Verschrikkelijk -> inlopen Petrie rijlaarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adin

Re: Verschrikkelijk -> inlopen Petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:30

Ik heb mijn laarzen weer terug, de rits zit er in, krijg ze nu in ieder geval makkelijk uit. Heb alleen nog wel het probleem dat als ik ga rijden ik na 10 minuten geen gevoel meer heb ik mijn tenen. Ze zijn op maat gemaakt. Ligt dit aan de wreef??

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:37

Jaja, ben net geslaagd voor een paar prachtige Petrie's!! Ben er zo ontzettend blij mee en heb ze al een hele poos aangehad. gelukkig nergens last van. Heb de Petrie Elite en ben er zeer tevreden over!

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:21

Ohwjeej,.. Ik ga over een uurtje mijn Petrie Standard ophalen.. na al deze verhalen over pijn etc. ben ik toch bang voor mijn voetjes!
Wil ze vanavond direct in de les aandoen! Ben benieuwd;)

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:11

Weet iemand hier of het slecht is voor mijn laarzen als ik ze de komende 8 weken INLOOP en niet inrijdt ?
Gaan ze dan lelijk inzakken ?
Mijn paard is namelijk kreupel en moet op boxrust.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:35

Gewoon inlopen kan geen kwaad, alleen liever geen trappen lopen.
Hoewel dat door andere juist weer aangeraden zal worden..

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:38

asjemenou schreef:

Heb ook wisselende berichten gehoord inderdaad, maar dan ga ik ze gewoon inlopen.
Wel een beetje een gek gevoel. Je laarzen en broek aandoen en je paard op stal laten.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:44

Kan ik me voorstellen ja.
Maar als het maar weer goed komt met hem!

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:10

Mij werd vandaag bij de aankoop van mijn laarzen verteld dat rijden echt het allerbeste is..

En mijn pijn is begonnen.. auw auw wat doen mijn knieholtes pijn.. zelfs met van die zooltjes bij mijn hak! Boos!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:13

Ik heb nu ook 4 dagen mijn nieuwe cavallos aangehad. Ben blij dat ik de rits iets open kan laten zeg. Anders had ik geen knieholtes meer over gehad. Maar na 4x rijden gaat het echt al veeeel beter.
Nog ff goed inrijden en dan gebruik ik ze alleen nog voor concours.

Chanthal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:57

Leer schoonmaken én weer soepel maken met een sopje van groene zeep, vochtinbrengende zeep (Dove), of glycerine of groene zeep van palmolive. Neem een zachte doek en maak die licht vochtig met het sopje, dus niet kletsnat! Leer inwrijven en dan droog-/uitwrijven met een schone en zachte doek.

Insmeren met vaseline houd het soepel en voorkomt scheurtjes.

LJB3481

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:40

Kan een stuk makkelijker. Giet de laarzen vol met heet water, even laten staan en weer leeggieten. Vervolgens aantrekken met sokken met een zakje erom en een uur ermee gaan paardrijden. Door het hete water wordt het leer soepel en past zich daarna aan aan jouw been. Het vraagt wat lef, maar bij mij werkt het prima Haha!

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:47

LJB3481 schreef:
Kan een stuk makkelijker. Giet de laarzen vol met heet water, even laten staan en weer leeggieten. Vervolgens aantrekken met sokken met een zakje erom en een uur ermee gaan paardrijden. Door het hete water wordt het leer soepel en past zich daarna aan aan jouw been. Het vraagt wat lef, maar bij mij werkt het prima Haha!

Dat durf ik dus echt niet... Als ik nou laarzen van 200 euro had gehad alà ... maaaarreee

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:50

peehtje schreef:
Ik heb vandaag Petrie`s gekocht dus ben benieuwd. Knipoog Heb de Petrie Perfect

heb ik ook last van Vork heb ze nu al half jaar ofzo, nog niet ingelopen gewoon geen zin meer Nagelbijten / Gniffelen
Water was niet goed.. gaat het leer vna bladeren!

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:06

Simba_ schreef:
asjemenou schreef:

Heb ook wisselende berichten gehoord inderdaad, maar dan ga ik ze gewoon inlopen.
Wel een beetje een gek gevoel. Je laarzen en broek aandoen en je paard op stal laten.

Ik moest wel trappen lopen met mijn nieuwe Petrie's (standard)! Ik had bij de bobbel van mijn enkel (weet niet hoe je dat noemt) verschrikkelijk veel last. Doordat er nu een knink in de laarzen zit kan ik er goed mee rijden. Ik heb ze niet eens zo heel erg lang moeten inlopen. Eerst een paar dagen mee gelopen en nu 5x mee gereden. Ik heb ze ook express niet in mijn knieholte genomen. In rijhouding zitten ze nu wel in mijn knieholte maar ik kan wel normaal lopen. en inzakken hebben ze bij mij nog niet gedaan. Ik moest trouwens wel wennen aan de hardheid van de laarzen, heb totaal geen gevoel in mn benen.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 11:44

Heb sinds vandaag Petries met veter en rits. Vind ze echt super cool Haha! Lovers
Zit nu dus ook in paardrij kleding achter de computer *LOL*
Wens me maar sucses met inlopen Knipoog

Chanthal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:15

Simba_ schreef:
LJB3481 schreef:

Dat durf ik dus echt niet... Als ik nou laarzen van 200 euro had gehad alà ... maaaarreee

Als de binnenkant ook leergevoerd is lijkt me dat niet verstandig.... het leer gaat dan uitdrogen omdat het zijn vetlaag kwijt is en zal dan als het droog is ontzettend stug aanvoelen. Zou ik dus niet proberen met laarzen van 200 euro tenzij je geld te veel hebt natuurlijk Tong uitsteken

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:00

ik heb ze niet hoor!

maar een vriendin van mij heeft ze ook (op maat gemaakt) en bij haar duurde het ook een maandje of 2 totdat ze echt super lekker zaten! gewoon doorlopen is haar tip!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 23:35

Woensdag ga ik kijken voor de petrie standaard en de petrie anky. Zit er volgens jullie verschil in en voor- en nadelen? De petrie standaard zool is genaaid en de anky gelijmd, weet niet of mensen hier ervaringen mee hebben? (welke beter is) Hoop dat wat mensen mij wat informatie kunnen geven, wil wel een goede aankoop doen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:05

Mijn laarzen zitten nog steeds niet op en top, maarja heb er niet zoveel mee gelopen wel rij ik er veel mee, wie heeft er tips om je laarzen makkelijker uit te krijgen? laarzenknecht en zakjes weet ik al Vork talk poeder schijnt te helpen?

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:33

Net mijn nieuwe op maat gemaakte petrie polo laarzen gehaald.

Pff ik voel ze nu al Vork

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:35

angelaatjuh schreef:
Mijn laarzen zitten nog steeds niet op en top, maarja heb er niet zoveel mee gelopen wel rij ik er veel mee, wie heeft er tips om je laarzen makkelijker uit te krijgen? laarzenknecht en zakjes weet ik al Vork talk poeder schijnt te helpen?

Mijn hak ligt er nu ook af Huilen

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 13:45

Laarzen eerst invetten, heet water erover en gaan rijden is idd een hele goede!!! Heb ik ook gedaan met mijn petries van 500 en die zitten als ballerina's Ja

HEERLIJK

By the way: niks kapot !

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:28

Ik vond het inlopen echt niet fijn.Maar ze zitten nu superlekker. Duurder ongeveer 2 maandjes voordat ze echt heeeeel lekker zaten.Moeite waard.Ik heb de standard

Hannygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:19

Gewoon mee gaan rijden..wel pijnlijk maar goed je wilt wat Knipoog

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:02

Vriendin van me heeft ook nieuwe Petrie Anky's, zelfs bij de winkel zeiden ze tegen haar dat ze ze vol moest laten lopen met warm water, leeg laten lopen en er meteen in gaan en even mee gaan lopen en daarna rijden. En ze heeft er hooguit 3 dagen last van gehad en nu zitten ze heerlijk zegt ze! K krijg hopelijk binnekort ook Petrie's, weet nog niet welke maar k weet nog niet of k ze durf vol te gieten..Tong uitsteken