Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aerdenhout1 schreef:nestle schreef:Een paard een keer met je hand een tik geven tegen zijn hoofd (neus) is echt niet zo erg, mits het terecht is.
Met een zweep tegen zijn hoofd slaan is pure dierenmishandeling en nooit terecht!
Hij weigerde voor een hindernis... Nouw laten we dan maar is even gaan slaan... tjongejonge..

detour schreef:Daarom dacht ik ook: Zal zuur grapje zijn, net als dat ze me vroeger wijs maakten om op slakken zout te doen.
Water ljikt me dan wel functioneel maar daar moet je de tijd voor hebben, meestal staan ze zo weer normaal of vallen ze.

detour schreef:merrieveulen, ik heb veel respct voor de manier waarop je je omgang met je paarden beschrijft!
Maar betekent het dat als je ooit gebeten bent of gemept, je met je houding en een "Uh" voldoende bereikte?..

essti schreef:merrieveulen, Prima gesproken ik denk dat wij aardig op 1 lijn zitten. Dat vind ik dus ook de beste manier om met paarden cq pony's om te gaan.
Detour: ik hoor jou alleen maar over geslagen en gebeten worden door een paard, even ter verduidelijking heb jij dan alleen zulke paarden op stal of werk jij alleen met zulke paarden even voor de nieuwsgierigheid, ik kan me namelijk in al die jaren dat ik met paarden bezig ben geen 1 herinneren die mij bewust heeft aangevallen gebeten en/of geslagen heeft.
en over die 5% gaat het hier even