Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:43

Sabine schreef:
Janine, ben jij nog steeds tevreden over je laarzen?
Ik heb ze nu 3 dikke maanden en ik ben er erg blij mee. Ze zijn helemaal mooi op een fijne manier ingezakt en ze zien er nog super uit. Aan de binnenkant beginnen ze nu wel wat grijs te worden maar dat stoort me niet. Mijn probleem met afzakkende ritsen is ook verholpen; dankzij het geniale idee hier om ze vast te zetten met zwarte paardenelastiekjes!
Ik ben in ieder geval dik tevreden.

Ja absoluut! Ik heb ze nu 8 maanden, en ze zitten nog steeds even heerlijk. Met het warme weer loopt de rits open, maar dat is ook geen wonder, mijn benen zetten dan op. Verder is de rits nog prima, zien ze er goed uit. Heb ze voor de vakantie flink in het vet gezet, en ze zien er weer prima uit nu!

Wel wil ik hierna laarzen op maat hebben, Cavallo Grand Prix Plus is mij aangeraden, en daar neig ik zelf ook heel erg naar. Ik wil langere laarzen namelijk, deze zijn net 1 cm uit de knieholte, en dat vind ik jammer. Ik hou van lang, ben altijd bang dat dingen bij mij te kort zijn, en dat vind ik geen prettig gevoel. Maar de laarzen misstaan zeker niet, en voor de prijs ben ik méér dan tevreden. :)

Sabine

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:14

Goed om te horen! Ik wil hierna ook op maat gemaakte laarzen, ik denk van Lipica. Zolang deze nog goed zijn blijf ik ze in ieder geval lekker gebruiken en ik denk dat ze nog een hele tijd mee kunnen.
Jij hebt zeker hele lange benen dan, want ik hoor juist van veel mensen dat ze de laarzen zo ontzettend lang vinden ;) (ik heb zelf de laarzen met extra brede schacht en die zijn op een of andere manier altijd wat lager :\ maar ik vind een centimetertje niet zo heel erg. Al is lang inderdaad mooier.)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:09

Ezumii schreef:
Houden jullie in de gaten dat je met de kortingskaart de laarzen voor 75 euro op kunt halen bij Divoza in Augustus :))?
(weet niet of dit alleen Enschede is)

Waar hebben jullie die kortingskaart vandaan..? :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:46

Sabine schreef:
Goed om te horen! Ik wil hierna ook op maat gemaakte laarzen, ik denk van Lipica. Zolang deze nog goed zijn blijf ik ze in ieder geval lekker gebruiken en ik denk dat ze nog een hele tijd mee kunnen.
Jij hebt zeker hele lange benen dan, want ik hoor juist van veel mensen dat ze de laarzen zo ontzettend lang vinden ;) (ik heb zelf de laarzen met extra brede schacht en die zijn op een of andere manier altijd wat lager :\ maar ik vind een centimetertje niet zo heel erg. Al is lang inderdaad mooier.)

Ik ben 1.85m, maar het valt me reuzemee hoe lang deze laarzen zijn. Ik ging er ook heen met een instelling: "Past toch niet.." :\ Maar ik kwam terug met laarzen!
Ik had liever de hoogtemaat 52, maar kuitmaat 39 pastte helaas niet. Dus dat ging over.
Lipica spreekt me ook nog wel aan, maar ik wil het liefst gewoon zwarte laarzen. Niet van die bonte dingen die ik hier af en toe op bokt wel zie, hoewel ik het echt prachtig vind.
Gelukkig hoef ik nog niet te kiezen :)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:28

Hoe vallen de mondoni lifestyle boot?
Van de rijlaars heb ik namelijk maat 39 en de jodphurs 38.

Vallen deze laarzen groot? Of normaal?

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:30

Ik heb de laarzen denk ik nu 4 maanden.
Maar er zijn kleine barstjes ontstaan bij voorkant van de voet erg zonde en divoza deed niks met mijn klacht.

Verder rij ik de binnenkant als het ware glad, ik weet niet of iemant dit herkend maar de structuur word anders en ook de kleur laat hier los.
Ik gebruik ze wel intensief dus daar zal het mee te maken hebben.

Verder vind ik het een heerlijke laars helemaal en heb geen last gehad met inlopen. Toch is de kwaliteit niet super, vandaar dus ook die prijs.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:48

_bloempje_ schreef:
Hoe vallen de mondoni lifestyle boot?
Van de rijlaars heb ik namelijk maat 39 en de jodphurs 38.

Vallen deze laarzen groot? Of normaal?

[RUI] Mondoni Lifestyle boot
Zoekfunctie is heel makkelijk :)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:55

Dankje!

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:39

Ik heb de laarzen maandag besteld, heb ze alleen nog niet binnen, ze zijn niet voorradig (kreeg netjes een brief van divoza) ben alleen wel benieuwd hoelang dat dan gaat duren voordat ik te binnen krijg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:48

Gewoon even bellen, ze willen je prima van dienst zijn hoor :)

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:52

Ja ik was al van plan om zo even te bellen, maar ik dacht ik wacht het nog even af, ik had nl verwacht dat ze gisteren zouden komen, maar helaas. Zal zo eens bellen :)

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:44

Nou heb net gebeld hoor.. Zijn ze helemaal niet besteld! :?
Lekker handig zijn ze daar, als ik niet had gebeld waren ze volgende week misschien nog niet besteld. :n
Ik krijg ze als het goed is volgende week donderdag binnen.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:11

Janine1990 schreef:
Sabine schreef:

Ik ben 1.85m, maar het valt me reuzemee hoe lang deze laarzen zijn. Ik ging er ook heen met een instelling: "Past toch niet.." :\ Maar ik kwam terug met laarzen!
Ik had liever de hoogtemaat 52, maar kuitmaat 39 pastte helaas niet. Dus dat ging over.
Lipica spreekt me ook nog wel aan, maar ik wil het liefst gewoon zwarte laarzen. Niet van die bonte dingen die ik hier af en toe op bokt wel zie, hoewel ik het echt prachtig vind.
Gelukkig hoef ik nog niet te kiezen :)

Haha ik ging er ook heen met het idee dat het niet zou passen maar dan meer gezien de omvang :o Gelukkig waren de centimeters die aangegeven werden op de site gewoon kloppend. Ik wil ook geen bont gekleurde laarzen met lak en glimmers, geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt ;) Je kan bij Lipica zelf je voorkeur doorgeven. Bij mij zou dat dus inhouden dat ik een rits achter en veters voor wil. Maargoed, dat geheel offtopic :+ Ben ook blij dat ik me daar nog niet druk over hoef te maken.
(bloempje, ik herken dat wel dat ze glad worden aan de binnenkant. Tja, het is geen topkwaliteit maar in principe is het toch een logische reactie van het leer wat over het leer van je zadel heenschuift.)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:14

Ik meld me ook als eigenaar van deze laars, ben ook tevreden , wel een minpuntje die misschien eerder genoemd is, de rits van mijn linker laars gaat onder het rijden zakken, kun je hier iets aan doen? niet het hele topic doorgelezen namelijk.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:36

enniee schreef:
Ik meld me ook als eigenaar van deze laars, ben ook tevreden , wel een minpuntje die misschien eerder genoemd is, de rits van mijn linker laars gaat onder het rijden zakken, kun je hier iets aan doen? niet het hele topic doorgelezen namelijk.

Je zou een zwart (paarden)stiekje door het rits "lusje" heen kunnen halen en door het flapje met het drukknoopje heen kunnen doen. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:50

En als je hoge sokken aan hebt, lage sokken aan doen. Maakt best veel verschil heb ik gemerkt! :)

Sabine, jij wilt dus wel een rits achter? Ik wil graag een rits voor, omdat ik dat toch chiquer vind staan... De achterkant wordt bol door de rits, maar met een rits aan de voorkant lijkt het naar mijn idee minder bol aan de achterkant.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:47

Ik vind een rits voor niet zo mooi, vind dat de laars er op een of andere manier een beetje lomp van wordt. Ik vind een schuine rits wel mooi dus dat is ook nog wel een serieuze optie voor een volgend paar. Ben het wel met je eens dat de achterkant bol wordt van een rits, ja.
Lage sokken helpt ook? Moet ik dat ook maar even proberen. De elastiekjestip van Elegance_ werkt voor mij in ieder geval goed, enniee!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:59

Bedankt, zal het eens proberen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:42

Sabine, het is wat warmer in de zomer, dan zet je makkelijker uit, dus een klein laagje van de sokken maakt al verschil ;)
Ja, ik bedoel ook schuinvoor, vind ik er wel chique uit zien :)

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:07

En is ook goedkoper dan achter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:41

Wat moet ik me bij schuinvoor voorstellen :o ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:34

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:37

Je hebt wel gelijk inderddaad Sabine het is een logische reactie, maar toch is de slijtage vrij snel. Maarja daarom heb je ze natuurlijk ook al voor 100.
In ieder geval vind ik de laarzen wel prettig zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:38

Jep :j Bedankt!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:29

ik heb vandaag de mondoni field binenn gekregen.en zoals ik hoopte hoog genoeg.

heb de 39 H (50-36)