[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:07

Ik heb ook de Wellington classic, vind ik erg mooi staan. Kan er prima een knot onder dragen, mijn haar is best dik en ongeveer tot halverwege m'n rug. Zeg maar tot m'n bh.
Eventueel wel een foto, maar die krijg je dan via PB.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:15

Es, wil je zo'n type als de wellington of een type zoals de AYR8?

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:29

Lienek schreef:
miicchhellee schreef:
ik heb geen probleem met mn speedair, past juist mooi met mn knotje

Had jij je knotje dan lager hangen? Wanneer ik hem lager liet hangen kreeg ik juist zo´n trekkerig gevoel aan mn haar wortels wat echt irriteerde na een tijdje.

nee zit gewoon netjes op zn plek, heb ook geen last van een trekkend gevoel, loop vaak de hele dag met het knotje rond!!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:32

Ik heb nu een GPA titanium, maar ik wil graag een andere. Ik vind persoonlijk de Pikeur niet echt lekker zitten, ze zijn wel mooi. Voor thuis heb ik een goedkoopje en die zit veel lekkerder dan die de dure Pikeur :o

Ik vind wel dat je bij meeste caps zo'n paddestoel-hoofd krijgt :D Daarom wil ik nu graag de Casco Spirit Dressage, die zijn niet zo groot en bol. Maar ik heb geen idee of ze ook lekker zitten, hier ervaringen????

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:43

Ik heb ook de Speed Air voor thuis en de CO Wellington Classic voor wedstrijden (ook voor thuis wel eigenlijk) in bruin, krijg ik prima mijn knotje onder :j.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:52

Ik meld me hier ook! Zie zoveel gave dingen en aangezien mijn moeder mijn mooie wollen rijjasje in onze droger per ongeluk niet op de stoomstand maar op de droogstand heeft gezet (en het dus nu een kindermaatje is! ;( ) wil ik een nieuw jasje voor het springen.
Dit was mijn spring-set..
Afbeelding
http://i50.tinypic.com/f53p68.png

Ik ben dus nu wanhopig op zoek naar een nieuw, bijzonder rijjasje! Wil graag weer iets met blauw aangezien ik ook een blauwe Charles Owen heb. Iemand suggesties?

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:32

ietjelover schreef:
Ik rijd mijn paard sinds enkele keren met een oornetje,
om de simpele reden dat hij het gruwelijk irritand vindt als ik zijn voorpluk vlecht,
en hij daar echt niet blij van wordt.

Oornetje geeft hij niets om.
Nu heb ik een oudere zwarte maar wil dus een nieuwe.
ik weet alleen niet welke kleur.

ik heb een dondergrijs rijjasje en het gaat om het paard boven uit mijn profiel.
Ik heb een wit onderlegde lak neusriem.

wie heeft er ideeen voor een mutsje?
zou ik zwart pakken, of grijs? maar zou grijs wel staan bij zijn hoofd en zijn neusriem?
help!

Ik vind het heel mooi als het mutsje dezelde kleur is als je jasje. Ik heb nu voor bij mijn lichtgrijze jasje een zilvergrijs mutsje van de eskadron platinum collectie. Ik vind t zelf echt een super mooi mutsje! Heb er nog niet meegestart omdat ik laatste tijd alleen maar spring en daar rijd ik met blauw dekje van onze stal met bijpassend blauw mutsje. Als ik weer ga dressuren doe ik de grijze op, jippie!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:40

essie_blue schreef:
Ik heb nu een GPA Speed Air cap, daar past alleen amper een knotje onder :+
Echt heel erg vervelend. Wil nu graag een Charles Owen, en dan niet zo'n hoge, dat vind ik zo melig staan haha. Weten jullie onder welk type een mooi knotje kan?

Ik start trouwens momenteel in het blauw/bruin en soms ook helemaal in het bruin.

De Hamton :)

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:43

Charles Owen Hampton inderdaad, die heb ik ook ;) past een mooie knot onder. Wellington of Showjumper zijn wat lagere modellen en daar past niet echt een mooie grote knot onder.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:43

Ingeltje schreef:
Charles Owen Hampton inderdaad, die heb ik ook ;) past een mooie knot onder. Wellington of Showjumper zijn wat lagere modellen en daar past niet echt een mooie grote knot onder.

>;)

Echt wel!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:51

Moratoetje schreef:
Ik heb nu een GPA titanium, maar ik wil graag een andere. Ik vind persoonlijk de Pikeur niet echt lekker zitten, ze zijn wel mooi. Voor thuis heb ik een goedkoopje en die zit veel lekkerder dan die de dure Pikeur :o

Ik vind wel dat je bij meeste caps zo'n paddestoel-hoofd krijgt :D Daarom wil ik nu graag de Casco Spirit Dressage, die zijn niet zo groot en bol. Maar ik heb geen idee of ze ook lekker zitten, hier ervaringen????

Ik heb de Casco Champ, die is qua pasvorm ongeveer hetzelfde als de Spirit Dressage. De Champ bevalt mij heel goed! Ik heb hem nu een jaar dagelijks in gebruik en hij zit echt prima, is lekker licht van gewicht. Toen ik laatst weer een Harry's horse op had, voelde ik weer heel duidelijk het verschil. Doe mij maar gewoon mn Casco cap!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:52

Nou ja zo heb ik het zelf in ieder geval wel ervaren ;) Ik heb altijd een grote dressuurknot in.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:52

Ingeltje schreef:
Ik meld me hier ook! Zie zoveel gave dingen en aangezien mijn moeder mijn mooie wollen rijjasje in onze droger per ongeluk niet op de stoomstand maar op de droogstand heeft gezet (en het dus nu een kindermaatje is! ;( ) wil ik een nieuw jasje voor het springen.
Dit was mijn spring-set..
[ Afbeelding ]
http://i50.tinypic.com/f53p68.png

Ik ben dus nu wanhopig op zoek naar een nieuw, bijzonder rijjasje! Wil graag weer iets met blauw aangezien ik ook een blauwe Charles Owen heb. Iemand suggesties?

Ahh wat zonde! Het was zo'n mooi jasje! Ik weet nu zo 1,2,3 geen leuk bijzonder jasje voor je, maar ga er nog even over nadenken!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:55

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:56

Hoe klein is dat jasje nu dan?

Of is het echt helemaal uit model getrokken?

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:01

De mouwen komen nu een stuk boven m'n polsen uit en ik krijg de bovenste en onderste knoop van het jasje niet meer dicht. Ik heb het jasje in 2009 als maat 36 gekocht, durf niet te zeggen wat de maat nu is en of het nog wel in verhouding is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:04

Ingeltje schreef:
Nou ja zo heb ik het zelf in ieder geval wel ervaren ;) Ik heb altijd een grote dressuurknot in.

Zoals ik net al zei, ik ook.
Ik heb erg dik haar dat tot op m'n bh komt ongeveer.

Het verschil tussen de Wellington en de Hampton is dat de Wellington een soort kussen aan de achterkant heeft, waarmee de pasvorm verbeterd kan worden ofzo?

maar zie hier mijn knot

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:04

Ingeltje schreef:
De mouwen komen nu een stuk boven m'n polsen uit en ik krijg de bovenste en onderste knoop van het jasje niet meer dicht. Ik heb het jasje in 2009 als maat 36 gekocht, durf niet te zeggen wat de maat nu is en of het nog wel in verhouding is.

Doodzonde!! :(

Maar wel een goede reden om een leuk nieuw jasje uit te zoeken!!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:06

Hier alleen nog Casco caps. Komt ook niks anders meer hier.
Ik heb de Casco Passion Plus. Heerlijk ding. Past perfect. Heel erg licht. Past met gemakt een knot onder. Is erg stevig want ben er al een keer of 10 flink mee van het paard gestuiterd maar hij blijft prachtig.

Mijn moeder heeft de Casco Spirit geloof ik. Met steentjes aan de zijkant. Ze vind hem echt heerlijk zitten en hij is echt heel erg mooi. Ik heb hem via Marktplaats gekocht van een man die caps had opgekocht van een failliete ruitersportzaak. Hij had ze voor €68 helemaal nieuw in doos met kaartjes op Marktplaats staan. Ding is in de winkel 500+

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:06

Janine1990 je hebt gelijk, ziet er mooi uit. Maar ik vond het zelf veel minder fijn zitten aan de voorkant met knot in. Misschien ligt het aan de vorm van m'n hoofd dan :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:08

Oh en ik heb een nieuwe wedstrijdjas gescoord. Een donkerblauwe Iris Bayer die normaal een paar 100€ kost en ik heb meegenomen voor 70€. :))

_Natasja_

Ingeltje schreef:

Hmm.
Ik heb zelf maat 32/34 maar durf de gok ook niet te nemen om m over te kopen als hij niet in verhouding is.
Sorry voor het offtopic gaan trouwens. :o
Laatst bijgewerkt door _Natasja_ op 26-03-13 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Ingeltje schreef:
Janine1990 je hebt gelijk, ziet er mooi uit. Maar ik vond het zelf veel minder fijn zitten aan de voorkant met knot in. Misschien ligt het aan de vorm van m'n hoofd dan :P

Ik weet het niet. Ik doe m'n knot altijd eerst in en dan cap op. Trek m'n knot dan naar beneden zodat ik er geen last van heb en de cap de knot strak trekt.

Maar op het moment is m'n haar eigenlijk te lang, en ik nog niet handig genoeg met een knot, om er een echt mooie knot van te maken hoor. Dat vergt nog een hoop oefening.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:45

ik ben nog steeds een beetje aan het rondkijken voor m`n nieuwe wedstrijdset en heb weer eens wat inspiratie opgedaan en dat wil ik graag met jullie delen!

KIJK!
Dit jasje, of z`n soort jasje,maar ik twijfel wel want ik denk dat dit in de zomer wel eens heel warm kan zijn en ookal is het weer er nog niet echt naar de zomer komt er wel aan als het goed is! :j
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

en dan met lak laarzen en verder gewoon witte rijbroek en dekje en zwarte cap en tuig enzo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:48

dressuur518 schreef:
ik ben nog steeds een beetje aan het rondkijken voor m`n nieuwe wedstrijdset en heb weer eens wat inspiratie opgedaan en dat wil ik graag met jullie delen!

KIJK!
Dit jasje, of z`n soort jasje,maar ik twijfel wel want ik denk dat dit in de zomer wel eens heel warm kan zijn en ookal is het weer er nog niet echt naar de zomer komt er wel aan als het goed is! :j
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

en dan met lak laarzen en verder gewoon witte rijbroek en dekje en zwarte cap en tuig enzo.

Er staat niet bij wat voor stof het is. Maar aangezien het rekt, betwijfel ik of het wol is.
Wol schijnt te isoleren en dus niet heel erg warm aanvoelen in de zomer. Ik heb een wollen jasje, en heb nog niet bij erg warm weer gereden.
Maar ik denk dat dit jasje dikker oogt dan het is.