Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:31

De standaard Ottoviano. Zoonlief houdt niet van poespas dus zo eenvoudig mogelijk.
Het is dat maatwerk nog eens E150 meer was maar anders hadden ze bij de enkels nog smaller mogen zijn.
Geen kuiten, smalle enkels en redelijk lang onderbeen is echt moeilijk te krijgen dus hij is blij dat hij eindelijk weer laarzen krijgt ipv chaps en schoenen.

Afwezig

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:24

Ja 8 weken dat is balen dan... Maar wel fijn dat je zoon weer laarzen heeft! :)

Ik ben ook echt blij met mijn polos hihi

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:12

Na de standaard Ottaviano's heel wat jaartjes terug, 2 jaar geleden de Dressagio's in brushed black was het nu tijd voor Ottaviano's in coffee kleur, bruin stiksel, zonder veters met een Americano jachtkap in Greta bruin leer + de ritsbeschermers in bruin Greta leer, zoooo benieuwd naar het prachtige resultaat... Nu nog 'even' wachten.. Inmiddels is er al wel bijna 1 week wachten voorbij :P

Het komt er ongeveer zo uit te zien:
http://www.deniroboot.nl/laarzen1/de-ni ... reta-brown

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:12

Ik ben jaloers!! :oo
Ik wil ook laarzen met greta leather :(

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:18

Wauw!!!!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:45

Post uiteraard een foto als ik ze binnen heb :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:03

Ik ben benieuwd :D

Veerle84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:15

Ik heb die van mij nu ruim 2 jaar en nog steeds super tevreden. Ben er wel zuinig op, draag ze alleen met rijden. Zitten heerlijk en nooit blaren gehad. Enige minpuntje: de kleur van de binnenkant slijt snel. Maar dat is zo opgelost met wat schoenpoets.

Irenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 14:10

Ondertussen mijn derde paar De Niro's in bestelling! Nadat ik een paar weken geleden mijn blauwe wedstrijdlaarzen heb opgehaald kon ik van de week richting de ruitersportzaak om nieuwe trainingslaarzen te bestellen.. Na kleur Oxford nu gekozen voor donker rode, ik ben zeer benieuwd!! Heeft iemand deze kleur al in huis?

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 14:32

Inmiddels zijn m'n laarzen weer terug in t zonnige Nederland. De belijning is keurig vervangen, echt heel blij mee! Volgens mij zitten er ook nieuwe ritsen in :). Het 'verbrande' hebben ze helaas niet weggekregen. Ze hebben ze op n 'been' gezet en verhit en gerekt oid, maar ze zitten strak nu :oo. Echt fijn!
Enige waar ik van baal is dat er weer een dikke laag kleur op lijkt te zitten waardoor ze heel donker zijn. Laat het voor nu maar even tot de glans eraf is en daarna zie ik wel weer..

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:39

Vorige week ook eindelijk nieuwe wedstrijdlaarzen besteld in Drunen! :D Voor het eerst dat ik De Niro’s krijg, altijd met Petrie gereden. Ben gegaan voor de Dressagio’s in brushed donkerbruin (ik start in champagne/bruin) met extra hoge boog. Van het weekend op wedstrijd al bij iemand anders gespot en vond ze super mooi. Nu nog 6,5 week wachten. -O-

Hebben mensen hier ook met passen een ander model gepast dan wat je uiteindelijk besteld/gekocht hebt? Heb namelijk de Ottaviano’s gepast voor de maat omdat ze die in alle maten hadden staan. Begrijp dat hoogte/breedte bij ieder model hetzelfde is, maar kan me voorstellen dat het net ff anders zit.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:34

50_kirsten schreef:
Vorige week ook eindelijk nieuwe wedstrijdlaarzen besteld in Drunen! :D Voor het eerst dat ik De Niro’s krijg, altijd met Petrie gereden. Ben gegaan voor de Dressagio’s in brushed donkerbruin (ik start in champagne/bruin) met extra hoge boog. Van het weekend op wedstrijd al bij iemand anders gespot en vond ze super mooi. Nu nog 6,5 week wachten. -O-

Hebben mensen hier ook met passen een ander model gepast dan wat je uiteindelijk besteld/gekocht hebt? Heb namelijk de Ottaviano’s gepast voor de maat omdat ze die in alle maten hadden staan. Begrijp dat hoogte/breedte bij ieder model hetzelfde is, maar kan me voorstellen dat het net ff anders zit.

Hier ook de Ottaviano's gepast, en polo's besteld.. geen problemen mee gehad.. zijn precies goed qua maat! :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:21

Ik heb wel dat mijn ritsen tijdens het rijden nu steeds open gaan. Hebben jullie dat wel eens gehad?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:49

Ja maar niet meer nadat ik de rits door dat losse leertje gehaald heb (ottaviano's).

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:50

Door dat paardje achter de flap bedoel je? Wat een idee!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:54

Idd, achter het bovenste flapje, zit er nog één. Daar zit een kleine opening in, haal daar het lipje van de rits door (gaat stroef in het begin) en druk daarna het drukknoopje dicht.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:49

Hoi! Mag ik mij melden? :)
Ik ben mij aan het inlezen over nieuwe wedstrijdlaarzen. Vorig jaar trainingslaarzen bij Lipica besteld, ben daar niet ontevreden over, maar het is vanuit België wel een eindje rijden. Dus nu aan het afwegen om toch wat meer te betalen en terug DeNiro's te kopen.

Ik heb jaren geleden al deniro's gehad, waar ik niet zo heel erg tevreden over was, kwaliteit is wel super, aan dat leer is niets kapot, rits is een keer hersteld. Vorige week na 8 maand wedstrijdpauze de deniro's uit de kast gehaald om op wedstrijd te gaan, en er mij aan geërgerd hoe los en zacht die zitten. Mis de steun die ik ondertussen gewend ben van mijn Lipica-polo's, dus toch maar kijken naar nieuwe laarzen.
Was dus eigenlijk niet zo tevreden over mijn oude DeNiro's, maar heb geen idee of dat aan het model van de laars op zich ligt, of het feit dat ze te ruim opgemeten zijn, wat wel het geval is denk ik...

Heb al behoorlijk wat rond gekeken, en ben helemaal verliefd op deze laars:
http://www.denirobootco.it/en/raffaello ... dine-greta
Alleen kom ik dan denk ik wel weer ver boven mijn oorspronkelijke Lipica-buget :D Dus nog even verder over nadenken, had hem zo in mijn hoofd, zonder dat Greta Leather, en nu zie ik dit en vind ik dat natuurlijk ook wel mooi :D

Heeft iemand toevallig een idee wat het verschil is tussen de gewone boog en de extra hoge dressuurboog?
Ik heb overigens volgende maten: voetmaat 40, kuit 40 en lengte 45, dus wil mijn been zo lang en slank mogelijk laten lijken :)

Hoe is de kwaliteit van het brushed? Beter dan lak? Ik heb een lakneusriem en daar zit een stom krasje in die direct het hele uitzicht verpest, dus lak zou ik qua onderhoud en qua kwaliteit nooit nemen (en het is mij ook net iets té blinky). Ging voor gewone zwarte gaan, tot ik dit brushed tegen kwam, had er nog niet van gehoord :)

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:42

Thanks Flevolander. Goed om te horen dat het dus vaker gebeurt en ze gewoon goed zitten. Zou anders ook wel raar zijn eigenlijk...

Mooie laarzen Stral! Ik ben met precies hetzelfde voorbeeld naar de winkel gegaan, maar dat greta leather vond ik niet zo mooi in het bruin. In het zwart is het echt super mooi, ze hadden net die laars voor iemand anders binnengekregen dus even bewonderd. _/-\o_

Mij is verteld dat zowel lak als brushed beide een coating is dat op het leer zit en niets doorlaat, dus je kan het leer niet verzorgen of voeden en het is gewoon kwetsbaarder dan normaal leer. Daar kan je vaak nog wel wat wegpoetsen. Ben verder ook wel benieuwd naar mensen die de brushed laarzen al hebben.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:45

Jaana, ik vraag het even na voor je hoeveel cm's dat scheelt voor de hogere boog.
Ik ken wel een jongen die de extra hoge boog heeft, maar hij lijkt net de gelaarsde kat :=
Dacht daar net aan...

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:15

Ja het kan mooi zijn, zo'n hoge boog, maar ook net-niet, en ik heb al veel foto's opgezocht en zie er een beetje scheel van ondertussen :D Hier in dit topic zat er iemand met brushed zwart dressagio's met hoge boog dacht ik, en daar zag ik het verschil dan niet echt op met de 'gewone'?

Ik moet nog even goed nadenken hoor, en dat greta wil ik ook wel in het echt zien!

Het ziet er minder coating-achtig uit, dat brushed, eerder alsof je je laarzen heel goed gepoetst hebt, vind het wel mooi vanop foto! Maar hoor graag wat meningen, zou de voet in gewoon doen, en dan enkel de schacht in brushed.

Ik kan mij alleen geen voorstelling maken van de 'hardheid' van deze laarzen :) Blijven deze op zichzelf staan? Ik wil wel een stevige laars, niet dat soepele van mijn eerste paar Deniro's dus, maar ook niet dat keiharde dat ik al gezien heb bij Petrie... Maar veronderstel dat ik dat het beste in een winkel eens kan voelen en vergelijken.

Kim: op hoeveel komen die dat ik hier als model toon bij jullie? :)

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:57

je kan ze met een verharde buitenkant bestellen. Dan is de binnenkant redelijk zacht (kalfsleer). Buitenkant is dan hard en geeft steun.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:23

Ik heb ook brushed laarzen en ik vind het veel mooier dan gewoon zwart leder en subtieler dan lak, maar eerlijk is eerlijk, het slijt snel. Vooral dan in de plooien van de laars beschadigt de coating vrij gemakkelijk, vind ik. De rest van de laars ziet er nog super uit en natuurlijk zie je het alleen van dichtbij, maar ik neem het toch niet meer denk ik... Ik ben super zuinig op mijn laarzen, loop er nooit mee rond en steek ze altijd meteen terug in de laarzentas, dus gevoelig is het wel...als je enkel de schacht in brushed neemt, zal dat al wel schelen!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:29

Zinn: heb jij je hele laars in brushed? Ik zou inderdaad enkel de schacht nemen, de voet in gewoon zwart (was mij zo aangeraden door Kim hier ;) ). Hoe lang heb jij je laarzen al?

Orion: dus als ik het goed begrijp, zijn ook dit model laarzen gewoon in zacht leer, en is er niets hard aan als je niet voor de extra verharding gaat?

Bij Lipica heb ik geen verharding gevraagd bijvoorbeeld, maar mijn laarzen zijn wel vrij hard van zichzelf. Was daar ook afhankelijk van welk kleur leer je nam zeiden ze mij toen!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:35

Ja, bij mij is de hele laars in brushed, dus als je alleen de schacht neemt, moet dat al een stuk beter zijn. Op de schacht zelf heb ik eigenlijk geen slijtage, het is echt in de plooitjes en bv op de kantjes waar mijn veters zitten en langs de rits. Ik weet eigenlijk niet hoe lang ik ze juist heb :D Een jaar of drie.. Maar ik gebruik ze zeker niet dagelijks, ik denk dat ze gemiddeld 2x per week gebruikt zijn in de tijd dat ik ze heb..;maximum! en toch komt er voor mijn gevoel dus wel snel slijtage op, zeker aangezien ik er zo voorzichtig mee ben. Ik doe ze pas aan als ik klaar ben met opzadelen, en doe ze meteen uit als ik eraf kom.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:41

Het is sowieso niet leuk als zo'n dingen snel verslijten, 't is allemaal duur genoeg he!

Bij mij gaan ze ook pas aan na het opzadelen, en daarna weer uit. Behalve op wedstrijd dan, dan moet je ermee naar de prijsuitreiking (dat is bij ons te voet). Ook wel best zonde, want ik ben van mening dat laarzen niet gemaakt zijn om mee te lopen eigenlijk :)