Handschoentjes, waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luca__

Re: Handschoentjes, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:58

Ik rij altijd met handschoenen, omdat ik heel snel blaren krijg.
maar ik heb helemaal geen harde hand ofzo.
En als i kin de winter met handschoenen rij tegen de kou, dan krijg ik in de zomer helemaal kapotte handen omdat mijn handen dan "gewend" zijn aan die handschoentjes. En als ik ze een keer vergeet is het ook geen probleem.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:02

Ik draag sowieso handschoenen met longeren omdat die van ons nog wel eens uitzichzelf vanuit de linkergalop opeens bedenkt dat de rechtergalop fijner is (of andersom).

Met rijden heb ik ze aan omdat wij springteugels hebben (gemak dient de recreatieve ruiter Bloos ) en ik voor mijn werk (ziekenhuis) nogal vaak met mijn handen in water en desinfectans zit waardoor ik dus nagenoeg geen eelt op mijn handen heb. Ik heb als ik de stal veeg al een flinke blaar op mijn handen.

Voorheen had ik dit niet Verdrietig toen reed ik eigenlijk altijd zonder handschoentjes (behalve als het koud was)...

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:36

ik reed eerst altijd zonder, maar sinds ik een hele winter met handschoenen hebt gereden ben ik het blijven doen. Dit was ook omdat ik snel blaren krijg, betere grip en gewoon omdat ik er nu toch aan gewend was Haha! niks geen harde hand dus!

xveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:53

Ik rijd eigenlijk altijd met! ben ook niet anders gewend..
In de winter heb ik ze tegen de kou en verder vind ik het gewoon prettig rijden.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:59

ik rij altijd met anders liggen heel mijn handen open

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:04

Rij ook altijd met, krijg al blaren als ik naar mijn handen kijk bij wijze van. Heb ook blaren met het vegen van de straat, stal uitmesten, tuin los krabben. Zonder handschoentjes rijden is dus geen optie ook is het eigenlijk te warm.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:47

Altijd al met handschoentjes gereden, kan gewoon niet meer zonder

jasmijntje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:47

IUk rijd ook met hanschoentjes, maar dat komt omdat m'n pony de teuegls altij heel erg uit m'n handen trekt...

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:17

Draag alleen in de winter als het erg koud is handschoentjes. Ik heb op mijn ringvingers wel ietsje meer eelt door het rijden, maar ik rijd altijd met touwteugels.

future4eveah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:23

ik rij liever zonder handschoentjes
omdat ik vind dat juist met handschoentjes de teugels uit mijn handen glijden Clown

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:43

Ik rij altijd met.. Ik hou m'n tuig altijd erg goed bij.. Dus m'n teugels zijn altijd een beetje vettig.. En als ik dan zweethandjes krijg dan gaan de teugels glibberen in m'n handen..

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:45

Ik heb ook bijna altijd handschoentje aan, ik heb ook snel zweethanden, dus glijden de teugels ook uit m'n handen,, dusss Knipoog

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:28

ik ben ook verslaafd aan handschoenen, ook met poetsen opzadelen stalwerk enz, heb heel snel blauwe plekken en dan zijn handschoenen een goede bescherming, met rijden heb ik vaak zweethanden zodat de teugles snel uit mijn handen glijden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:36

ik vind zonder rijden veel fijner, maar met zorgt ervoor dat de blaren wegblijven Knipoog

Condorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:49

Ik heb handschoentjes gebruik ze niet zo vaak,
maar ik vind het heel lekker zitten vooral in de winter tegen de kou hihi:D
en je hebt snel blaren zonder ja;)

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:52

ik rijd met hadndschoentjes omdat het paardje waar ik nu op rijd wel vaker gaat hangen op de teugels en als k dan zweethanden heb trekt hij de teugels er door heen,
en voor de blaren! in de winter natuurlijk voor de kou!

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:36

Ik schrik van hoeveel ruiters blaren krijgen van het vasthouden van de teugels en hun handen open rijden. Zijn jullie handen gevoeliger dan de mond van het paard?(want daar zit namelijk het andere uiteinde van de teugel aan vast). Als jullie handen zo gevoelig zijn, hebben jullie dan ook handschoenen aan met koffie drinken(vast houden beker), autorijden en het uitlaten van de hond?

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:39

Ik rijd met handschoenen omdat ikdat fijner vind Lachen
zonder handschoenen gaam mijn handen snel "zweten" en glijden de teugels zo door mn vingers heen.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:40

ik draag alleen in de winter handschoenen, en dat heeft maar een reden: de kou. dus ja soms heb ik ze ook al voor de winter aan, in dit kikkerlanje weet je maar nooit.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:42

Eerst reed ik nooit met handschoentjes, vond het niet fijn..
Maar op wedstrijden moest ik wel. Toen ben ik het maar aangewend om het wel te doen. En nu kan ik niet meer zonder. Sterker nog, ik krijg nu heel snel blaren als ik een keer zonder rij en dat heeft niet veel met trekken te maken, maar gewoon met de teugel tussen je vingers...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:45

themi schreef:
Ik schrik van hoeveel ruiters blaren krijgen van het vasthouden van de teugels en hun handen open rijden. Zijn jullie handen gevoeliger dan de mond van het paard?(want daar zit namelijk het andere uiteinde van de teugel aan vast). Als jullie handen zo gevoelig zijn, hebben jullie dan ook handschoenen aan met koffie drinken(vast houden beker), autorijden en het uitlaten van de hond?

daar hoef je echt niet van te schrikken hoor. waarschijnlijk zie je meteen schrikbeelden van een ruiter die veel te veel vasthoud en te streng inwerkt met de handen.

Ik kan je vertellen dat dit bij mij niet het geval is. en nee mijn handen zijn niet gevoeliger dan de paardenmond. Maar als je vermengd met zweet je teugels door je handen glijden, kan je daarvan aardige blaren van krijgen.
(zoals Urielle aan het begin van dit topic ookal schreef.)

ik rijd dus altijd met handschoendjes tegen de blaren, maar vooral omdat ik zo meer gevoel heb met de paardenmond.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:49

Ik rij ook met handschoenen. Ik heb kunststof teugels, ze zijn er ook met rubber, maar dat vind ik te dik. Nadeel van het kunststof is dat als het ook maar een beetje nat wordt (regen, zweet) worden ze zo glad dat je ze gewoon niet meer vast kunt houden, dan kan je net zo goed geen teugels aan het hoofdstel doen.
De handschoenen zorgen er dan voor dat je nog wel grip hebt op de teugels.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:56

Haay,,

Euwh.. Ik rijd altijd ZONDER hand schoentjes.. Want als ik 1 x met rijd.. Liggen men handen open de dag derna dat ik zonder rijd.. xxNina

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:01

Ik kan niet met handschoenen rijden, rij altijd zonder Clown
Ik vind het echt niet fijn rijden.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:22

themi schreef:

Nee.
Ik heb rubber teugels en mijn paard heeft een glad bit.
Het bit glijdt niet door de mond; mijn teugels glijden (helaas) wel regelmatig door mijn hand.

Blaren komt van wrijving. zou ik gewoon mijn teugels stevig vasthouden, dan kan ik zo hard trekken als ik wil, maar zou ik geen blaren krijgen. Rubberen teugels geven in no time blaren als ze door je vingers glijden, zelfs al zijn het maar hele kleine stukjes.