Klopt, op acht weken leveren lukt momenteel niet hoor! Denk dat ze steeds vaker naar de 10 a 12 weken gaan!
Ik heb me trouwens een staaltje gevraagd van het turquoise leder :D wil graag nieuwe laarzen voor op wedstrijd :D

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:02

Bij Freddy's.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:30

Dit zijn ze dan :) Erg blij mee.. Plaatje heb ik even vanaf mn Facebook overgenomen

Afbeelding

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:52

Chique hoor Jolet :~
Ben benieuwd naar het totaalplaatje met paard..

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:57

Die foto zal ik deze week even maken :)

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:14

Coberlina schreef:
Klopt, op acht weken leveren lukt momenteel niet hoor! Denk dat ze steeds vaker naar de 10 a 12 weken gaan!
Ik heb me trouwens een staaltje gevraagd van het turquoise leder :D wil graag nieuwe laarzen voor op wedstrijd :D

hou er rekening mee dat de stalen erg af kunnen wijken van het leer wat daadwerkelijk op je laars komt! ik heb bij drunen 3 stalen beet gehad en van heel veel kleuren weken alle 3 de stalen van elkaar af.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:14

Wauw Jolet! Leuke set heb je nu :) heel stijlvol.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:32

Vandaag terug geweest naar Drunen met de niet passende laarzen. Gelukkig konden ze ver genoeg opgerekt worden.
We hadden nog een kortingsbon dus nu een paar tricolores in bruin erbij besteld als trainingslaars en voor het crossen. Nu maar weer een week of 10 daarop wachten. Ach tegen die tijd zijn de DeNiro's goed ingelopen.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:42

Die van mij zijn binnen! Precies 8 weken geloof ik.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 00:00

Dat is snel!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 01:18

Hier na 12 weken nog niets.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:40

Ja vond ik ook! Heb ze samen met iemand anders besteld en die van haar zijn nog niet binnen. Ben inmiddels wel nieuwsgierig hoe de afwetklogica van deniro is. Gaat naar mijn idee niet op volgorde van binnenkomst? Wat denken jullie?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:04

jsofie schreef:
Coberlina schreef:

hou er rekening mee dat de stalen erg af kunnen wijken van het leer wat daadwerkelijk op je laars komt! ik heb bij drunen 3 stalen beet gehad en van heel veel kleuren weken alle 3 de stalen van elkaar af.

Hopelijk niet teveel afwijkend dan!
Heb vorige week het staaltje gekregen. Heb laarzen besteld in grijs met turquoise. Zullen er wel zijn voor thuis denk ik.

Het afwerken van de laarzen gebeurt idd niet in logische volgorde. Soms krijgen wij ook laarzen binnen die later besteld zijn, terwijl we nog wachten op laarzen die twee weken eerder doorgegeven waren.

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:10

Ik heb gister maar even een berichtje gestuurd naar Drunen, aangezien ik hier meerdere berichten lees dat de 8 weken vaak niet gehaald worden. Er zijn nog 5 bestellingen voor me en volgende week zouden ze wel moeten komen, spannend!
Jolet super mooie combi zo!

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:20

Ik zit te twijfelen om De Niro's te bestellen ik vraag mij alleen af hoe lang ze zich goed en mooi houden.
Ik zou ze alleen op wedstrijd gebruiken in de dressuur,springen en de eventing.

Ik ben al wel aan het lezen maar je komt niet heel veel reacties op de lange termijn tegen, dus hoe goed houden de laarzen zich? :)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 00:10

Mijn blauwe laarzen heb ik nu 2,5 jaar, alleen op wedstrijd gebruikt maar ik ga wel bijna elke week. Ik stop ze elke keer netjes terug in de tas, maar poets ze niet vaak en ze hangen altijd buiten in de vrachtwagen dus best wel vochtig. Ze zien er echt nog goed uit, de binnenkant is donkerder geworden maar niet storend, op het paard zie je dat helemaal niet. Ik heb een pololaars met lak piping en langs de rits, onder mn sporen is de piping wat kapot en gescheurd. Allebei normale gebruikssporen vind ik. Ze zijn niet meer ingezakt dan normaal, wat ze na 2 maanden ook waren, ik heb geen verharde buitenkant. De houtlook zool is ook niet verkleurd.
Mn trainingslaarzen heb ik nu ruim 2 jaar en die zijn wel echt aan het slijten. De binnenkant wordt dunner, langs de rits (achterkant) is het leer best wel weggesleten, er komen barstjes in het leer bij de neus en een stiksel laat ergens los. Ik heb de ritsen daarvan wel laten vervangen, maar er zit geen spoorbeschermer op die laarzen dus de rits wordt bij mn sporen helemaal vernield, kan die rits ook weinig aan doen haha. Ik vind die laarzen ook niet extreem ingezakt, terwijl ze eigenlijk wel zeker 1 of 2 cm te breed zijn (was een aanbieding). Mn trainingslaarzen worden echt dagelijks gebruikt, soms 3 uur en ik loop er tussendoor ook veel op. Onze bak heeft echt vuil zand, wat je ook bijna niet uit leer krijgt, maar het leer ziet nog echt wel goed uit, en ik heb een redelijk lichte/besmettelijke kleur laarzen. Als ik een keer de binnenkant laat verstevigen en meteen het stiksel laat maken denk ik dat mijn laarzen de 3,5/4 jaar wel halen, en dat vind ik niet slecht voor laarzen die zoveel gebruikt worden.

Algemene conclusie :'): ja ik vind dat ze zich zeker voor kalfsleren laarzen goed houden